{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Sadel-problemer ! {{forumTopicSubject}}

Sidste år havde jeg en sadelmager ude og kigge på Filippa, da jeg skulle have ny sadel til hende.
Han havde før lavet sadel til hende, og dengang var en Stübben Juventus den eneste der kunne ligge på hende. Så han bestilte en Sübben juventus hjem og prøvede den på hende. Det var den hun skulle have sagde han. Jeg skulle så ride med sadlen i en god måned, red godt nok med den fra oktober til februar, før han igen kom og kiggede på sadlen. Der blev kigget, skrevet ned og kigget i lang tid, for at den skulel ligge så godt som mulig. (Filippas sadelleje er ikke ret godt.)

I marts måned fik jeg så sadlen igen.
Jeg var der ikke da han kom med sadlen, men hende hesten stod ved, hjalp ham med at se om sadlen passede. Det mente han den gjorde.
Første gang jeg red med sadlen, lagde den "Okay" , ikke godt med okay.
Og de næste dage blev det kun værre.
Jeg tog så underlaget af, selvom han havde sagt at det skulle jeg ikke. Jeg håbede så på at sadlen ville passe dig selv lidt til, men det gjorden den ikke.
Til sidst måtte jeg tage sadlen helt af hende og lade hende stå et par dage og derefter ride med en lånt sadel et par uger, da hun blev p*sse sur hver gang jeg ville ligge sadlen på hende.
Men efter en pause fra sadlen lagde jeg den på hende igen, denne gang med en "polyPad" under + et lammeskind, for at sadlen ikke skulle trykke vildt meget. Jeg havde så Filippa med til stævne og derefter en uge i praktik, hvor jeg blev nød til at bruge sadlen.

Efter en uge i praktik, flyttede jeg Filippa tættere hjem til. Og her skulle en af mine veninder have ny sadel, så jeg fik (samme sadelmager) ham til at kigge på min sadel i samme ombæring.
Han sagde at sadlen lagde godt, og godt til hende. Der skulle godt nok laves lidt fortil på sadlen. Der skulle mere fyld i, og så skulle den, i højre side, stoppes en fingersbredde fremad. Det turde han bare ikke begynde på, da han var bange for at den så ville begynde at trykke.. Det skal lige siges at fra at den blev omstoppet første gang, og til det her tidspunkt var sadlen begyndt at glide mere og mere frem på skuldrene, og hun har <i>længe</i> haft en lille kugle ved begge skuldre, som sadlemageren har set.
Sadlen ligger nu værre en den nogensinde har gjort, også inden den blev "passet til" ..

Sadelmageren tør ikke lægge mere fyld i sadlen, da han er bange for at den så vil trykke (endnu mere) , da den så vil være "pumpet" så hårdt. Pt. er der rigtig meget fyld fortil i sadlen. Bomstr. kan der ikek laves om på. Filippa kan ikek bruge andre. Det er slået fast. (bruger mellem)

Planen er nu, at når Filippa har tabt sig og er kommet tilbage i normal form, skal vi have en anden sadelmager hen og kigge på sadlen i håb om at denne så kan få den til at passe ..
Men hvis hun nu ikke kan?
Hvad gør man så ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel-problemer !
Kommentér på:
Sadel-problemer !

Annonce