{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.547 visninger | Oprettet:

Sadel til svajrygget/rundrygget hest {{forumTopicSubject}}

Hej,

min lille dreng skal have anden sadel, men hvilken?

Han er svagt svajrygget/rundrygget af natur, med høj manke og lidt overbygget bagtil. Dertil kommer at han er ved at udvikle et godt skulderparti, så han bliver pæn bred.

Nogen der kan komme med gode erfaringer ang. sadler til sådan en type hest? Sadelmager kommer henover også, men jeg vil gerne prøve at få et overblik også selv inden. smiley

Og hvis I samtidig har erfaring med egen dårlig ryg, hvor sadlen har hjulpet der også, vil det være nice. smiley
Jeg har desværre et piskesmæld der driller. Men hesten er vigtigst. Og lige nu har vi intet at ride med.

Glæder mig til at se hvad I har af gode erfaringer.

God jul og tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel til svajrygget/rundrygget hest
  • #1   20. dec 2011 En fra min rideskole har en isabell werth med 2 pade indenunder. Den er virkelig svagrygget men også en frieser.

  • #2   20. dec 2011 Ring efter en saddel manger så du er sikker på du får noget der ligger ordentligt på ham, nu nar du siger han er svejrygget/rundrygget.

  • #3   20. dec 2011 Jeg har også en herre som er rundrygget, og svajrygget, og ham har jeg en Isabell Werth sadel, med lammepad til.
    Den ligger super på ham smiley
    Du kan eventuelt se det på hans profil, Juvel Mols smiley
    Han er så også ved at være en ældre herre, men han har altid været svajrygget/rundrygget med et godt skulderparti smiley


  • #4   20. dec 2011 Som skrevet bliver sadlen indkøbt sammen med en sadelmager, men jeg kan godt lide at få noget info før og høre andres erfaringer. Min sadelmager er dygtig, men sælger ikke selv sadler, så skal selv ud og finde materialet. Pænt besværligt, men sådan bliver det.

    Jeg går ikke selv ind for div. indlæg, og lige nu, ja der har vi ingen sadel, da jeg ikke kan leve med en der trykker. Så vi rider uden. smiley


  • #5   20. dec 2011 Det har vi også selv gjort med min mors nye hest.
    Der blev sadlen også købt i samråd med sadelmageren for at være sikker på at sadlen passede.
    Dertil skal også siges at vi fik en sadel, som eftersigende skulle være tilpasset hesten, men det var den så ikke smiley


  • #6   20. dec 2011 Så hun stod også i 2 måneder netop fordi at den sadel ikke passede hende smiley

  • #7   20. dec 2011 Jeg ville investere i en god bomløs sadel med paneler under, så trykket fordeles langs rygraden. De tilpasser sig hestens form. Hvis man køber en bomløs af god kvalitet, og et godt underlag dertil, er den ligeså god, eller bedre, end bomsadler. Se evt. optimalsadel.dk eller naturhesten.dk.

  • #8   20. dec 2011 nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilket prisleje du gerne vill have den i men denne sadel kan varmt anbefale denne:
    (link fjernet)


  • #9   20. dec 2011 Den har i hvert fald kunne tilpasses perfekt til min der har et højt manke stykke, og er sunket med i ryggen efter at have gået meget længe med en sadel der ikke passede. Fordelen ved denne sadel er det meget brede kammer og sadelpuderne er meget store derfor kan man stoppe meget i uden at den bliver hård.


Kommentér på:
Sadel til svajrygget/rundrygget hest

Annonce