{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Jeres mening ang. udlån og part?? {{forumTopicSubject}}

Jeg søger lidt en hest at ride eller at låne. Jeg har ingen muligvid for at betale dyrlæge da jeg er studerende. Derfor jeg kun søger at ride eller låne en.

Jeg har så set en del der søger at låne deres heste ud eller finde en rytter pga. de skal arbejde eller flytte et sted hen hvor der ikke er mulighed for at have hest med. De er jo stadig ejeren af hesten selvom de søger rytter/låner. ang. lån vil de have låner skal betale dyrlæge fordi de ikke har råd til det selv. Men hvad gør ejeren så hvis det er en rytter der kommer og rider hesten på stedet som en part. Mener i så parten skal betale dyrlæge? Når parten nærmest gør ejeren en tjeneste i at motionere hesten og passe den mens ejer er bortrejst. Er det helt forkert af mig at tænke, hvorfor jeg som rytter eller låner skal betale dyrlæge for en hest der ikke er min fordi ejeren ikke har råd? Burde man så ikke sælge hesten istedet for at låne den ud eller finde en rytter når man ikke har råd til en uanmeldt dyrlæge regning..

Bare lidt tanker jeg går lidt med pt. Hvad er jeres holdning ang. udlån og part?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening ang. udlån og part??
  • #1   16. jun 2011 Ejer skal da ikke betale for dyrlæge hvis hesten bliver syg i din varetægt smiley

  • #2   16. jun 2011
    Som låner af en hest betaler man OGSÅ dyrlæge - man overtager alle udgifter for hesten undtagen forsikring. Eneste forskel på låner og ejer, er at ejeren står som ejer på kontrakten.

    Nu låner man folk ud fordi de skal til USA, har meget arbejde, har fået børn eller andet - ikke nødvendigvis pga. krise...