{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

overben {{forumTopicSubject}}

opdagede idag da jeg tog min hest ind at han havde en bule på indersiden af forbenet under knæet. tror det er et overben. han var ikke øm på det eller var halt, og har ikke været halt uger i forvejen. er det ikke bare kosmetisk?? han er 5 år og går med andre ungheste. dyrene på folden er lidt slemme for tiden så mon ikke det er fordi han har sparket efter dem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overben
  • #1   10. jul 2011 min gamle islænder havde det og det er ren kosmetisk, ingen grund til bekymring smiley

  • #2   11. jul 2011 lige præcis den placering er ikke bare kosmetisk. Det skyldes oftest benstillingsfejl, men en sjælden gang kan det jo også bare være fra et slag. Parallel forskudte ben giver det, og det kan være mere eller mindre betydeligt - små overben så er det næppe betydeligt. Det kan også komme af at hesten har meget fransk benstilling og slår sig selv under bevægelsen - den er straks mere alvorlig... Griffelbens brud kan også give det. Men så længe det ikke er aktivt (varmt og hævet), så er der ingen grund til bekymringer...

Kommentér på:
overben

Annonce