{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Plaget af insekter og sår under maven? {{forumTopicSubject}}

Hej min søde hest har fået noget der ligner aske under maven min mor siger der er et sår hvis man hvasker det af er der bare hud under og her idag sad der også noget på yveret hvad skal jeg gøre ? og det bløder eb smule, kan det være insekter det har bidt hende ? men det ene sted har de virkelig bidt meget så der er bare det der "aske" overalt man kan sagtens rør ved det det gør ikke ondt på hende.

og mit andet spørgsmål hun er meget plaget af insekter om sommeren ville et net/insektdækken være godt så ?

mit 3 spørgsmål hvor længe er en kværke karantæne ?
hvis hesten kun er rasksmtittende og ikke har kontakt til hest med kværke ?

Kh Caroline & Hremsa smiley .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plaget af insekter og sår under maven?
  • #1   25. apr 2011 Det er mitter der bider sig ind i huden på hestene nede ved deres køns organer og derfor kommer det til at bløde! Sprøjt med insekt middel ..

    Alle vores har det også ! Rigtig mange mennesker døjer med de mitter der .


  • #2   25. apr 2011 min hoppe sol har det også. vi har købt det der ekholms hest deo (staves) og det virker godt. jeg vasker alt snavnet og blodet af og putter derefter det på.
    min hopope er skrækslagen for sprøjteflasken, så jeg sprøjter det ud på en svamp(som kkun bruges til det) og smørre det på. og det hjælper virkelig. husk at blande op i vand. de 200 kr holder virkelig lang tid. kan lkøbes i diverse hestbutikker.

    husk at bruge engangshandsker når du gør det, det kan godt stinke i flere dage hvis du får det på din hud


  • #3   25. apr 2011 Mange tak skal i ha' smiley

  • #4   26. apr 2011 en god måde at holde insekter væk på, er at dagligt at give hesten hvidløg i sit foder, og så vaske hesten i eddike.
    Du tager lidt eddike, og blandet op med en smulevand, tager en svamp, og gnider det ind i pelsen.
    det er langt billigere, og mere effektivt end alle de dyre sprays smiley


Kommentér på:
Plaget af insekter og sår under maven?

Annonce