{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Læsning.. {{forumTopicSubject}}

Heej..

Er der nogen der li har en masse gode råd til mig, mig og min kæreste står selv og skal læsse min hest i weekenden, og hun er bange for traileren, og det er altid et problem når hun skal læsses, men er der nogen jeg evt kan gøre for at det går nemmere eller hun blir mere tryg ved det.. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læsning..
  • #2   25. maj 2011 det er lidt sent at begynde at trailer træne nu men men giv hende lidt mad bare hun er i nærheden at rampen og træn hver dag og gør kravene lidt større for hver gang

  • #3   25. maj 2011 Træn allerede nu, at hun bare skal op og stå, og så bare ned igen, uden at binde og lukke.. Så en gang til op, lige stå og så ned.. Husk masser af ros..
    Når hun ikke tøver med at gå ind, så lukker i bommen bag hende.. ros og luk op og ud igen.. Så stop for den dag.. næste dag, lige op og ed igen.. så op og luk bommen smiley Når hun er tryk ved det, så bind hende og gå ud, uden at lukke traileren..
    Når hun stpr stille, så ros og prøv at luk traileren.. hvis hun stamper, så vent til der er ro på, luk op og træk hende ud.. smiley

    Ofte er det selve køreturen der gør hesten nervøs over at skulle i trailer, så vær opmærksom når i kører, at der INGEN håre opbremsninger, skarpe sving osv.. Når hun får en tryg køretur, så bliver hun mere og mere rolig når hun skal læsses..
    Når hun skal op, så lad hende undersøge rampen.. vent med at gå bag hende, men giv det lidt tid.. Hvis hun så bakker, så er det med det samme hen til rampen igen.. lad være med godbidder og andet at lokke med, hun skal ville gå med jer op.. hvis hun bliver ved, så prøv at have en bag hende og bare snak stille og roligt..

    Det er bare vigtigt den der trækker hende, ikke tænker over det, men sikkert går fremad og ENDELIG ikke stopper op på rampen og vender fronten mod hesten, dette virker truende overfor hesten.. Så bare gå op og stå med ryggen til hvis hesten stopper op..


  • #4   25. maj 2011 For mig handler det om at man træner det flere gange om ugen - i en periode i små etaper så hesten bliver tryg ved det.

    Hvis hun er en hest der vil gå bag ud af traileren inden hun kommer helt op el. når hun kommer ind - er det vigtigt at DU beder hende bakke uden inden hun selv tænker på det - så det er dig der bestemmer hvad der skal ske. Ros hende verbalt når hun gør det godt, tålmodighed og hø i traileren, skal du fodre hende, så gør det endelig først når hun er helt inde i traileren, ikke noget med midt på rampen.


Kommentér på:
Læsning..

Annonce