{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Hvorfor så slemt at udlåne? {{forumTopicSubject}}

Hej kære HG smiley

Nu er jeg efterhånden en del gange stødt på indlæg herinde, hvor det tydeligt fremgår at mange ikke tør og vil udlåne deres hest grundet risikoen for at hesten bliver behandlet dårligt.

Forleden var der endda en der kaldte en anden bruger "uansvarlig", fordi vedkommende overvejede at udlåne sin hest.

Nu har jeg kun selv været låner af en hest (Eller kald det helpart), og har ikke selv haft udlånt min egen hest, men hvorfor er der så mange der er bange for at udlåne deres hest fremfor at sælge den?

Jeg har en formodning om, at det skyldes man ikke undersøger en låner nær så godt som en køber?

Hvis nu det er X som skal udlåne sin hest til A, så er sandsynligheden for at A er en person der behandler heste dårligt da ligeså stor som hvis X solgte hesten til A?

Hvis man udlåner sin hest, så bør man da være fuldstændig sikker på låneren og forholdene - Præcist som hvis man sælger !

Personligt ville jeg foretrække at udlåne min hest (Fremfor at sælge), da jeg jo dermed ville have muligheden for at sige "Det der er jeg ikke tilfreds med, så jeg tager hesten tilbage", hvorimod man ikke har den mulighed hvis hesten er solgt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor så slemt at udlåne?
  • #1   9. aug 2011 Jeg tror at mange skriver det i annoncen fordi man ofte bliver bombarderet med tilbud om udlån og bytte. Det kan være træls hvis man har taget beslutningen om at sælge den helt.
    Det kan også være økonomisk hvis man ikke længere har råd pga. studier osv. Det også være pengene skal bruges til ny hest?
    Men hvis jeg nogensinde skulle udlåne skulle det foregå hvor udlejer prøver ham et par gange og jeg tager stilling og man får tegnet en grundig kontrak så man ikke ender i en dum situation. Og ikke udlån til den første og bedste!


  • #2   9. aug 2011 hvis man sælger hesten, får man et x antal beløb for den, og efterfølgende udgifter fra den hest hæfter man IKKE for mere..

    Hvis man derimod udlåner hesten, får man muligvis ikke det x antal beløb for udlån af den + man hæfter for divrse skavanker hesten kan ske at komme tilbage med (både i form af skader (= dyrlægeregninger), eller unoder den har tillært sig, som man efterfølgende skal vænne den af med, eller forkert ridning hos udlåner, man skal til at rette op på). ALT dette undgåes ved salg.


  • #3   9. aug 2011 Nogle er af den opfattelse, at en låner føler et mindre ansvar overfor hesten end en køber.

    I det at låne en hest kan også ligge en ridemæssig aftale, hvor ejer kan risikere at få en hest tilbage som ikke er blevet holdt ved lige eller låner måske rider meget anderledes og ejer derfor får en omskolet hest tilbage. Hvis det derimod var låners egen hest, ville det jo ikke betyde noget om hesten ikke blev redet eller redet anderledes en ejer ønskede.


  • #4   9. aug 2011 Jeg vil ikke udlåne da vi har haft dårlig erfaringer med at få en hest hjem igen, som ikke var blevet behandlet særlig pænt.
    Og fordi jeg ville ikke have råd til at gå ud og købe en ny hest hvis den gamle ikke er blevet solgt, da jeg ikke ved hvor jeg så skulle få pengene fra. Og hvorfor have en hest som man ikke bruger alligevel?


  • #5   9. aug 2011 Det er fordi folk mener de eneste der kan passe deres heste er dem selv, hvis den ikke lidt får det korrekte foeer eller hvis hesten lige har fået smed 14 dage for sent er den simpelthen blevet mishandlet!!

    Jeg forstår det heller ikke hvis jeg skal være helt ærlig, jeg har udlånt min hoppe, har ikke set hende efter udlånet men kender nogle der har, jeg er glad for det, og låner skriver ofte hvor glad han er for hende, jeg ville ikke have noget problem med at udlåne min hest igen og synes bestemt heller ikke det er uansvarligt at udlåne sin hest smiley


  • #6   9. aug 2011 Jeg vil da ikke kalde det Uansvarlig at udlåne sin hest ??. Det er da noget folk selv vælger om de vil ?.

    Men en anden ting er så at JEG ikke selv ville turde udlåne (eller jo, så skulle det være inden for en afstand af max 50km) så jeg kunne holde øje med den:-))
    Ikke fordi jeg mener at jeg er den eneste som kan passe den?Men pga jeg ønsker tæt kontakt til evt låner og hest , den tror jeg kun man har hvis man har mulighed for at besøge hesten jævnligt...

    De gode lånere findes helt sikkert? men jeg ville ikke turde risikere at få en totalt ødelagt hest hjem igen..


  • #7   9. aug 2011 Af en simpel grund: Sælger du din hest skal du ikke have noget at gøre med
    Den hvis den bliver træls og ride. Udlåner du den og rytter rider din hest elendigt i ødelægger den (også selvom du har tjekke udlåner) så skal du selv til
    at rette op på lortet.


  • #8   9. aug 2011 Jeg står i den situation at jeg skal af med Lukas...
    Jeg har ikke besluttet om jeg udlåner ham eller sælger ham da det kommer an på køberen/udlåneren...For mig er pengene ligegyldige bare han får det godt... Fordelene ved at udlåne er self. at man kan få hesten tilbage, det kan man ikke med en solgt hest, hvis jeg solgte ham ville jeg også være bange for at han blev solgt videre.... Så jeg fortrækker nok også udlån frem for salg,for hvis personen ikke vil have ham mere kan man jo altid få ham tilbage....


  • #9   9. aug 2011 Jeg har flere gode udlån bag mig, og ville ikke udelukke at jeg ville gøre det igen, hvis altså det en dag skulle blive nødvendigt.

    Men jeg har altså osse været uheldig en enkelt gang -ikke at hesten blev behandlet dårligt som sådan, men den fik ikke smed når det var påkrævet og den var ret kort tid efter ankomst hos låner, bare foldbums, hvilket den jo osse kunne være herhjemme.

    Jeg har med mine 2 ponyer været heldig 4 gange at finde helt perfekte hjem til dem. De har haft det som blommen i et æg, og familierne har været glade for dem.

    Men det ER en risiko at låne sin hest/pony ud (det er det osse at sælge, men der har man jo ofte ikke samme kontakt med det nye hjem, og ved derfor ikke altid hvordan hesten går og har det).

    Det er ikke blot fordi hesten kunne gå hen og blive behandlet dårligt, men osse fordi den jo kunne gå hen og blive syg, skadet e.l. og så står man altså med en hest som en anden har skadet (forhåbentligt ikke med vilje;o))

    Man kan osse risikere at hesten måske bliver "ødelagt" ridemæssigt eller ja... mulighederne er mange, og måske står man pludseligt med en hest der ikke er halvt så meget værd (i tilfælde af salg) som inden udlån.

    Så man må veje for og imod, sørge for at være kritisk med hvem man udlåner til, holde regelmæssig kontakt, i hvert fald i begyndelsen, og have en god kontrakt.
    Men derfra er det så bare at håbe på det bedste og være klar til at hive hesten hjem igen hvis ikke det går godt.
    Og det kan jeg altså godt forstå ikke alle er villige til at gå ind i.

    Jeg selv ville da heller ikke låne hesten ud, hvis ikke det var fordi jeg selv havde planer om at bruge den igen efter en vis tid og derfor ikke ønskede at sælge, eller somd et var tilfældet med min pony, at hesten ganske enkelt ikke kan sælges med god samvittighed (f.eks. grundet sygdom, temperament e.l., hvor den risikerer at ende som kastebold).


  • #10   9. aug 2011
    Tja, hesten kan også få det dårligt ved en man sælger den til..
    Der tjekker alle bare ikke op på det for nu har de ingen rettigheder over hesten længere og kan ikke lige hente den hjem.


  • #11   9. aug 2011 Måske har man ikke lyst til at låne sin hest ud 3 mdr. her, 1/2 år der, evt. til en 1. gangskøber som lige skal se om det er "noget" at have egen hest, inden de finder en helt rigtige, så bliver hesten jo hurtigt kastebold alligevel, prøveklud for en ny hesteejer, eller står og venter på en travl studerende der overvurderede egne tidsresourcer ?

    Hvor længe er et udlån normalt planlagt til at vare?
    Hvor mange gange er det ok at låne hesten ud?

    og på den anden side, mon ikke det er bedre for hesten at være udlånt til samme person i et halvt år end at have 3-4 forskelige partryttere i en tilsvarende periode?


  • #12   9. aug 2011
    Udlån vare alt fra ½år til resten af livet...


  • #13   9. aug 2011 Jeg har da selv leget med tanken om jeg skulle udlåne Röskva hvis det kom til det en eller anden dag. Men det handler jo om at finde det rette sted og besøg hesten ofte.

  • #15   9. aug 2011 - ja nu er det ikke lige fordi jeg er specielt ude efter studerende, det kunne være hvem som helst, det troede de havde tid nok...

  • #16   9. aug 2011 jeg har selv haft udlånt min ene hest uden problem. jeg kunen følge med, havde klare aftaler,
    Jeg har faktisk kun haft en dårlig oplevelse med at LÅNE en hest ! sikke dog et bøvl.

    Men man kunne forstille sig at . folk der låner en hest ikke selv har råd til sin egen, og måske blev paf over hvor meget den krævede, eller sys det tog for lang tid hvis de er vant til rideskole heste. bare et bud.
    Men der findes også folk der faktisk er gode imod låne heste smiley


  • #17   9. aug 2011 Og så lige en ting til.

    Udlåne og sælge.

    Der er så mange der snakker om hvor "mishandlet" deres heste har været mens de har været udlånt, så nu vil de KUN sælge, men når de sælger hesten har man INgeN ting at skulle sige mere, og hvem siger den ikke bliver "minshandlet" ved køber ?

    Jeg solgt min araber pony, som så blev solgt MANGE gange efter dette, og kunne intet stille op, dette kunne være undgået ved udleje.


  • #18   9. aug 2011 Jeg er også blevet spurgt, om ikke jeg vil udlåne ham den store, som jeg har til salg, men det tør jeg simpelthen ikke, hvis hesten skulle komme til skade e.l. , og dermed mindske chancen for salg endnu mere.

    Og hvem står så med problemerne og regningerne....


  • #19   9. aug 2011
    Camilla - det skriver man jo i en kontrakt, så er der ingen tvivl om hvem der har ret i situiationen;)

    Som regel betaler udlåner alt undtagen forsikringen dermed også for eventuelle dyrlæge regninger pga. en skade.


  • #20   9. aug 2011 Krikken -men dyrlægeregningerne ifb med en skade kan jo være det mindste af det hele.

    Lad os sige at min hest er f.eks. 50.000 værd. Nu låner jeg den så ud og den får en skade så den fremover kun kan være skovturshest. Nu er den så pludseligt kun f.eks. 10.000 værd.
    -så er det da meget fint at låner har betalt dyrlægeregningen, men det hjælper jo ikke mig, der nu står med en hest der er enormt svær at sælge OG som ovenikøbet har mistet rigtig meget værdi.

    Jeg er ikke imod udlån, men det ER altså en risiko at tage som hesteejer, og stod jeg med en salgshest blev den bestemt ikke udlånt.

    Min ene pony var en 3'er som jegs elv var for stor til, men som jeg ikke ville sælge, pga forfangenhedsproblemer og et noget specielt temperament (hvilket lånere self var oplyst om). Hende udlånte jeg fremfor at sælge, fordi hun med stor sandsynlighed ville ende som kastebold eller på et marked et eller andet sted.
    Skulle hun blive skadet, ja så ville det ikke være et stort økonomisk tab, og hun ville kunne stå og hygge hos os istedet.

    Uanset hvor meget man holder af sin hest, må man jo erkende at det kan være rigtig mange penge at have ude at hænge, hvis noget går galt.

    Og ja det kan osse gå galt hjemme hos ejeren -men hvis jegs elv smadrer min bil er det altså noget andet end hvis min nabo gør det. Og det samme gælder for min hest


  • #21   9. aug 2011
    Michelle W - og det er jo derfor det er frit for om man vil udleje.. Og gør man, så er det som sagt en god idé med en kontrakt om evt. problemer.


  • #22   9. aug 2011 Krikken: Ja, men ville absolut ikke løbe an med det alligevel.

    Så kan der opstå spørgsmål om en evt skade er gammel, eller uheld, eller hesten er redet uhensigtsmæssigt, er blevet sparket osv osv....


  • #23   9. aug 2011 Man kan som ejer bare ikke gardere sig ordentligt, efter min mening.

  • #24   9. aug 2011 self er en kontrakt en god ide.Men nu handler tråden jo om hvorfor udlån er så slemt -jeg påpeger blot nogen af de problemer der kan være ved udlån.

    Og en kontrakt hjælper ikke på dem alle -personligt mener jeg jo ikke man kan bede en låner skrive under på at han/hun betaler hestens værdi hvis den kommer til skade. I så fald kunne vedkommende jo ligeså godt købe.

    Så om man vil det eller ej, så er der en risiko forbundet med udlån. Det kan en kontrakt ikke beskytte imod, udover self basale ting som at hesten ikke pludseligt er videresolgt e.l.

    Så er det op til den enkelte at veje for eller imod -for min ponys vedkommende var beslutningen enkel. Hun havde meget bedre af at blive brugt end af at gå og glo på en mark, særligt pga hendes tendens til overvægt og forfangenhed.

    Axel ville jeg derimod hellere gå og kigge på derhjemme, end sende ud til en låner.


  • #25   9. aug 2011
    Så er det jo godt, at når hesten har solgt så har du ikke mulighed for at bestemme over den men den kan blive mishandlet alligevel - men her kan køber så også komme og sige at den der skade den er gammel og ville ha' hesten retur...



  • #26   9. aug 2011
    Man kan skrive hvad man vil i en kontrakt!! men alfa omega er at folk gør som det passer dem alligevel!!... Hvor tit ser man ikke det?

    Visse mennesker ar da ligeglade med hvad de har skrevet under på? Så skal man da have en kontrakt igennem advokat? og hvor mange mennesker gør lige det?...

    Jeg tror også næppe man får en låner til at betale eks et tab på 40.000 kr hvis de skader en hest som aldrig bliver ridehest igen??..

    Så der er en stor risiko ved at låne sin hest ud... Man kan slet ikke sammenligne det med at sælge..:-)




  • #27   9. aug 2011 Krikken -jeg forventer ikke at "min" hest bliver mishandlet hos hverken låner eller køber.

    Det er ikke grunden til at den ikke udlånes. Nej jeg kan ikke gøre noget hvis den får det skidt der hvor den kommer hen -men det er da ikke et argument for at man bør udlåne.

    Hvis man forventer at den blive mishandlet, må man da hellere lade være at sælge eller udlåne og beholde hesten derhjemme


  • #28   9. aug 2011 Se nu er jeg så i den situation, at jeg har en lånehest selv, plus jeg ahr to udlånt af mine egne.. Desuden har jeg en veninde, som har udlånt flere af sine..

    Vi havde lidt start vanskeligheder med lånere hos min veninde, som ikke var helt så reele, som vi havde forventet, men har dog ikke oplevet nogle heste, som blev behandlet dissideret dårligt..

    Vi har dog (både min veninde og jeg) indført, at låner betaler hestens forsikring, som "betaling" for lån af hesten. I en normal kontrakt står der nemlig, at man er erstatningsansvarlig, hvis hesten kommer til skade elelr uheldigvis dør, men de fleste mennesker som låner, ville aldrig kunne erstatte hestens værdi. Det problem undgår man ved en forsikring låner betaler..
    Selvfølgelig er det trist at stå med en skadet hest, men man er da i det mindste økonomisk dækket ind så..

    Jeg betaler også selv liv- samt uanvendelighedsforsikring på den hest, jeg har lånt, og jeg synes, det er en super fin ordning, så alle parter er sikret..

    Og så tror jeg, man som hesteejer, skal føle efter i sig selv, om personen foran en, er den rigtige låner, hvis ikke skal man lære at sige fra, fordi det viser sig, man har ret bagefter..

    Jeg er så som låner og udlåner yderst tilfreds med mine aftaler.. Det er en sød ejer til den hest, jeg har lånt og hesten er som lovet.. Og jeg er glad for mine to lånere til mine egne smiley


  • #29   9. aug 2011 MiTho´s heste . . :

    Det lyder faktisk som en helt okay ordning:-)) Hvordan gør man så "hvis" nu hesten blev uanvendelig?
    Betaler låner så (via forsikringen) det beløb til "ejer" som hesten er vurderet til? eller hvordan gør i det? :-))

    Hvis uheldet er ude?



  • #30   9. aug 2011 Vi har gjort det, at forsikringen er tegnet i ejers navn, men låner betaler den..
    Ved den jeg har lånt, får jeg bare gironr, men ellers kan man overføre og så betaler ejer..
    På den måde kommer den jo automatisk til udbetaling til ejer smiley

    Jeg synes også, det er en okay ordning, jeg synes, den sikrer alle parter på en rimelig måde smiley


  • #31   9. aug 2011 Nå ja, og så skriver vi i kontrakten, at hesten enten skal have et album herinde eller oprettes, hvor der skal opdateres regelmæssigt med billeder smiley

    Nu er mine dog lånt ud i nær området, så jeg kan bare besøge dem, hvilket jeg også gør smiley


  • #32   9. aug 2011
    Jae, den lyder så ikke helt dum:-)



  • #33   9. aug 2011 Forventer heller ikke, at hesten bliver mishandlet, men den kan jo altså blive skadet....

  • #34   9. aug 2011

    ja udlån i nærområdet er helt klart at foretrække smiley


  • #35   9. aug 2011 Lyder rimeligt, MiTho smiley

  • #36   9. aug 2011 Ja jeg er godt tilfreds med de aftaler, jeg synes de er rimelige og der er god kontrol med tingene..
    En ting man jo som hesteejer skal huske er, at selvom den er udlånt, bør man stadig føle et ansvar og holde øje med sin hest smiley


  • #37   9. aug 2011 Da jeg blev for stor til min pony, kunne jeg ikke nænne at sælge den, da jeg havde haft den siden den var helt ung.
    Jeg valgte at udlåne den til en pige en halv times kørsel fra mig, som manglede en springpony, da hendes forældre kun havde islændere til tur ridning. Jeg kunne komme lige så tosset jeg ville også uden at ringe først, men der blev længere og længere imellem besøgene.

    I samme periode lånte jeg en hest som skulle sælges, med den aftale at jeg skulle ride den, da de ikke havde tid og så ville de finde købere til den. Der gik 1,5 år inden den blev solgt og jeg havde stor glæde af den og aldrig problemer med udlåner.

    Da der var gået 2 år siden jeg havde udlånt min pony, ville jeg have min egen hest igen. Og sjovt nok så var låner blevet så glad for ponyen, så vi blev enige om en fair pris og de købte ponyen. Så man bør også se udlån som en måde at få hesten solgt på, da låner har haft mulighed for at teste og knytte sig til ponyen på alle måder, så de mange gange ik vil af med den igen.


  • #38   9. aug 2011 Mit spørgsmål går ikke på alt det i skriver, hvis man er i situationen at man SKAL helt af med sin hest.

    Hvorfor har man indstillingen at man er bange for ens hest ikke bliver behandlet ordentligt i forbindelse med lån, men ikke i forbindelse med salg?


  • #39   9. aug 2011 I forhold til skader, så kan man da bare aftale at låner også betaler dyrelægeregninger smiley

  • #40   9. aug 2011
    Jamen hvad hvis hesten bliver uanvendelig som ridehest?? hvad så ??



  • #41   9. aug 2011 Hmm ..
    Et emne som altid vil være diskuteret.
    Jeg har før kendt nogle som har udlånt heste til hæderlige og ikke så hæderlige folk.
    Nogle er bange for at få en ødelagt hest hjem eller en hest der står direkte til aflivning grundet den har været udsat for, ja. Unævnlige ting.
    Men dette har jeg ikke ladet prikke til mine tanker om at udlåne min hest.
    Dog har jeg ikke valgt at udlåne min hest da hun er for speciel til at mange ville kunne håndtere hende.

    Men skulle jeg udlåne hende. Ville det være et sted i nærheden så jeg kan komme og se til hende. Der vil blive lavet kontrakt på det, og der vil blive skrevet i kontrakten at jeg vil kunne finde på at komme i tide og i utide. (Ja, jeg er lidt mistænksom smiley )
    Og hvis jeg konstantere noget i vejen vil hesten straks blive taget hjem igen. Der vil i kontrakten også stå at hvis jeg ønsker at ride lidt, vil jeg ringe og finde en dag med låner. smiley

    Nu er der jo tale om min egen pony, som vi overvejede at låne ud under mit sygdomsforløb, men valgte at lade være med.


  • #42   9. aug 2011 Andrea -lige hvad skader angår, er det bare ikke til meget hjælp at låner betaler dyrlægeregninger. Hestens værdi kan jo forringes væsentligt, som osse skrevet tidligere, altefter hvilken skade den har pådraget sig. Og så står man altså som udlåner lidt med håret i postkassen.

    Jeg tror lidt at det der med salg vs udlån handler om at når folk skal betale et større beløb for at få en hest (køb), så forventer man osse at de faktisk VIL den.
    En låner får jo næsten en gratis hest, og selvom jeg synes jeg har haft fantastiske lånere, så er det altså osse min erfaring at sætter man hesten til udlån, så får man mange henvendelser fra folk jeg ikke ville betro min hest til.

    Jeg har haft folk ude at se på min pony, som jeg med næsten 100% sikkerhed ville kunne sige ikke ville behandle den forsvarligt. Ikke af ond mening, men simpelthen fordi forældrene ikke vidste nok om det at have hest, og når nu der ikke var nogen videre udgifter forbundet med anskaffelsen, så måtte deres datter da godt få en pony.
    -havde de skullet betale et større beløb for at købe den, havde forældrene slet ikke ønsket at give datteren en pony. For dem var det bare lidt underholdning/legetøj til datteren.

    Sådan nogen kan man self sortere fra som lånere, men det er da noget af det der kan gøre at man bliver lidt bekymret for om man kan finde et ordentligt sted til hesten.

    Sådanne henvendelser har jeg ikke fået på de heste jeg har haft sat til salg.


  • #43   9. aug 2011 Andrea, så det du tænker er, hvorfor er folk ikke lgie så nervøse for at sælge, som de er ved udlån? Fordi risikoen for at hesten ikke har det godt osv er lige så stor...

    Jeg er lige kritisk i begge tilfælde, men man har da flere spekulationer ved udlån, fordi rider folk den nu på en facon, jeg skal rette op på når den kommer hjem? Passer de lige så godt på den, som hvis den var deres egen?

    Man hører mange mærkelig ting i forbindelse med udlån, og det kan jo kun sætte tankerne i gang, hvis man selv står og overvejer den mulighed..


  • #44   12. aug 2011 Nu er jeg et pivdyr.. Hvis mine heste skulle sælges, så ville jeg have helt bestemte krav.

    Jeg ville forhøre mig om køberens hestevenner, hvordan hun håndterer og behandler heste. Også med en alvorlig skade.

    Jeg vil selv se det. Jeg vil have at køber skulle komme en del gange i løbet af en måned.

    Og have bestemte rettigheder når den var solgt.

    Og med udlån - fra nu af udlåner jeg KUN til folk jeg kender, som jeg ved hvordan håndterer og behandler heste med skader.

    - Aram kom jo hjem og lignede en død hest og var for tynd.. og forfangen.. smiley Til nogen vi troede var rigtig rigtig venlige!


  • #45   6. sep 2011 Hmm... jeg tror bare folk ( mange folk) har meget dårlig erfaring med at udlåne deres hest, fordi låner muligvis ikke mener at skulle " passe så meget på kræet" fordi det jo ikke er deres egen.
    Min hest (campos) er også til låns. Jeg har en kontrakt med ejer, hvor alt står sort på hvidt, således at hverken ham eller mig kan komme i klemme med noget... Jeg behandler ham som min egen, med de udgifter det nu engang er forbundet med det. Jeg betragter ham som "min" hest... har tit kontakt med ejer, sender billeder osv osv...
    Når det er sagt, så har jeg så faktisk en RIGTIG dårlig/trist/sørgelig erfaring med at være låner af en hest ( ejeren der er en ganske forfærdelig person)... Det har heldigvis ikke afskrækket mig, fra at låne... gud skal love for det smiley


  • #46   9. feb 2012 Har tit tænkt på det samme.
    Nu står min mor og jeg selv og skal købe hest men vi vil gerne låne hesten i en periode(ikke et halvt år, rolig nu;)) inden køb for at sikre os at hesten og jeg passer sammen. Desværre har vi bare ikke fundet nogle endnu ;/


Kommentér på:
Hvorfor så slemt at udlåne?

Annonce