{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

På flugt efter hest... {{forumTopicSubject}}

Nøj, en lang, lang dag... Min stedmors søsters hest løb væk... I får lige historien her, med hendes egne ord:

Fredag d. 13 - ja tak skæbne, fik opkald:

Din hest er sprunget over hegnet - babu til Hjørring ud og lede, ringe til politiet og få hende eftersøgt, heldigvis havde en venlig landmand havde fanget hende ind.

Hen og hente trailer og makkeren, vupti hun gik lige op i traileren - søde hest smiley

Endelig hjemme igen, dvs lige kommet ud af traileren og skulle lige hilse på køerne GENNEM træer og læbælte - huha der var de frygtelige køer - så stak hun sgu af igen smiley og jeg fik flyvtur gennem luften efterfulgt af 3 meter træktur liggende i græsset, nu afsted med bil og trailer igen og spejde over marken ..der løb hun frejdigt ude, tværs over markerne ... og endte i jeps en dejlig STOR rapsmark intet mindre lige klods op af motorvejen :-S så hjertet røg op i halsen et par gange når hun satte i retning af motorvejen - "god" motion et par gange frem og tilbage :-S - til hun endelig lod sig fange igen hmm :-S - op til bilen og så gik hun sgu perfekt op i traileren IGEN - 3 gang på 1 døgn.

Men nu har jeg så vabler på hele venstre hånd hmm ... nogen siger man skal SLIPPE rebet specielt når man ikke har handsker på smiley .

Endelig hjemme i sin boks og så inspiceres for skrammer og rifter mv. - jo jo højre bagben et par "pæne sår" så vi måtte lige have gang i at rense sår og checke op med dyrlægen smiley r hun så i sin boks og KIGGER på køerne indefra og der står hun sgu til engang imorgen ...

Så godt fredag d. 13 snart er slut, den blev sgu for spændende

Morale: Øv trailerlæsning under andre mindre drabelige omstændigheder og husk handsker når du VED du har med en lettere nervøs hest at gøre - stemmen er ikke altid nok (så kan hun lære det hende Lone)

Til sidst tusinde tak til både Tina, Troels, Sofie og Tage for den super indsats de har gjort for at hjælpe med at fange min normalt så vidunderlige hest, nu har vi så bare lige et projekt "Grace skal lære køer at kende uden at skulle træne til marathon" smiley


- Ja puha, en løbende hest ved siden af motorvejen er IKKE sjovt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På flugt efter hest...
  • #1   14. maj 2011 Puuh.. Godt i fik den fanget !

  • #2   14. maj 2011 Et vildt gæt: På JAGT efter hest?;-) Ej undskyld.

    Sikke en tur, godt den ikke nåede motorvejen. Ja en del heste mener at køer er ildsprudlende, hesteædende rumvæsner.
    Men nu er den da trailertrænet, så tag det som en oplevelse. Hvis ikke den vil gå op under roligere forhold må I jo true den med at hente en ko...


  • #3   14. maj 2011 AB New Forest !

    Hahaha... smiley Ups, min hjerne er helt blød efter alle de oplevelser idag, kan slet ikke finde ord smiley

    Ja, det er faktisk en super god idé.. altså det med koen smiley haha..


  • #4   14. maj 2011 Eeeej hvor uhyggeligt, godt i fik fanget hesten!:O

    Prøvede også nogle dage siden hvor to heste forskrækkede min part, da hun stod og græssede ved stien, og afsted for hun. Jeg gav så slip, da hun både er for stærk til at kunne holde, og at jeg vidste der var hegn længere nede. Så der galoperede hun afsted, men stoppede så heldigvis for at græsse, og en sød islænder rytter greb så traktorvet, og fik hende til at slappe af. smiley


Kommentér på:
På flugt efter hest...

Annonce