{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.541 visninger | Oprettet:

Ansager dyrehospital {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen ..

Hvad har i erfarning med Ansager dyrehospital ?
Inde for halthed og røngten.

Hvilke dyrlæge brugt i?
Er i tilfreds med det i fik for pengene?

Jeg står og skal ringe og bestille tid imorgen, og vil gerne ha noget at gå ud fra, hvem man skal vælge smiley

MVH Simone


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansager dyrehospital
  • #1   12. apr 2011 Jeg har kun haft gode erfaringer, og har været deroppe en del gange med halthed. Jeg har altid været inde ved Jon...

  • #2   12. apr 2011 De kan hel klart anbefales.. De er rigtig dygtige deroppe, og giver en god service efter min mening.. Det er netop haltheder samt røngten de er dygtige til deroppe.. Der er både jon og bo, som begge er dygtige.. Ville ikke vælge andre når det gælder haltheder.. så er ansager det bedste bud..

  • #3   12. apr 2011 Tusind tak for det alle sammen smiley ! så må vi se om de kan hjælpe mig med at få afklaret hvad det er der gal med den lille prup ..

  • #4   12. apr 2011 De er super dygtige.. og kan også anbefale Jon... Han tjekkede også min dengang vi var deroppe og få taget røntgen (handelsundersøgelse.) desuden kommer han tit i stalden til stutteriets heste. super dygtig smiley

  • #5   12. apr 2011 Hej Bubbi.

    Ja du kender jo Jarl's og min historie med dem. Har altid brugt Ansager, men efter den omgang sjusk de lavede sidst, har jeg tænkt meget over om det er de rigtige at bruge. Hvis du skal have en til at kigge på tøsen, så vælg Jon, da det var Bo som klokkede i det, da jeg var deroppe. Må indrømme at jeg aldrig har tilgivet ham for at han sagde at Jarl's halthed skulle rides væk, og halvanden uge efter på Højgård, får jeg at vide, at han har en kronisk gaffelbåndsskade, der gør at han endelig ikke må rides.

    Han hverken rørte ved Jarl's bagben eller bagpart, hvor det var galt, men mente at han var halt på venstre forben. Det viste sig så at det var højre bagben den var helt galt med, og at han ikke havde problemer på nogen af forbenene. Og selvom jeg sagde at det var bagbenet det var galt med, tjekkede han det ikke. Ingen bøjeprøve, ingen blokade, ingen scanning. Og inden vi fik trukket ham ud af hallen, var Bo gået. Vi var der fredag eftermiddag og det virkede som om at han bare ville have fri. Så beskeden var; han skal beskæres højere i dragtene og så skal han bare rides fremad.

    Spurgte så til hvad jeg skulle gøre hvis det fortsatte, hvor svaret var; det gør det nok ikke. Tak for kaffe! Så blev man da sat på plads.

    Men har haft gode erfaringer med Jon, som har en tilgang til tingene, jeg bedre kan forholde mig til. Han tilså Molle sidste sommer og var meget klar og kontant, men havde også en medfølelse som jeg ikke har set i særlig mange dyrlæger. Så spørg efter ham, hvis du vil have den helt rigtige behandling.


  • #6   12. apr 2011 De lavede også abort på min traver (efter gammel ejers ønske) hun var 9 - 10 mdr henne føllet levede men blev aflivet en uge efter i træning igen men han blev lovet en pris på 7000,- for det hele alt incl og fik en regning på 12.000,- skønt der i brevet stod det hele var forgået uden komplicationer....

  • #7   12. apr 2011 Marianne ..

    ja, det nemlig pga din oplevelse jeg er lidt i tvivl, men min far vil bare ikke kører til højgaard nemlig. Men regner os med at spørger efter jon, om han kan kigge på hende.. for jeg er ved at være træt af hun hele tiden skal stå on off halt.. jeg vil gerne bare ha en afklarning nu !! Men det bare svært hvem man skal vælge, for mette siger jeg skal tage bo. men føler bare ikke bo rigtig kan finde ud af noget. efter det med jarl nemlig /:


  • #8   12. apr 2011 Kan godt forstå at din far ikke vil køre på Højgård, og de er nu altså heller ikke så skarpe derovre. Efter at have set ham her sidste gang, begyndte dyrlægen derovre at snakke om, at han måske havde kræft eller organ svigt, fordi han var så tynd og ikke optog noget af sit foder, og jeg stod bare og tænkte hvad?! Alligevel gik der næsten en uge før dyrlægen fik snøvlet sig sammen og sendte en erklæring til forsikringen. Synes godt nok at det er noget svineri, når min hest står og lider!

    Så tror næsten det er lige meget hvem du vælger, for alle dyrlæger kan klokke i det. Synes bare at det er en meget voldsom fejl at begå, ikke engang at lave bøjeprøve på en hest, der var så halt som Jarl var. Og alle der så ham, kunne jo se at det var bagbenet den var gal med, endda folk som ikke havde meget forstand på heste. Så at Bo siger det skal rides væk og så bare smutter, står meget klar i min erindring, og en anden gang, spørger jeg helt klart efter Jon, da jeg føler mig mere tryg i hans hænder.

    Men ja, dyrlæger er en smagssag, ligesom med smede. Tror det har meget at gøre med personlighed der matcher, og nogle vil gerne have diagnosen pakket pænt ind, mens jeg foretrækker at få tingene at vide mere kontant. Men så skal undersøgelserne dælenme også være i orden, og når jeg forlader stedet vil jeg føle, at dyrlægen har gjort hvad han kunne, og den følelse havde jeg ikke sidste gang jeg var på Ansager.


  • #9   12. apr 2011 Jeg havde så bo til at undersøge min Desire også for halthed.. Der syntes jeg at han var rigtig grundig.. og lavede bøjeprøver både ved koden og knæet, for at se hvor haltheden evt skulle komme fra.. Hun var både i longe, og skulle trave på astfaldt.. Det gjorde vi faktisk i et stykke tid.. Syntes bestemt ikke der var noget der.. Han sagde til mig, at han mente det er noget der skal rides væk.. Men sagde også at hvis det blev værre, skulle jeg selvfølgelig ringe derop igen, så hun evt kan komme i røngten og få en vider undersøgelse..

    Jeg har ikke hørt så mange dårlige historier om ansager, kun gode ting.. ??



  • #10   12. apr 2011
    jeg har kun haft dårlig erfaring med dem ..
    havde en pony der døjede med en kode.
    de ville lave kikkertundersøgelse , hvor det ikk var sterilt ..
    da jeg kom efter min pony havde den feber, og dobbelt så stor kode..

    så vi måtte kører direkte til nordjylland til egen dyrlæge .


  • #11   17. maj 2011 Er der nogen der ved om de køre ud?

Kommentér på:
Ansager dyrehospital

Annonce