{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Hjælp .. Ringorm? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Hg'er smiley
Har lige et sprøgsmål.. Min hest har fået nogle underlig plamager, med hårtab på halsen og bagparten.. Nogle steder er der sårskorper og andre steder er det somom huden buler lidt ud. Er i tvivl om det kan være ringorm eller en anden form for svamp i huden?
Har linket til mit fotoalbum, hvor der er billeder af det. (lidt ringe kvalitet, pga mobiltelefon) Har i nogen ide om hvad hårtabet kan skyldes?
- Dyrelægen bliver seævfølgelig kontaktet mandag.
Mvh Trine :0)

Billeder: http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=352704


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp .. Ringorm?
  • #1   28. jan 2012 Hej. Min hest har haft ringorm, og det din har ligner rigtig meget det min startede med. Hurtig behandling, ! Ellers spreder det sig enormt meget! Jeg fik noget af dyrlægerne der hedder virkson. Det er et svampemiddel og er godthvis ikk de er for slemme ringorm. Det kan købes på apotek mener jeg, uden recept, og er ikke ret dyrt. Kam også købes ved dyrelægen. Det skal bare blandes med noge vand også skrubbes godt. Skynd dig at få gjort noget ved det, ellers spreder det sig ekstremt:-)

    Marie


  • #2   28. jan 2012 MIn havde det også.. det bedste er at købe noget Vircon S og bade den i det altså bare med en svamp over det hele. Efter det tager du en spand og tager alle dine strigler i og lader dem være der i nogle timer i Vircon S..

  • #3   28. jan 2012 Mange tak skal i ha smiley .. Må lige se hvad dyrelægen siger mandag. Smitter det stadig mens hesten er i behandling? Og hvor længe tog det for jer at få bugt med ?

  • #4   28. jan 2012 Virkson er det samme som virkon S. Det smitter ikke når hesten har været i behandling i 1-2 dage fik jeg af vide. Men som Camilla skriver, så husk at vaske strigler og evt. Dækkener. smiley
    Der går et stykke tid før du ikk kan se det mere, da såret skal forsvinde, og pelsen kommer ud igen. Men ligeså snart der er pels på igen, så smitter det ikk. Eller når du kan se pelsen er begyndt at gro ud igen. Men indtil da kan de godt risikere at smitte


Kommentér på:
Hjælp .. Ringorm?

Annonce