{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Insektdækkener for/imod? {{forumTopicSubject}}


Ja, min hest er rimeligt dækket fra top til tå, når hun går på mark smiley - hvilket hun gør fra 8 - 19 hver dag ca.

http://hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/6656836_l.jpg
http://hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/6656839_l.jpg

Jeg hører dog stortset hver dag på kommentarer om, hvor synd det er for min hest - jeg kan absolut ikke se, at det er synd for hesten?

Hvorfor imod insektdækkener?? o.O


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Insektdækkener for/imod?
  • #1   4. jul 2011 Hvis man kan slippe uden om på nogen som helst måde, så ser jeg helst man gør det. Jeg er absolut ikke fan af disse dækner. Hestene kan ikke rulle sig så de får sand/jord ind i pelsen og på den måde bliver kølet af. Og selvom dækkenerne ikke skulle være varme, så må de alligevel gøre lidt. De er der jo, og det er for det meste nok.

    Så¨jeg vil KUN bruge sådan nogle dækkener hvis ALT andet er prøvet, og hesten virkelig ikke kan tåle alle de stik og dyr, ellers vil jeg ikke putte det på min hest.


  • #2   4. jul 2011
    Nu er mit insektdækken sådan et, der sender solens stråler tilbage, eller hvad man skal sige - Mirell KOGER udendørs uden dækkenet, da hun ikke har mulighed for at søge skygge eller noget på marken smiley
    Så angående varmen skal man bare købe sådan et som jeg har :b

    Mirell går med det, da hun stresser over insekterne - de stikker hende overalt, og hun hæver op af det.
    Desuden vandrer hun rastløs rundt på marken uden - pisker vildt med halen, ryster på hovedet, og andre gange begynder hun endda at drøne rundt derude for at slippe af med dem.

    Efter hun har fået dette på går det bare SÅ godt! Hun bliver slet ikke generet af dyrene overhovedet, og der er faldet en hel anden ro over hende ude på marken - det er super dejligt smiley

    Og det er ikke specielt besværligt, når hun i forvejen alligevel skal have klokker og gamacher på smiley


  • #3   4. jul 2011 Altså jeg må indrømme at jeg heller ikke er stor fan af det... Er enig med Hestegalleri's mirakel, i at hvis man kan undgå, så synes jeg det. Alle heste er plaget af sommerens insekter, og sådan er det bare... Synes ofte at heste bliver pakket for meget ind og aldrig rigtig får lov til bare at være hest, og de bliver nu nok også mere skrøbelige af det... Nu skriver du også at den udover de rumdragt går med gamascher og klokker- du har helt sikkert en grund, men får din hest aldrig helt "fri" fra diverse udstyrsmekanismer... ?:)

  • #4   4. jul 2011 Min går kun med insektdækken i den periode hvor der er klæg. Det gør hun efter at hun en gang er sprunget over hegnet for at komme væk fra klægene og gik rundt nede ved naboen. Og en gang er hun løbet igennem leddet og kom løbende op mod stalden. Så det er for at undgå at hun igen skal forsøge at løbe igennem/springe over og så risikere hegnsskader

  • #5   4. jul 2011 BECK

    Må jeg få et link til det insektdækken du har? smiley
    Pinja er nød til at gå med det fordi hun har hårløse pletter over ryggen og bliver irriteret af fluer og insekter så hun får sår i stedet.
    Det er træls hun skal have det på, kunne jeg undgå det ville jeg gerne, men nu skal vi altså have det væk.

    Jeg synes også man skal undgå det, men er det nødvendigt så er det jo sådan det er smiley


  • #6   4. jul 2011
    Det jeg har imod insektdækner, er når folk køber nogle dækner som ikke tørre lynhurtigt efter regn, som ikke reflekterer solens stråler og som ikke er lavet af et materiale med en vævning så de yder fuld beskyttelse mod alle insekterne.

    For har man et godt dækken, så har man også en hest/pony som selv kommer og stikker hovedet ind når det skal på, for de elsker den lindring det er at have det på.

    Jeg har selv en shetterhoppe som folede i maj med sit dækken på og føllet patter fint trods mors påklædning. Hun har det på 24/7 i flere måneder, kun afbrudt af når vi tager det af hende for at strigle og lufte.

    Havde hun ikke sit dækken på ville hun klø sig selv til blods i hale og man.

    Alternativt kunne jeg købe mig selv ludfattig i alle mulige produkter som lover lindring for eksemsheste, alt i mens min pony lider i "naturlighedens tegn for hver en pris". Men faktum er at der findes ikke nogen endegyldig løsning i denne verden. Hvad der virker for en virker ikke nødvendigvis for en anden.

    Så dem der mener at det er synd for min pony at hun er påklædt her i sommervarmen, de er kun skyldige i uvidenhed og behøver en venlig forklaring på sagens rette sammenhæng. Og hjælper det ikke på deres forståelse for mine valg, ja så er de uden for pædagogisk rækkevidde og jeg ville ikke spilde mere af min tid på dem smiley

    Med venlige sommersmil fra Gitte



  • #7   5. jul 2011
    Mette A:

    Jo hun har intet på, når hun står i sin boks - indtil for 2 måneder siden stod hun dog med staldbandager eller staldgamacher på alle 4 ben.

    Hun går med klokker for at forhindre, at hun smider sine forsko.
    Hun går med gamacher for at forhindre, at hun brækker griffelbenet..

    Pinja&Sofie:
    Puha, kan ikke lige finde det på nettet, da jeg ikke kan huske, hvad mærke det er smiley
    Kan lige tjekke i morgen:)


  • #8   5. jul 2011
    Fandt det alligevel smiley

    (link fjernet)

    Det er dette dækken hun går med smiley
    Masken er dog noget værre bras, så vi købte en anden rigtig god en for ca. 300 kroner..


  • #9   5. jul 2011 BECK !

    Tusind tak smiley


  • #10   5. jul 2011
    Det var så lidt, held og lykke med det smiley
    Kan se det er på tilbud ligenu, så hvis du er hurtig kan du få det billigt :b


  • #11   5. jul 2011 Ja, kan godt være jeg skal hoppe på det smiley
    har et fra Horse Guard, men ved ikke helt om det beskytter mod UV smiley


  • #13   5. jul 2011
    Når du tjekker produktbeskrivelse for horse guards fluedækken står der intet om, at den beskytter mod UV-stråling. hvis det gjorde ville de da helt sikkert reklamere med det, så tror desværre ikke dit dækken gør smiley


  • #14   5. jul 2011
    Lykke:

    Min hest har haft det bedste fluespray - vi fik de anbefalet af flere forskellige dyrlæger, men det virker desværre ikke på hende. Det gjorde bare hendes pels enormt fedtet = kløe!


  • #15   5. jul 2011 BECK !

    Nemlig, fandt et brugt hvor der stod det... men hvis de ikke forhandler det som UV-dækken kan det jo ikke være det smiley


  • #16   5. jul 2011
    Jeg anbefaler gerne et Boett dækken fra Hyldahl. De forhandler dog også andre.

    (link fjernet)

    Held og lykke med at finde det der virker for jer smiley


  • #17   5. jul 2011 Altså, jeg ville sige, hvis hesten kunne undgå det, kunne den godt være fri for det.. smiley
    Men har læst at din hest, bliver plaget osv. med al det der..

    Nu skal ingen begynde at disse mig ned, og nedgøre mig osv..
    Men jeg har hørt, OG KUN HØRT at smøre hesten ind i edike*staves*,
    skulle holdes flugerne væk..
    Godt nok stinker det, men har hørt det virker super godt!
    Ved så ikke hvordan pelsen direkte, reagere... smiley

    Held og lykke fremover.. smiley


  • #18   5. jul 2011
    tro squ hellere min krikke vil pakkes ind end at blive smurt ind i eddike xD


  • #19   5. jul 2011 Ja xD..
    Men har hørt det skulle hjælpe, super meget. smiley
    - Det stinker ja.. Men.. smiley


  • #20   6. jul 2011 BECK !

    Skal lige høre, når hesten har det på i regnvejr leder det vandet godt væk altså tørrer den hurtigt? smiley


  • #21   6. jul 2011 Og tror du en stor god bringe kan være i det? smiley

  • #22   6. jul 2011
    Den tørrer lynhurtigt - den suger slet ikke vandet eller noget smiley

    Øh, en stor bringe? :b

    Altså, den kan spændes meget ud i bringen.. Mirell har den spændt i det inderste hul :b


  • #23   6. jul 2011 og hendes er 145 ...

  • #24   6. jul 2011 Bred, har lidt problemer med dækkener smiley
    Men det lyder rigtig godt, sådan et skal jeg have fat i, tusind tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Insektdækkener for/imod?

Annonce