{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.287 visninger | Oprettet:

Kørsel med hestetrailer? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Hvis jeg har trailerkørekort er det så nok til at jeg må køre med heste i trailer?
Hvis totalvægten ikke overstiger 3500 kg...

Jeg har hørt noget om, at man skal have et eller andet bevis for at må læsse heste på og af traileren, er der noget om det?

Jeg kan se at nogle trailere er godkendt til dyretransport, er det er godkendelse man SKAL have eller er det bare noget man siger fordi det lyder fancy?

Mvh. Maria L


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med hestetrailer?
  • #1   24. sep 2011 det er hvis det er til erhverv.. at man skal have det bevis.. du må feks ikke køre en venindes hest til en der har eller skal købe den.. det an ser de for erhverv.. men skal du til stævne eller i skoven.. må man godt køre med andres heste smiley mener jeg. smiley

  • #2   24. sep 2011 Du må godt køre med din egen hest til stævne, bare der ikke er længere end 65 km.. (men kun 1 hest, ikke 2 hvis det er til stævne)

    man må ikke køre med andres heste..

    sådan har jeg ihvert fald forstået det.. heh.. men de laver om på reglerne konstant ;(


  • #3   24. sep 2011 Mit brug af hestetrailer er at køre med mine egne eller andres heste til stævner og flytte dem til/fra folde.

  • #4   24. sep 2011 du må godt køre med andre heste.. så længe det ikke er erhvervsmæssigt.. som at det involvere penge i det.. ringede nemlig derind smiley og du må gerne køre længere med dine heste.. så længe at der ikke er salg eller indtjening af penge på det.

  • #5   24. sep 2011
    din trailer skal være godkendt til dyretransport og har skilt på at den er godkendt..ellerskan det godt blive en dyr en.


  • #6   24. sep 2011 Hvordan får man en dyretransport godkendelse?
    Og hvad koster så denne skjulte skat? smiley


  • #7   24. sep 2011 ved en syns virksomhed smiley dem der syner biler..

    der hvor min kæreste arbejder koster det 200 for at få den godkendt til dyretransport


  • #8   24. sep 2011 Okay, 200,- er nok godt givet ud i denne sammenhæng...
    Hvad kræver det for at en trailer kan blive godkendt til dyretransport?


  • #9   24. sep 2011 mener at den skal kunne gå gennem syn og at alle dimser som skal holde noget skal være ok..

  • #10   24. sep 2011 han siger at det er lidt svært og forklare herinde.. det er en længere forklaring.. menellers skal du prøve og ringe til en syns virksomhed smiley og spørge smiley

  • #11   24. sep 2011 Okay, jeg har nemlig ikke købt traileren endnu, så det var jo super dejligt at vide hvad jeg skal undgå eller lede efter så jeg også kan bruge den til hestetransport, da det jo er hele formålet med hestetrailer smiley

  • #12   24. sep 2011 arh..

  • #13   24. sep 2011 på trailer registreringsattest står der om den er godkendt til dyr, hvis ikke skal den omsynes til det.
    Du må gerne køre fra den ene ende af DK til den anden, med dine egne heste, hvis hestene har deres papir i orden. Du må kun køre andres hvis det ikke indbefatter betaling af kørsel eller hvis hesteejer ikke tjener over et hvis beløb ved for eks stævne.
    Fra januar måned 2007 er der blevet indført nye regler for transport af heste.
    De nye regler er omfattende og komplicerede.
    Om hestetrailere kan man overordnet sige, at der gælder et sæt regler for private og hobbyfolk, der ikke skal
    transportere dyr som led i økonomisk virksomhed, og ikke skal transportere dyr mere end 8 timer, og et
    andet sæt regler for semiprofessionelle, professionelle og transportfirmaer, der transporterer dyr over lange
    afstande, i lang tid og som en del af økonomisk virksomhed.
    Private og hobbyfolk
    Overordnet skal privatejede hestetrailere ikke længere synes eller godkendes til dyretransport, såfremt de
    ikke er omfattet af begrebet økonomisk virksomhed. Om en trailer skal godkendes til dyretransport afhænger
    altså ikke af traileren, men af hvem der kører med den, og hvad formålet med transporten er.
    Begrebet økonomisk virksomhed kan fortolkes meget forskelligt. Kontakt fødevarestyrelsen på tlf. 33 95 60
    00 eller justitsministeriets dyrevelfærdskontor på tlf. 33 92 33 40, hvis du er i tvivl om, hvorvidt du som
    transportør er omfattet af økonomisk virksomhed.
    Halvprofessionelle, professionelle og transportfirmaer
    Skal henvende sig til fødevarestyrelsen og forhøre sig om, hvordan de skal forholde sig. Se
    www.foedevarestyrelsen.dk.
    Skal traileren bruges til udlejning, anbefales godkendelse til dyretransport.
    Generelt
    Skal hestetraileren godkendes til dyretransport jf. de nye regler, kræver dette en tur forbi den lokale
    bilinspektion. Her skal der medbringes en dataerklæring på traileren samt anmeldelse til syn. Dataerklæring
    kan fås ved henvendelse til fabrikken på tlf. 75 72 04 00.
    Ved køb af ny hestetrailer kan denne, mod


  • #14   24. sep 2011 Lene O...

    Aha... Det er da også utroligt at det skal være så kompliceret, men tak for den fine forklaring.


  • Tine R
    Tine R Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #15   20. apr 2012 Jeg har lige talt med fødevarestyrelsen og reglerne er således at traileren skal være synet og godkendt til kørsel af andre´s heste og det kræver ikke særskilt kørebevis HVIS hestens ejer er med i bilen under kørslen

Kommentér på:
Kørsel med hestetrailer?

Annonce