{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

hjælp! sky hest. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
for ca. en måned siden købte jeg en fjordhest til. Og den var rigtig sky da jeg fik ham, man kunne næsten ikke gå hen til ham. Men nu har jeg brugt rigtig meget tid på at snakke med ham, og nu elsker han at snakke. jeg har haft ham bundet i stalden, og har fået hovedtøj og sadel på ham. og det klarede han rigtig godt. jeg tog sadlen af og så prøvede jeg at sætte mig op lige så stile, med en stol. og han sagde ingenting. Da jeg så skulle ud med ham med sadl på og skull til at sætte mig op blev han bange for det hop. Har prøvet at hoppe henne ved ham, og han løber bare væk. Hvad synes i jeg skal gøre for at få ham vænnet af med det ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp! sky hest.
  • #1   6. jun 2011 Start med at læne dig lidt op af ham.
    Så trampe lidt.
    Så bare små hop.
    Og tilsidst hoppe rigtig.

    Men husk, hvis han er utryg ved det du gør så tag skridtet før igen indtil den er helt tryg ved det du laver;)


  • #2   6. jun 2011 Start med at give ham noget tid.... en mdr er ski ikke meget til at skabe tillid!

  • #3   6. jun 2011 Mange tak allesammen-
    Hvor tager man kursus i det henne ? tæt på strellev smiley


  • #4   6. jun 2011 Det er vigtigt, at I får skabe gensidig tillid og respekt. det vil lægge en dæmper på de nervøse reaktioner.
    Lav en masse tillids arbejde og bland det med nusseri og evt. godbidder, så du bliver forbundet med noget behageligt, så kan du langsomt bygge på.
    Om det kan gøres på én time eller 5 måneder kan være svært at sige, da det afhænger rigtig meget af dig - hvordan du træner og dit kropssprog. Men husk at skynde dig langsomt, så det ikke bliver dit program istedet for hestens. Og glem alt om ridning indtil I er klar.


  • #5   6. jun 2011 Hvad for en slags tillids arbejde ?

  • #6   6. jun 2011 Jeg vil bla. starte med almindelig lydighedstræning.
    1. Hvor hesten skal følge dig med og uden snor.
    2. Bakke på tegn eller kommando
    3. Berøring på hele kroppen
    4. Brug af træningssnor . hele kroppen over/under samt mellem ben
    5. Brug af "flag" som snor ovenfor.
    6. Vende øvelser, med snor fra jord.

    Husk at flytte træning til forskellige steder, så der ikke opstår falsk tryghed.


  • #7   6. jun 2011 Jeg har en træner vi bruger til horsmanship men det nær roskilde, frederiksund har aldrig hørt om trellelev. Men som de andre siger, træning og mere træning og masser tolmodighed. du kan evt. læse bøger om emnet og tage udplug derfra og ja har du muligheden er kurser altid gode at tage, man får meget ud af at blive rettet når man laver fejl, frem for selv at skulle finde ud af man gør noget forkert hver gang.

    noget så simpelt som at longere gør så mange mennesker forkert, inklusiv mig selv, før jeg lærte andet. Men især nervøse heste, læser dig og dit kropssprog meget, så vigtigt du altid er i balance. Tillykke med din nye ven.


  • #8   6. jun 2011 Ja okay, mange tak skal i have. jeg har også prøvet at hoppe noget fra ham, hvor han ikke siger noget, og lige så stille hoppe hen imod ham, og stoppe mange gange undervejs for at give ham en godbid og rose ham, og det gik faktisk også rigtig godt. men jeg vil tage imod jeres forslag og prøve dem, så mange tak skal i have smiley

    - nej byen hedder Strellev, men om man kan låne eller købe en bog omkring horsmanship, så ville det barevære super, og at man evt. kunne udføre det selv smiley


Kommentér på:
hjælp! sky hest.

Annonce