{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste lov -> 2 heste
  • #1   18. maj 2011 Det er kun ved lov for heste under 2 år... Desværre.

  • #3   18. maj 2011 Det blev afvist, fordi en masse blandede andre dyr ind over det.

    (Hvilket jeg er glad for, for det er sku ikke alle der har råd til 2 heste eller kan få opstaldere..)

    Den eneste lov er at heste under 2 år SKAL have en folkammerat på jævnaldrene :o))


  • #4   18. maj 2011 Den blev DESVÆRRE ikke godkendt.

    Eneste er at Føl og plage under 2 år skal på fold sammen med andre heste


  • #5   18. maj 2011 Ja der er jo så meninger om det godt eller dårligt :o))

  • #6   18. maj 2011 Fordi plagene har brug for at få lagt "grunden" for den sociale adfærd.. Vi har haft et værre mas med at integrere vores ene hoppe i en flok fordi hun er flaskeføl og aldrig har været i en rigtig hesteflok.. Det var helt sikkert ikke nær så slemt hvis hun havde haft andre heste omkring sig..
    Men synes nu også de voksne heste burde have selvskab..


  • #7   18. maj 2011 Som de andre skriver er det kun det med heste op til 2 år som blev vedtaget.
    Synes det burde vedtages ved lov at man skal have mindst 2 heste stående samme sted.
    Og hvis ikke man har råd til at have 2 heste derhjemme skal man nok lade være med at anskaffe sig den første.


  • #9   18. maj 2011 Ej jeg troede faktisk at det var ulovligt hvis man havde en hest gående alene!
    Rystende, hvordan kan det være lovligt? alle ved da at en hest er er flokdyr.


  • #10   18. maj 2011 Ja det er virkelig dyremishandling. Hesten må jo føle sig i fare konstant.

  • #11   19. maj 2011 Det er synd at personer også i dette indlæg tænker økonomi og ikke dyrevelfærd.
    Heste ung eller gammel og ikke mindst hingst eller hoppe er flokdyr.
    Jeg mener, at heste uanset køn, alder eller størrelse har krav på, at komme på fold med andre heste. I min verden findes der ikke undskyldninger for ikke at gøre det.


  • #12   19. maj 2011 Hvorfor SKAL man have råd til 2 heste? Det er ikke alle der står med penge til opstaldning, foder, smed, hø og dyrlæge til 2 heste. Og heste der går alene føler sig IKKE i fare konstant. Jeg har mødt flere heste der går alene men som nyder livet, græsser, slapper af, bliver trænet med og som IKKE er trist eller føler sig i fare. Ældre heste kan ofte også isolere sig fra flokken fordi den trænger ro.

  • #13   19. maj 2011 Igen et økonomisk aggument.
    Heste er et flokdyr, som bruger flokken i rigtig mange situationer.
    Om ejeren har råd eller ej, har intet med hestens instinkter at gøre,
    Det har ikke på noget tidspunkt været et krav at eje 2 heste, men at der minimum var 2 heste på fold.


  • #14   19. maj 2011 Hesten er et flokdyr, og har behov for skabninger af samme art, ligeså vel som vi har brug for kontakt til skabninger af egen art... hvis vi slet ikke har psykisk kontakt til andre mennesker eller fysisk kontakt ville vi gå ned med dyb depression, hvorfor skal det være anderledes ved heste, der har et endnu stærkere flokinstinkt end mennesker.
    "min hest trives selvom den er alene" - Tror ejeren, men har den selv sagt det? mig bekendt kan heste ikke tale...
    Heste har behov for kontakt - for at styre rangordning i flokken, - for at blive kløet de steder de ikke kan nå, - for at klø igen. - for at opdrage på hinanden. og meget meget mere, en plads der ikke kan erstattes af et menneske uanset hvor gerne man vil.
    personlig syntes jeg ikke man kan "nøjes" med 2 på folden, et hieraki og funktionel flok hos os, starter først ved 4-5 heste.

    Når alle vores heste er ude, deler de sig i 2-3 mindre flokke, á 5-10 -10heste...


  • #15   19. maj 2011 Er så enig med dig, Henrik !

  • #16   19. maj 2011 Henrik, nej jeg ved godt hvad kravet var smiley men så siger i også at vi ikke burde eje hest, fordi vi kun har råd til én og ikke 2.(til dem der har hest der står alene.) nu ved du godt at jeg er enig med dig i mange ting og uenig .:-) jeg mener sagtens at heste kan tale. Via adfærd. Og det er ikke ejeren der sagde det. Jeg følte at den havde det godt selvom den stod alene. Men så har jeg et spørgsmål. Heste der isolerer sig fra andre. Er det dyremishandling, fordi den trives i ro og alene?

  • #17   19. maj 2011 Ja, jeg mener ikk man bør have hest hvis man ikke har råd til at have flere eller har råd til at have den et sted hvor der er andre heste! Som de andre skriver er heste flokdyr og har brug for andre heste i nærheden.

  • #18   19. maj 2011 Man kan sagtens har kun en hest, den skal bare gå, hvor der er andre heste.
    Og om det er en lille, stor, billig eller dyr hest er fuldstændig ligemeget. Det der tæller er, at den skal trives og det kan den desværre ikke alene.
    En hest vil normalt altid forsøge, at tilpasse sig de forhold, som man byder den, men fordi den er godt til det, er ikke ensbetydende med, at den trives optimalt.
    Der kan selvfølgelig være heste, der går alene og som har det nogenlundt og måske bedre end visse heste, der kun er et redskab for menneskers ambitioner. men det er forkert at hævde, at den har det godt. Der er virkelig en mangel i dens sociale liv.


  • #19   19. maj 2011 Det der med at den ikke kan trives alene er noget sludre og det kan virkelig gøre mig så rasende at andre skal side og fortælle hvordan ens hest har det fordi den står alene når man ikke har set den. Min hoppe har stået alene i 2 år hvor den i mellem de 2år stod med en pony hvor den absolut ikke trives fordi den var så dominerer at man ikke kunne komme i nærheden af min hoppe, men da den stod alene faktisk nød det så meget at man kunne se den trives alene.

  • #20   19. maj 2011 At en hest ikke kan med en bestemt anden hest gør det ikke mere acceptabelt at lade den gå alene.
    Det er selvfølgelig den nemmeste løsning for ejeren - så slipper man for at bruge tid på at løse problemet, så kun vil blive større og større, når hesten ikke får social oplæring/opdragelse.
    Nemt og billigt, men bestemt ikke særlig tiltalende


  • #21   19. maj 2011 Jeg tænker at hvis man anskaffer sig en hest og vil have opstaldet dem hjemme ved sig selv - bør man finde en makker, da man ved heste er et flokdyr. Om man køber en, får en opstaldet, låner en el andet.

    Hvis man ikke kan have dem hjemme bør man finde et opstaldningssted med andre heste.


  • #22   19. maj 2011 Jeg er af den holdning at det kun er ejer selv som kan se om hesten trives eller om den ikke gør. Selvfølgelig vil der nok være nogen som udnytter det men derfor synes jeg stadig ikke det er i orden at folk skal blande sig. For den eneste der kan se om hesten trives er ejer selv eller folk som er sammen med den dagen lang

  • #23   19. maj 2011 Ingen heste har det bedst med at være helt alene uden andre artsfæller. Og desuden kan vi vel hurtigt blive enige om at det er super unaturligt for dem at gå alene.

  • #24   19. maj 2011 netop Camilla, hvis heste ville være alene, Hvorfor ser man dem så kun i flokke i naturen.
    For mig at se, så er det kun ejerens dårlige undskyldning eller forsøg på at dække over dårlig samvitighed.


Kommentér på:
Heste lov -> 2 heste

Annonce