{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Gemasher SKADER {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg så i gr et indlæg (kan ikke finde det i dag) hvor folk diskuterede om det skader at have gemasher på hesten, hvis man har det på stort set hele tiden.

en af grundene til at de ikke skulle skade, var fordi at heste ikke har muskler der hvor gemashen sidder. de har kun sener og ledbånd...

Jeg har i dag snakket med en fysioterapeut- og når man har noget til at sidde tæt og støtte om leddet, så aflaster dette leddet. Hvsi man så har dem på hver gang man rider/longere osv, så vænner senerne sig til ikke at "skulle lave så meget som normalt", og dette gør at sener og ledbånd bliver svagere end de normalt ville være.

Dog skal det siges, at nogle heste har brug for gemasher- da de træder sig selv i benene...

Men mit råd er- hvis de kan undværes, så lad vær at tage dem på:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gemasher SKADER
  • #1   3. maj 2011 et eller andet sted siger det jo også lidt sig selv smiley Det er jo det samme som vi gik med støtteforbinding konstant

  • #2   3. maj 2011 Ja det synes jeg nemlig også...men der var stor diskution om det i går herrnde...

    var ikke hel sikker, da vi mennesker har muskler omkring alle led, og derfor er det jo ikke helt det samme, som hvis der ingen musler er:-)



  • #3   3. maj 2011 Rider med gamacher hver dag, men nu går de 6 timer på fold hver dag UDEN noget på, og i boksen har de heller ikke noget på, så det er kun 1/24 timer, at de går med gamacher.

  • #4   4. maj 2011 old news, og logisk tanke....
    kommer ikke bag på mig


  • #5   4. maj 2011 Hmm jeg rider altid med Gamaher på Ohara.. Hun går i løsdrift og er meget aktiv på folden. Så det tror jeg altså ikke hun tager skade af..

  • #6   4. maj 2011 jeg har BOT staldgamacher på mine i boks. klokker på fold og bandager på den gamle under ridning og gamacher på den unge under ridning..

    Det fungere fint for mig og mine heste er ikke halte..

    Den gamle har haft 4 seneskader og stod halt ved hende der havde den før. Men efter jeg har fået den, så fejler den intet, og jeg rider både piaff og 1ére på den, og belaster den hver dag.. Selvf tager jeg mine forbeholdsregler ved at bruge bandagerne, men noget må jeg jo gøre rigtig siden den stadig er rentgående..

    Jeg tror på at man skal holde hestenes sener ved lige ved at ride meget på ujævn bund, UDOVER sin dressurtræning på plan bund.. smiley


  • #7   4. maj 2011 jeg har BOT staldgamacher på mine i boks. klokker på fold og bandager på den gamle under ridning og gamacher på den unge under ridning..

    Det fungere fint for mig og mine heste er ikke halte..

    Den gamle har haft 4 seneskader og stod halt ved hende der havde den før. Men efter jeg har fået den, så fejler den intet, og jeg rider både piaff og 1ére på den, og belaster den hver dag.. Selvf tager jeg mine forbeholdsregler ved at bruge bandagerne, men noget må jeg jo gøre rigtig siden den stadig er rentgående..

    Jeg tror på at man skal holde hestenes sener ved lige ved at ride meget på ujævn bund, UDOVER sin dressurtræning på plan bund.. smiley


  • #9   5. maj 2011 jeg tror ikke på at benbeskyttelse kan hjælpre ret meget på at en 500kg hest vrikker om..

    derfor kan man jo også nøjes med gamacher, bare for at tage slag smiley


  • #10   5. maj 2011
    Gamacher kan ikke have meget virkning på at hvis en 500kg krikke vrider om eller falder - det kan forhindre den i slag/skrammer lige hvor gamachen er, men ellers nej.

    Ville aldrig proppe gamacher på pga. " hvis nu " og " bare for en sikkerheds skyld "

    Heste kan sagtens tage en tur i skoven og sagtens springe uden gamacher på. Des mere vi pakker dem ind, des sartere er de.

    Fair nok hvis hesten ikke kan gå 3 skridt uden at smadre benene sammen - men så begynder jeg at tænke hvilken retning avlen bevæger sig hen af, hvis vi avler sådanne heste.


Kommentér på:
Gemasher SKADER

Annonce