{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Ormeprøve nu? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

vi har fået lavet ormeprøver for sent i stalden, og de fleste har ikke orm, hvilket er klart, synes jeg. Ormeprøverne lå i en fryser i en hel uge, før de blev hentet. Det har jeg ikke prøvet før? Kan de virkelig godt holde sig?

Så stoler ikke rigtig på den prøve, for min plejer altid at have lidt orm, og det har de ikke. Kan man stadig bruge equilab? Har læst, at der kommer en lov om, at omreprøverne skal hen til en, der kender stalden/hestene , altså ens dyrlæge.

Er det for sent at få lavet nye prøver?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ormeprøve nu?
  • #1   19. dec 2011 Ejj... den skal da afleveres med det samme. Så vidt jeg ved dør ormene i frost?

    Men jeg vil ikke stole på den prøve


  • #2   19. dec 2011 Det men en uge i frost lyder bestemt ikke som en god ide, vil da også mene at det helst skal gøres på dagen. Mener også at have hørt noget om ormene går "i hi" om man kan sige, på denne tid af året og man derfor ikke kan måle det rigtige antal

  • #3   19. dec 2011 Ja, jeg ved heller ikke rigtig. På equilab står der , det skal gøres senest i november. Er lidt ked af, jeg ikke selv fik lavet en prøve-

    Jeg synes, det er for sent på året og så den fryser i en uge.. Men problemet er vel bare, hvis jeg får lavet en ved equilab, kan det være, den også viser falsk negativ, fordi de er gået i hi? Øv altså..


  • #4   19. dec 2011 vi tog ormeprøve for 2 uger siden (ja, sent, desværre, men sårn kan det gå...) Ormene viste sig fint hos dem, der havde orm. Der var få der ikke havde orm, de andre lå mellem 200 og 375.

    Har fået at vide, at prøverne skal sendes afsted med det samme. Vil også sige, at fredag er en dum dag at sende gødningsprøverne afsted, fordi det så bliver weekend.

    Men du får nok det mest kvalificerede svar hvis du kontakter en dyrlæge smiley


Kommentér på:
Ormeprøve nu?

Annonce