{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Begyndt at te sig igen.. {{forumTopicSubject}}

Hej (:
Jeg har en skøn DV hoppe på 8 år (: Jeg har haft hende lidt mere end et år.
Hun er meget nervøs anlagt og der skal ikke meget til at stresse hende. Da jeg købte hende var hun bange for ALT stortset, det er dog blevet bedre nu hvor hun stoler meget mere på mig og har været mere i hænder (Hun er ikke alderssvarende uddannet, heller ikke fra jorden)
Men nu er hun begyndt at kigge på alt igen, stejle og bukke samt vende rundt og løbe væk.

Men det gjorde hun også sidste vinter, der endte jeg med en hjernerystelse, så tror i det er fordi hun får mere energi nu når hun står mere inde, eller hvad tror i?

-Det skal lige siges hun jævnligt er ved osteopat og vi massere hende efter massørs anvisning (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begyndt at te sig igen..
  • #2   1. nov 2011 Mine får også utrolig meget energi her om vinteren..

  • #3   1. nov 2011 Min erfaring: En gang "temperament", altid temperament. Nogle har lettere ved at blive trænes ud af at stresse.

    Min plag er trænet ret godt ud af det, men min 13-års er stadig helt tosset i visse situationer.

    Her har det ikke noget at gøre med årstiden, men håndterings-forhold. Står hun inde og der er en hest udenfor, der tonser rundt, vil hun gerne trave og galopere rundt i sin lille boks. OMG. smiley

    Sådan har hun altid været, i visse situationer. Har altid sagt, at hvis hun var et menneske, ville hun både være paranoid og neurotisk. smiley


  • #4   1. nov 2011 Måske har hesten brug for et ældre og mere erfarent menneske?

  • #5   1. nov 2011 Træning og gentagelser og konsekvens. Jeg måtte med min gamle få hjælp ud, fordi man kan sjældent selv se hvilke fejl man laver, derfor er det vigtigt at få andre øjne på. og redskaber til, hvordan man skal tackle når hesten gør diverse ting. og man skal nå at læse hesten og stoppe den inden at den når at køre sig selv op.
    Ikke mindst have sin egen og andres sikkerhed i højsæde. Når du skriver det før er gået galt for jer, vil jeg klart sige få hjælp ud, inden der sker ulykker så der kan komme ro på hesten.

    Nu det ikke sikkert det overhoved har relevans, men er i sikker på der altid er stråfoder den kan spise? så den aldrig står mere end max 4 timer uden noget at tygge på. nervøse heste har ofte (hvad jeg har hørt) problemer med mavesyre, så vær sikker på den har noget i maven. og den altid har noget at tygge på.

    Vi skal have Joel shytt ud om 3 uger og netop undervise i hsm og problem heste. og håndtering, skriv pb hvis du fra sjælland og vil høre mere om ham.
    Venlig hilsen Tina


  • #6   1. nov 2011 k A: synes det var et ganske ubrugbart svar (: Hun har ikke brug for et mere erfarent menneske, hun har brug for tid og det får hun skam også (:
    Jeg har købt hende af en voksen og har fundet mange af hendes tidligere ejere som jo har været voksne der ikke har kunne magte hende.
    Hun er derfor sendt rigtig meget rundt.
    Og vi har en hel del fine resultater, og det er kun om vinteren jeg har problemer smiley
    Tina C: Hun har altid hø og halm (: samt hun får lucerne (:
    Min og andres sikkerhed er i top og det var bare uheld (:
    Jeg får undervisning 2 gange om ugen, ved rigtig dygtige undervisere smiley
    Jeg er desværre fra fyn.

    Til alle andre: Det er nok bare friskhed nu når hun står mere på stald smiley


  • #7   2. nov 2011 Måke giver du den bare lov til at være bange og nervøs for alle de ting.. en nervøs hest, kræver faste rammer.

  • #8   2. nov 2011 Altså jeg ville aldrig skælde den ud når den bliver bange, men jeg lader den aldrig bare slippe (:
    Der er dog intet når vi springer, hverken fyld eller ting rundt om, kun dressur og tur (: Måske keder hun sig eller hvad?


  • #9   2. nov 2011
    Hvis det kun er i dressur kunne det være din ridning den var gal med - eller hendes krop :o)


  • #10   2. nov 2011 Altså hun har næsten lige været ved osteopat og der var ingenting at se og får dressurundervisning og rider dressur stævner med ros (:

    -Det skal lige siges igen: Det er kun om vinteren dette er gældende smiley


Kommentér på:
Begyndt at te sig igen..

Annonce