{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingste opstaldning
  • #2   23. jun 2011 der er også noge rideskoler der ikke vil have hingste.

  • #3   23. jun 2011 Synes der har været en del indlæg om, at det ikke er så nemt med at finde opstaldning til hingste.

    "Nye" og sågar gamle vallaker vil kunne være et problem, hvis de sætter op på hopper, da ikke alle er interesseret i de knubs det kan give deres heste.

    Tror det kommer an på hvad stedet har kendskab. Mange har jo bare hørt noget og handler ud fra det.


  • #4   23. jun 2011 Har kendskab til.

    Samt nok også hvor meget de skal står for. Fet nok nemmere hvis det en form for selvpas evt. med egen fold, da jeg har hørt om flere, hvor man kun har foldmulighed i få timer i døgnet.


  • #5   23. jun 2011 Sorry, stavefejl igen.

  • #6   23. jun 2011 Det er møgbesværligt at finde opstaldning til en hingst. Men der hvor jeg har min stående er der da gode faciliteter.

  • #7   23. jun 2011 det kommer jo så også an på hvilket temperament hingsten har.
    jeg har min gående sammen med en hoppe, og der er kun en meter ind til de andre heste, som består af både hopper og vallakker.

    det fungere fint, så har han også lidt selskab.

    min hingst er en shetlænder på 93 cm, men i hans hoved er han en meget stor hingst, som ikke står i vejen for noget,

    jeg ved at inden for shetlænder verden, har de flere hingste til at gå sammen hele vinter halvåret, om sommeren er de lejet ud, når de så kommer tilbage alle sammen skal de lige have ridset grænserne op, og så er der ro på igen.


  • #8   23. jun 2011 tja vi har vores hingst hjemme, og han kan da have sine perioder, så jeg kan godt forstå der er noget om snakken, at det er mere besværligt... vi har en fold med dobbelt hegn, til forårskulleret og fordi hingsten er ret ung, skal min store vallak gå sammen med ham, for at overholde hestevelfærdsloven...herligt smiley ... det giver dem begge lidt knubs indimellem, men heldigvis er min vallak ældst og stærkest...

    min mand har haft mange hingste gemmen tiden... så hvis man synes én hingst er besværlig, skal man nok slet ikke have to, det krævede en ombygning af stalden på et tidspunkt, for de kan have meget svært ved at enes...

    så måske ligger problemet også i, at de steder der faktisk er villige til at have en hingst eller måske to stående, simpelthen ikke har plads til flere ?

    jeg har set én der hedder Henrik herinde (mener jeg) han laver noget ranch-cowboy- halløj, og han holder vist sine unge hingste sammen, det går fint, for sådan gør de også i naturen, men når de er helt voksne, tror jeg ikke det er så ligetill...


  • #9   23. jun 2011 min hingst er 170 og han går lige ved siden af hopper uden problemer, han står og i boks ved siden af dem, uden der er noget..

    Han vrinsker ikke mere end de andre heste


  • #10   23. jun 2011 mange steder er der ikke ordenlige forhold for en hingst. Jeg var heldig med at finde et sted hvor de ville have ham udenfor. Dog alene, og på en mindre fold, men det ofre vi gerne, indtil han kan komme hjem og stå, på store folde med en anden.

    Men ofte er det meget svært.


  • #11   23. jun 2011 Hej Henrik smiley tænker hvorfor du spørg indtil dette emne ?tar du hingte ind ?og ja det er extemt svært at få en hingst opstaldet,da de fleste mennesker ikk kan eller tid til at opdrage en hingst,og jeg kan udmærket godt forstå det :)at folk siger nej til en hingst,og hvorfor ikk bare få dem kas.hvis de ikk skal bruges til avl,alt andet er da total ego,da den stakkels hings i mange tilfælde,kommer til at leve et solitari liv :(((

  • #12   23. jun 2011 Det er ikke det nemmeste at finde opstaldning til hingste. Ofte når man tænker at nu har man endelig fundet noget, kan det være forholdene ikke er gode nok (f.eks. åbne bokse, hvilket ikke alle hingste kan klare - her tænker jeg på temperament). Ellers er ofte en masse forbehold, at man selv skal sørge for at få sin hingst på fold, at man skal give ekstra oven i staldlejen for at have hingsten stående og sådan-

    Finder man så et sted der er ideelt og passer godt til en og ens hest, kan det være svært at undgå at nogle af de andre opstaldere ikke er tilfredse med det. Da de ikke har det store kendskab til hingste og er bange for dem. Derfor kan man nemt møde kritik, lige så vel som mange synes det er spændende at have en hingst stående i stalden.


  • #13   23. jun 2011 Jeg spørger for at få viden omkring andres hingstehold.
    Vi har jo ikke selv nogle problemer med vores hingste, så det er jo rart med lidt viden om de vilde tamhingste.
    Hvis alt går som planlagt, vil vi måske tilbyde opstaldning af hingste fra 1. december, men det ligger ikke fast endnu.


  • #14   23. jun 2011 Nej der er ingen problemer med hingste,hvis man har forstand og kan opdrage,men mange mennesker har jo desværre oplevet det modsatte,og de sætter sig imod hingste,uanset hvor velopdragne de er,bare de høre ordret, hingst,så no go her,og det er da stadig,helt hen i vejret at ha en hingst,hvis ikk den har det formål med at være en sådan......

  • #15   23. jun 2011 På den rideskole jeg havde Markus til at stå på i vinters, havde min underviser hingste som hun havde inde ( ikke sammen tidlig) for at bliver tilreden, der var da altid nogle der var bedre opdraget end andre smiley men de kom næsten alle ud hver dag som regel med en makker. Hun skulle godt nok selv trække dem ud og ind, muge ud ved dem men eller var der ikke noget eller nogle der ikke ville ha det smiley

  • #16   23. jun 2011 Jeg tager ikke hingste ind hos mig. Vil ikke stå til ansvar for hvis sådan en hysterisk herre går gennem hegnet og render over til hopperne det bare for besværligt..

  • #17   23. jun 2011 Opstaldning af hingste må jo være op til den enkelt staldejer, og eventuelle opstaldere. Forudsat fasciliteter og omgangen med hingstene tillader det. Jeg kan dog ikke se hvad hingste har at gøre på en rideskole, og finder det heller ikke passende at det foregår der hvor jeg har min hest opstaldet. Det er i hvertfald ikke noget der yder stedet god reklame, har jeg bemærket når der kommer folk udefra og kigger.

  • #18   23. jun 2011 Some a: Hvorfor har hingste ikke noget at gøre på et ridecenter? En hingst skal vel også rides som alle andre heste....

  • #19   23. jun 2011 Maja J. Jeg skriver at det afhænger af stedets fasciliteter:-) De færreste ridecentre jeg har kendt/kender er ikke bygget op med hingstehold som det primære. Fungerer din hingst med at stå i blandet stald og ridemæssigt, så er det jo godt, men så går jeg også ud fra at den er dit ansvar alene, og at du har så meget styr på din hingst at den ikke er til gene for andre på hverken fold, staldgang eller bane:-) Men det er ikke alle hingste der går under den kategori. Og nu er der forskel på at sætte en ridelig velopdragen hingst på et ridecenter, også til unghingste der ikke er trænede som det er småpiger der flytter rundt med, eller hingste der udbydes til bedækning, med indkvartering af hopper af føl, hvilket jeg personligt ikke mener hører sig til på et center. Og som hoppe ejer der betaler på ligefod med de andre opstaldere så sætter jeg pris på at kunne have min hest på staldgangen eller de udendørs arealer uden at skulle være ekstra obs på om det er en hingst der kommer rendene rundt om hjørnet. Når forholdene er sådan, ja så er det tid at tænke på om stedet rummer at have hingste opstaldet:-)

  • #20   23. jun 2011 Jeg begynder at forstå, hvor lidt mange mennesker ved omkrng hingste og hingste træning. Det giver desværre ofte en meget misforstået og usikker/uopdraget hest.

  • #21   23. jun 2011 desværre er der nogle hingste ejere der formår at ødelægge det for andre, vi havde en der hvor jeg står, hun lukkede bare sin hingst ud ved siden af hopper og kørte så hjem, så stod vi andre med en hoppe på en mark og en hingst der tonsede rundt, og lignede en der vi springe over hegnet når som helst. Hun kunne også finde på at lukke den over på hoppefolde hvis der ikke gik nogen, og så bare køre igen lå ansvaret så hos hoppe ejeren..derfor vil de ikke have hingste der hvor jeg står

  • #22   24. jun 2011 Miss Lundby: Træls, men sådan en idiot, kan man jo ikke sikre sig imod.

  • #23   24. jun 2011 nemlig, men derfor er det nu besluttet at man ikke vil have hingste.. hingste er ikke legetøj og kræver kendskab

  • #24   24. jun 2011 Ingen heste er legetøj, man skal altid behandle dem med respekt - alt andet vil være utrolig dumt...

  • #25   24. jun 2011 er helt enig, men det kræver bare lidt ekstra at have hingst

  • #26   24. jun 2011 hingste skal selvfølgelig behandles anderledes end hopper og vallakker, men stadig stille og roligt uden magtanvendelse, så får man nogle nemme drenge.

  • #27   24. jun 2011 Line P.
    Du har fat i noget utrolig rigtigt.


  • #28   24. jun 2011 Hingste er svære at finde til.. vallakker skal helst ikke have krudt i pistolen som de har de første 3 uger

  • #29   24. jun 2011 Grunden til de ikke vil have hingste de fleste steder er for at undgå at der pludselig er nogle andres hopper der er i fol, så for at undgår den konflikt, så undgår de fleste helt at have hingste opstaldet

  • #30   24. jun 2011 Line P nemlig :)))

  • #31   24. jun 2011 Line P og henrik :))))

  • #32   24. jun 2011 Det undre mig bare, at nogle hingste ejere ikke ønsker en nem og behagelig hingst. Det kræver selvfølgelig omlægning af træning og især omgang med hingsten, men det må da være rarere og meget mindre farligt. Vi nyder da vores drenge - selv her i højsæsonen for bedækning.

  • #33   24. jun 2011 Jeg er fuldstændig enig Henrik smiley

  • #34   24. jun 2011 Angelina: Vi er da så enige idag....
    Er du snart på plads i den jydske?


  • #35   24. jun 2011 Skulle været kørt igår,men håndværkerne er ikk færdige før 30 juni :(de blev desværre forsinket,og mine heste er deroppe,de ankom,for ca en uge siden,men der blir set godt efter dem :)))da de er opstaldet :)vil gerne komme og besøge jer,når jeg lige er landet,og fået ting lidt på plads smiley

  • #36   24. jun 2011 Angelina: Du skal være velkommen. Der er bare lidt travlt er i sommerperoiden med wranglers, Open Ranch og hopper i bedækning, men vi har jo altid tid til lidt Mustang snak.

  • #37   24. jun 2011 Jeg har selv en hingst og det var meget svært at finde en plads til ham, men det gik. Det skal siges at jeg lånte ridehuset, et andet sted, der var mange regler fordi det var en hingst.
    Men efter hånden de lærte ham at kende syntes de at han var godt nok flink af en hingst at være.
    Det skete så det der ikke måtte ske, der hvor jeg havde ham ståened, hun sage ham op, så stod jeg der og tænkte det bliver meget svært at finde noget til en hingst.
    Men dem jeg havde lånt ridehuset af vil gerne tage ham ind så der er vi stadig og han har stået i 2 år, han gå på fold med 10 vallakker og der er inge problemer.
    Har oplevet rigtig mange gange at når man skal finde et sted til sin hest, og man siger at det er en hingst, så gå de helt i baglås, selvom jeg sige at han er sød og kunne ikke finde på noget, tror de ikke på hvad man siger.


Kommentér på:
Hingste opstaldning

Annonce