{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

hestepas undre mig {{forumTopicSubject}}

synes det for dårligt og undren,hvorfor man ikke kan få skrevet hestens mor og far i passet,hvis hesten far ikke er kåret
mange ved jo godt hvem deres forfædre er,og så kommer der til og stå ukendt
og sådan hestene ryger rundt i tiden,har man jo ingen ærlig chance for og vide hvem de,efter,hvis man ikke kan finde tidligere ejer
hestene bliver jo meget ukendte ved bare og ha et navn
og der jo mange heste som ikke har en kåret far,men man ved hvem det
hvad synes i andre eller er det bare mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestepas undre mig
  • #1   15. dec 2011 Det kan du da godt.

    Men det bliver et sort pas med sort kryds på alle siderne så.


  • #2   15. dec 2011 det er da klart det ikke skal stå der. for avl med ikke godkendt hingst er jo enlig pirat avl. og dette bliver jo ikke ligefrem støttet.

  • #3   15. dec 2011 Må give Line ret.
    Hvordan skulle man så holde styr på, at det som ejer siger omkring afstamning er rigtigt??
    Det dur ikke at skrive ting i et hestepas, som kun er på tro og love basis.

    Hvad mener du egenlig med at sådanne heste "ryger rundt i tiden" ??



  • #4   15. dec 2011 Hvis både mor og far er renracede med stamtavle kan du godt få registreret dem i passet på afkommet selvom faderen ikke er kåret. Det kræver bare fuld DNA profil på mor, far og føl, og vist også morfaderen har jeg ladet mig fortælle smiley

    Du kan snakke med landscentret om det, de er meget behjælpsomme hvis man ringer til dem smiley


  • #5   15. dec 2011 der skal jo selvføldig tages dna før man kan få skrevet forældre i passet


  • #6   15. dec 2011 mener der mange heste der bliver solgt gang på gang

    anne f har snakket med dem,og det kan ikke lade sig gøre


  • #7   15. dec 2011 Tænkte nok at det var sådan noget du mente smiley
    Hmm hvis folk virkelig køber en hest og så sælger den igen, pga. af manglende afstamning så burde de vist have tænkt over det inden de købte...
    Kan det virkelige passe at heste uden afstamning er i så lav kurs?!Skræmmende...


  • #8   15. dec 2011 anne mette de er i lav kurs,forstår heller ikke,hvorfor skal vi være et land med heste fuld af fine stamtavler
    de da lige så gode uden,som en med


    det jeg mener med indlæget er at hvis man køber lille musse med et hestepas,og man faktisk ikke ved en dyt om hendes mor eller far feks er musses mor kåret og af fin afstamning,men moren skal stå som ukendt,så aner man endelig ikke noget om musse hun kan evt være hvilken som helst race
    og folk kan når de ejerskifter dem lave navnet om,man har jo ikke en chance for og vide en dyt om hestens fortid
    mange kan genne sig i en dyrsag man ved ikke om den har skiftet navn,eller hvem dens forældre er

    synes man skulle lave et hestepas for heste som ikke er kåret hvor man skriver forældrens navn,det skal selvføldig være dna testet
    så folk har en chance for og finde lidt ud af hesten,alle folk kan jo bare bilde en ind den har den og den mor

    hvor mange søger ikke hestens fortid rundt omkring
    det hele vil da blive meget nemmer
    i stedet for den kun har et navn
    og alt andet står der ukendt ved

    det har ikke noget og gøre med jeg ikke synes man skal bruge kåret hingste,men sådan gør alle ikke og sådan er verden skruet sammen
    så for få lidt styr på hestens idenetet,så få registert noget på hesten


  • #9   15. dec 2011 og må sige efterhånden,efter mange år inde for dv og selv haft fine kåret dver synes jeg det det værste skravl,de avlet på fine gener og store kapelsiteter,men de holder ikke
    og jeg ved jeg ikke ene om den holdning
    så gider næsten ikke dv
    holder mig til blandinger pt
    ved godt det ikke sådan med alle dv
    håber i forstår hvad jeg mener


  • #10   16. dec 2011 dv er blandinger af mange racer dv er et forbund.

  • #11   16. dec 2011 charlotte M: Du kan jo altid spore en hest på chipnummeret smiley Selvom den får skiftet navn er chipnummeret jo det samme smiley

  • #12   16. dec 2011 Vi har en 2 års efter en kåret hoppe i DV.
    Faderen er ren Holsteiner og kåret i de fleste "hestelande" i Europa. Han har gået Gran prix spring og har flere afkom der springer Gran Prix både i Europa og USA.
    Vi lavede en Moderimport, dvs. hoppen var ifolet da hun kom til Danmark. Alle bedæknings papirer fulgte med og vi fik et velskabt hingsteføl...
    Men Ak vi kan ikke få papirer på ham, fordi hingsten ikke er godkendt i danmark.
    Dvs. hvis vi betaler for godkendelse af avlshingsten kan det godt lade sig gøre, men det har vi ikke lyst til, da det er ret dyrt.
    Sådan er reglerne og vi skulle have undersøgt det i forvejen, så vi lever med at vores afkom ikke får et rødt pas.


Kommentér på:
hestepas undre mig

Annonce