{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
269 visninger | Oprettet:

Jeg håber på godt vejr imorgen {{forumTopicSubject}}

Jeg skal nemlig ud og stå figurant fra klokken 8-9 stykker til omkring 14-15...

Gys... Håber at hundene nøjes med at gø af mig... i maj var jeg figurant hos C-hundene, og der hoppede og dansede de rundt om en, og der var en der ved et uheld fik famt min ene finger med tand...

men jeg håber at de gider at gø af mig... for de sidste 3 gange jeg har stået figurant er der ingen hunde der har sagt vov smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg håber på godt vejr imorgen
  • #1   19. aug 2006 Camilse, hvor henne er det du skal være figurant?

  • #2   19. aug 2006 Jeg har gået meget konkurrence med min hund, jeg var afsted hver 3. weekend ca.

  • #3   19. aug 2006 Tinna J

    DCH Vordingborg for B-hundene...


  • #4   19. aug 2006 Min far og søster er begge hundefører, men der mangler altid hjælpere så jeg er stort set tvunget til at hjælpe...

    Men så hjælper de også med hesten når det er nødvendigt smiley


  • #5   19. aug 2006 OK jeg har også engang været til konkurrence i Vordingborg, det kunne jeg ikke li, jeg sys de så ned på min hund fordi den er lille, men hun er skam en dygtig lille vuffer. Hun er også B-hund nu, men jeg løb træt i at træne spor, og dermed stoppede konkurrenceræset, HADER det spor

  • #6   19. aug 2006 <b>FoxySuua</b>

    Det er sådan en der gemmer sig i krattet og så skal hunden Rundere, hedder det, så skal den løbe ud og finde en person (figuranten) og gø af personen, men den må ikke røre Personen, kun gø, og så skal ejeren, hente hunden...

    Håber det er forståeligt smiley


  • #7   19. aug 2006 <b>Foxysuua</b>

    De skal ikke som sådan testes, det er konkurrencer man går til med sin "fritids-hund" Og nogle tager konkurrencerne mere alvorlige end andre... DCH er for alle, og jeg synes det er kanont at træne i DCH


  • #8   19. aug 2006 » FoxySuua smiley «

    Det er fordi der er konkurrence. jeg skal så stå figurant for B-hundene, hvor de først løber ud mod et tomt skjul, så beder hundeføreren hunden om at vende om, og så skal den løbe hen til mig.

    Jeg er ikke helt sikker på hvad øvelsen gør godt for, men jeg vil tror at det er iforb. med eftersøgningsarbejde.

    Det er gangske almindelige hunde der er med.

    Min søster skal deltage med hendes hun Joy. Han er dog først B-hund fra næste år, så han skal ikke gø af mig smiley


  • #9   19. aug 2006 Tinna J

    Mht alvorlighed.

    Ja mon ikke nogen tager dem mere seriøst end andre smiley Og så er der dem der er med for at hygge sig med de andre hundefører... Det er selvf. dem der griner højt når de får af vide at de har opnået 19 point ud af 150, hihi


  • #10   19. aug 2006 <b>Camilse</b>

    Jep, jeg stræbte virkelig efter høje point og nåede da også at blive B-hund inden der var gået et år, men så var der det der med sporet, lidt surt, for min hund elsker og træne og er smadder dygtig


  • #11   19. aug 2006 » FoxySuua smiley «

    Nej... der er forskellige klasser c-, b-, a- og eliteklassen. Og så er der noget der hedder IPO, men det bruger man vist ikke så meget i DCH, ihvertfald er der ikke så mange konkkurencer med IPO-klasserne.

    Alle hunde starter som C-hund(med mindre hundeføren tidligere har haft en B-hun eller højere), hvor hunden blot skal kunne de letteste lydighedsøvelser. Nå den så har opnået et vist antalt point to gange opnår den oprykning. Man kan måske sammenligne det lidt med dressurklasserne, for efterhånden som man kommer op i de højere klasser bliver det svære...

    Tinna J

    Min far træner sammen med en. han havde vist fået 197 point i B-klassen, og en han kendte som gik elite-hund hun havde vist fået 398 point(mener det er 400 de får ialt). Og de er begge nogle perfektionioster...


  • #12   19. aug 2006 jamen... Det er jo det samme... alle hundene er C-hunde indtil de har fået oprykning to gange smiley

  • #13   19. aug 2006 Jeg har aldrig trænet det i snakker om, men min gamle hund fik 70 ud af 70 mulige til udvidet lydighed og det var John Lindholm der var dommer :o) Hun kunne stå på komando på afstand ;o)

Kommentér på:
Jeg håber på godt vejr imorgen

Annonce