{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Er sådan i tvivl. :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for lidt gode råd og meninger..

Jeg har denne her skønne ældre hoppe, som er noget speciel, men elsker hende alligevel.

før jeg fik hende har hun være en seriøs kastebold, og er en del mærket af det, og stresser ret meget ved nye ryttere, og i nyt staldmiljø.. hun tager længe om at falde til et nyt sted, og om at få tillid til. nye personer så hun kan slappe af.

hendes hverdag skal helst være rutinepræget, så hun ved hvad der skal ske.

Hun er derudover den skønneste hest i verden.. SÅ godmodig, sød og velopdragen.

elsker en god skovtur, men stresser ret meget ved bane ridning pga. mange ejere/ryttere og at hun er misforstået af folk der ikke har kunne finde ud af at vende hendes energi til noget positivt.

Hun fungere derfor bedst som hyggehest.

hun er 16 år, men frisk af hendes alder, dog er bentøjet ikke hvad det har været.. hun kan godt væ.re lidt stivbenet om morgenen.. men løber stadig frisk rundt på folden.

NÅ, men jeg solgte for 5 år siden min drømmehest, som jeg havde haft helt fra ung af.. havde selv haft hende i næ.sten 6 år, og fortrød fra dag 1 af at jeg solgte hende.. har spugt rigtig mange gange her de sidste 5 år om jeg måtte købe hende tilbage, men svaret var nej at jeg nok ikke skulle regne med at hun nogensinde ville af med den igen.. og det havde jeg så accepteret og er stoppet med at spørge om hun vil sælge den retur.

Her for et par måneder bliver jeg så kontaktet af den nye ejer, som siger at jeg må købe hende tilbage.. og havde aldrig troet det nogensinde blev muligt.. så kan på ingen måder afslå.. hun er min drømmehest og en rigtig lækker dressur hest, og det er jo dressur der har min store interesse.

Så hende for jeg tilbage om ca 3 måneder...

MEN - jeg har ikke råd til at have begge heste, selvom jeg SÅ gerne ville beholde dem begge.. især fordi min 2 årige datter er så glad for min nuværende hest, og hjælper med at strigle, hygge og nusse om hende, og hun er også tit på ryggen af hende og elsker det.. og mig og min nuværende hoppe har bare et specielt tillidsbånd, så det er bare SÅ træls en situation.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med min nuværende hest.

jeg tænker både, part, salg, udlån, aflivning, nyt hesteliv m.m.

vil hende bare det allerbedste, og ønsker på ingen måder at hun skal ende i forkerte hænder eller blive kastebold.

part syntes jeg er umulig at finde, og folk vil ikke betale de penge jeg behøver for at kunne beholde hende, for en hest som hende og kun en skovturspart.. så det er næsten opgivet.

udlån som selskabs/hygge/skovturshest et lille roligt sted ville være ideelt, men dette er nok også også umuligt at finde.

salg frygter jeg da jeg så ikke aner hvor hun ender, og hvilken skæbne hun går i møde.

aflivning har jeg det også bare super svært med da hun jo er så dejlig som hun er - men hælder nok mest hertil.

nyt hesteliv, har jeg bare hørt nogle skrækhistorier om, så derfor har jeg ikke undersøgt det nærmere.

Har i nogle gode råd? kun kontruktivt, og ikke noget negativt tak smiley det er nemlig i forvejen super svært for mig! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er sådan i tvivl. :(
  • #1   7. aug 2011 Af en eller anden grund ville jeg syntes, at det var forkert at skille mig af med min nuværende hest, fordi jeg kunne få den gamle tilbage - men det er måske bare mig smiley

    Man kan sige, at din nuværende hest i en alder af 16 år har haft et langt (måske knapt så godt) liv, men at du så har givet hende lys i tilværelsen på sine sidste år, og det er super flot af dig.

    Jeg tænker lidt, om du ikke kan finde en part til din gamle hest, når du får den hjem? Det kunne hjælpe lidt mht. pengene, og du vil også selv kunne ride den smiley og så kunne du måske have råd til at beholde begge to ...

    Men hvis det ER den nuværende hest, der skal gøres noget med, så ville jeg personligt få den aflivet. Jeg ville godt nok ikke byde den at blive solgt igen igen ... Selvom det er hårdt.

    Men det er godt nok en svær situation at stå i for det - det kan jeg virkelig godt se smiley Jeg håber, du finder en løsning, som du vil have det godt med bagefter smiley


  • #2   7. aug 2011 Mange tak heidi smiley

    Ang. det med at hun skal have nyt hjem, så er det desværre allerede en realitet, da jeg selv skal flytte på tirsdag, og der skal hun selvfølgelig med.. så desværre skal hun flyttes igen fra et sted hun er faldet rigtig godt til. Men håber bare hun falder godt til det andet sted.
    Er rigtig ked af at hun skal flyttes da hun har det SÅ godt der hvor hun er nu. Men sådan bliver det nødt til at være..

    Ja aflivning er også helt sikkert det jeg hælder mest til, men har det bare så svært med at skulle tage livet fra en så dejlig hest.

    men vil prøve at undersøge lidt mere omkring nyt hesteliv og hestens håb.


  • #3   7. aug 2011 Maria - selvom jeg elsker den hest jeg har nu, så kan hun ikke opfylde mit ønske om at ride dressur på lidt højere niveau - det kan min gamle hest.

    hende jeg har nu er mest til hygge, hvor den anden var redet op til at kunne nogle få M øvelser da jeg solgte hende, og den hest har jeg været SÅ meget igennem med, og er som sagt min drømmehest.

    så at jeg får chancen for at få den tilbage er helt helt utroligt, og noget jeg aldrig havde drømt om kunne lade sig gøre.

    Da jeg købte hende her, var det lidt "et redningsprojekt" og har knyttet et rigtig stærkt bånd med hende, og ville da også ønske jeg havde råd til at have begge to, men som enlig mor på SU kan det bare ikke lade sig gøre.

    Og det er mange penge hver månede jeg ligger i hesten, så selvom det måske lyder lidt egoistisk, så er jeg jo også mest interesseret i at have den hest jeg får mest ud af ridemæssigt.

    og har aldrig været så knyttet til en hest som min gamle hest.. hun var virkelig mit et og alt.

    hende her som jeg har nu, har jeg kun haft i 1½ år efterhånden. Men dette gør ikke at jeg ikke også elsker hende utrolig højt.

    men ja det er nok rigtigt at hvis jeg ikke finder en måde at beholde dem begge på, så er hun nok bedst tjent med aflivning. men puha det er hårdt at tænke den tanke, for har virkelig ikke lyst til at undvære hende.

    men man kan jo ikke trylle når det kommer til penge. ØV!


Kommentér på:
Er sådan i tvivl. :(

Annonce