{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

En meget øv dag på arbejde... {{forumTopicSubject}}

Starter lige med at sige at jeg arbejder i en trav stald, og har det overordnet ansvar.

Det er sådan set ikke en diskussion, bare lige for at komme af med det.

Det startede i morges ca kl 8 da jeg mødte på arbejde, gik jeg som sædvanlig ned på marken for at se til de drægtige hopper.
Og der lå Petrine og var igang (hun var sat til den 28 april) Da jeg kom tætter på kunne jeg se at hun hsvde været i gang, i lang tid. Føllet havde begge forben ude, og lidt af hovedet. Men føllet havde noget slimhinde omkring mulen. Jeg skyndte mig at fjerne det, og prøvede at nive føllet i tungen, men ingen refleks. Så det hurtigt op for mig at føllet var nok blevet kvalt:-(
Ringede hurtigt til ansager dyrehospital, og de kom efter ca 25 min. I mellem tiden havde jeg fået min far ud, til at hjælpe med at hive føllet ud af hende, og det fik vi, efter meget besvær…
Dyrlægen kom og Hoppen fik smertestillende, penecilin og saltvand. Og jeg skulle ringe ved middags tid hvis efterbøren ikke var kommet ud.
Men hun kunne ikke komme op og stå. Nok pga at hun havde presset så meget, at hun var blevet lidt lam i bagbenene. Men dyrlægen og min far mente at det nok skulle komme når hun fik hvilet sig lid.
Jeg slæbte hendes døde føl hen til hende, så hun bedre kunne slappe af. Og fik hende til at drikke i alt hele formiddagen, ca 50 l vand:-)
Til middag kunne hun selv komme op og ligge på brystet, og hendes bagben var begyndt at virke:-) Så tænkte jeg yes, og bad til at jeg kunne finde et amme føl til hende:-)
Efter et stykke tid kom der en tosse (som kommer af og til derude) og det eneste han kørte i var hvor træls det var at føllet var dødt, "for der ligge for 200.000 kr) som han sagde så koldt. Men i mit hoved er det meget mere synd for hoppen som skal leve uden føllet!!!:-( Men han kørte da heldigvis igen..
Men efterbøren var stadig i hende, så jeg ringede til dyrlægen, og hun bad mig om at min far nok skulle komme og hjælpe til igen, og hun ville komme med det samme:-)
Hun kom og gjorde klar til at fjerne efterbøren. Men da hun begyndte at trække i det, fik hoppen veer igen og begyndte at presse så hårdt at efterbøren begyndte at komme ud…
Hun skyndte sig at give hoppen noget imod veerene. Både dyrlægen og min far prøvede at holde det hele inde, mens jeg prøvede at holde hoppen nede. Men til sidst kunne de ikke holde det inde mere, og det hele kom ud:-(
Og hoppe fik hurtigt noget beroligende, og så fik den sin sidste sprøjte:-( smiley

Og holdkæft jeg tuede. Troede virkelig at det ville lykkes at den overlevede, men nej:-(

Den eneste trøst der er lige for mig lige der var at den døde lige ved siden af sit føl, og med det beroligende lugt fra sit føl…
Så har det bedre inden i, med tanken om at de endelig fik hinanden, og kan gå og spise græs sammen på de evige græs marker på den anden side af regnbuen:,-)

R.I.P. Petrine Land og lille følle hingst


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En meget øv dag på arbejde...
Kommentér på:
En meget øv dag på arbejde...

Annonce