{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af hest hjælp
  • #1   9. dec 2011 Nej det må hun ikke.
    Og hun skulle omregistere inden en måned!


  • #2   9. dec 2011 Hvis du har ejerpapitet kan hun ikke, men hvis hun har det kan hun gøre hvad hun vil. desværre

  • #3   9. dec 2011 Lyder også vildt at sælge efter en måned.. Hun kan knap kende hesten og fundet knapperne?

  • #4   9. dec 2011 Hvis du har skrevet under på ejercertifikatet så kan hun sagtens sælge den unden selv at have omreg den.
    At den i følge loven skal være om reg inden en mdr er en sag imellem hende og landskontoret, det kan hverken gamel ejer (reg ejer) eller ny ejer gøre noget ved.

    Du kan altid lave indsigelser, men det vil du ikke komme nogen vejne med da du nettop har solgt den.


  • #5   9. dec 2011 har kun skrevet under på en tro og love erklæring da vi ikke kunne finde ejercitifikat.. så det skal hun jo have bestilt,,

    Ja håbede også jeg havde fundet et blivende hjem..


  • #6   9. dec 2011 jamen s¨er der nok ikek så meget at gøre.
    du har underskrvet at du på tro og love har solgt hesten, og at ejercertifikatet er væk.
    måske er det blevet sendt ind til landskontoret?
    De har jo en ekspiditons tid på nogle uger, og nok en længere ventetid nu og på 1 Jan hvor reglerne for alvor træder i kraft.
    jeg sendte papire ind til dem for en mdr siden og har endnu ikke modtaget passet.


  • #7   9. dec 2011 de havde bare ikke modtaget noget :S

  • #8   9. dec 2011 Hent krikken hjem igen.. I har ingen bytbevis eller købs bevis(sørg dog for din nuværende hest er i dit navn).. + hvis der er gået over en måned, og han stadig står i dit navn, jamen så er det stadig din krikke! smiley

  • #9   9. dec 2011 Det var da et umådeligt dumt råd at give Gitte!
    Det er ulovligt og starfbart.
    Du er tydeligvis ikke ind ei regler og lovgivning på området.

    Gitte har skrvet under på en tro og love erklæring om at hesten er solgt til ny ejer, og at ejercertifikatet er bortkommet ved Gitte, og der skal derfor udstedes et nyt i ny ejers navn.

    Altså Gitte kan ikke hente sin gamle hest det er rent tyveri.

    men jeg forstår da godt Gitte at hun trode den fik et blivende hjem.
    men nu er det sådan at man ikke er here over hvad ny ejer gør med sin hest.
    Gitte selvhar også kun ejet den i 6 mdr, og gamel ejer for hende trode også den fik et blivende hjem, med det forbehold at solgt er solgt og ny ejer må gøre hvad de vil med hesten.
    Elles skulle man have beholdt hesten selv.


  • #10   9. dec 2011 Det er lovligt at hente hesten såfremt den stadig står i ens navn, og der ikke er nogle beviser på køb/bytte/salg.. ;-))

    Min mor havde ejercerfikat og hele molevitten på en stald engang.. samt vores hest.. Pludselig måtte vi ikke komme der længere fordi hun mente det var hendes osv osv.. Hun havde dog ikke ændret navn eller noget + der ingen købs bevis var.. Så min mor havde en politimand med og nogle venner med også tog de hesten og løb væk smiley Godt nok i spanien.. men stadig.. man må godt, så længe en politimand er over det smiley


  • #11   9. dec 2011 Gitte: Jeg er ikke så meget inde i alt det forskellige, men jeg syntes at du skal skulle prøve at ringe og høre en advokat! de kan bedst af alle fortælle dig hvad der er rigtigt og forkert, eller i så fald finde ud af det.
    Held og lykke.


  • #12   9. dec 2011 ARRRMENN for pokker selvfølgelig er det ikke tilladt at hente en andens hest!!!!
    Det kan der vel ikke være nogen der i sin vildeste fantasi tror på?

    Det er lavet en TRO OG LOVE erklæring på at hesten er solgt... omreg eller ej.


  • #13   9. dec 2011 Armen hør nu her - det er stadig under hendes navn.. Jeg siger, at hvis der IKKE er nogen købs/salgs/byttebevis, begge sider, og navn ikke er ændret, SÅ KAN HUN GODT! Ellers kan hun jo selfølgelig ikke..!!

    Da jeg skrev det første, havde jeg ikke set at hun havde lavet en tro og love ærklering.. Madam... ;;)))


  • #14   9. dec 2011 der er lavet kontrakt på at hun har byttet med mig og der står hun skal ha tilbgage købsret på 14 dage hvor hun har tid til at finde pengene ud over det er parpirende sendt ind med ejerskifte men jeg er desværre ikke herre over hvor længe de vil tage om sådan en sag og jo jeg må gerne sælge efter de 14 dage som gitte har til at finde de penge i. men kan virkelig ikke se formålet med at sætte sådan en sag her op til diskotion der er jo intet at komme efter alt er overholdt og gitte har du mere kan du jo kontakte mig i stedet for hele hestegalleriet

  • #15   9. dec 2011 men gitte du skal jo lige huske at du selv satte den ene hoppe du byttede med mig til salg kun en uge efter købet og der kan den da heller ikke nå at være om reg. så fej for egen dør først

  • #16   9. dec 2011 men gitte der er jo også nogle regler med at man skal oplyse skjulte fejl og mangler og gamle skader ved ikke om u har læst det kapitel i loven men ellers så gør det

  • #17   9. dec 2011 Camilla tror ikk du skal begynde på noget da vi byttede sagde jeg at hun blev sat til salg.. og du har ikk et godt ry i forvejen blandt forskellige hestefolk så det er nok bedst at holde lav profil

  • #18   9. dec 2011 camilla du er jo ikke til at snakke med heller ikk på telefon, du råber og skaber dig åndsvag samt svare grimt så det får jeg intet ud af..

  • #19   9. dec 2011 Og i øvringt er hestene om reg i ejet navn, jeg køber/bytter/sælger for at tjene penge og uden at om reg dem... Byttede mine dejlige hest med dig da jeg ikke kunne holde til det og synes det var synd at han skulle spilde sit talent, og troede jeg havde fundet et godt og blivende hjem til ham..

  • #20   9. dec 2011 Skulle self stå køber/bytter/sælger IKKE heste

  • #21   9. dec 2011 ja i lige måde ellers

  • #22   9. dec 2011 men hvorfor vil du ha ham tilbage hvis du ikke kan holde til det tror du skal stoppe før du kommer på alt for dybt vand

  • #23   9. dec 2011 stakkels heste der end i denne suppedas. når i har skrevet under på salg bytte er dette gældende. og hvad folk gør med hesten derefter kommer ikke tidligere ejer ved.

    Men syntes det lyder ærgeligt at i har byttet hestene rundt, som nu bare skal sendes vider igen. Rigtig synd for disse dyr, pga dårlig kommunikation, og dømmekræft.
    Så drop mudderkastet, lær af det, og tænk på de dyr i nu har stående og ansvar for...


  • #24   9. dec 2011 nu er det sådan at jeg fik to påonyer i bytte og skulle kun beholde den ene,, vi har så valgt at beholde begge... Og camilla det er nok fordi han er så go en hest..


Kommentér på:
Salg af hest hjælp

Annonce