{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Så gal og frustreret. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal bare lige læsse af, så hvis i kun vil diskutere, så er det her ikke stedet smiley

torsdag aften satte jeg en seddel på min hest boks, om at den ikke skulle lukkes ud. Den fik fleecetæppe på, og vi har en aftale om at vi ikke skifter dækken på hinandens heste. Hun måtte ikke komme ud fordi hun er slemt angrebet af mug, og jeg havde givet hende noget blødgørende på, så jeg kunne få sårene væk og behandle. Desuden er folden så frossen og hullet at det gør ufatteligt ondt på hende at gå når hun har mug, fordi skarpe jordkanter konstant prikker til hende, og det vil jeg ikke byde hende før jeg kan starte rigtig behandling.

Fredag morgen får jeg så en besked fra min moster som den dag havde udlukningsvagten hvor hun skriver, at hun ALLIGEVEL har lukket Frida ud! Hun har skiftet dækken, og så¨ først beskeden på boksen da hun var på vej hjem. 1 ting er at hun overser sedlen i første omgang, en anden ting er at hun ikke engang henter hesten ind igen, når hun finder ud af den ikke måtte kommer ud! Min hest har lige stået med en slem seneskade, og min moster kunne rent faktisk ikke vide om det var den der var brudt op igen. Nå, men jeg var selvfølgelig gal, men tog op i går eftermiddags og tog min hest ind, smurte hendes ben igen, gav hende hendes fleecetæppe på, og satte sedlen helt hen til der hvor man åbner boksen, så den umuligt kunne overses.

Idag skulle en anden så lukke ud. Jeg kommer derop her i eftermiddags og undrer mig over at min hest er kold samt alt det jeg puttede på hendes ben var væk. Gæt så hvad en af de andre fra stalden fortæller? Min hest har været ude! kun med fleecetæppe!! Hesten går normalt med 350g. og har altså været ude med fleecetæppe hvilket jo er alt for koldt! Heldigvis har en af de andre piger set det kort efter middag og har taget hende ind.

Men nøj hvor er jeg rasende. Min hest kunne i princippet blive syg af det, og igen ved de ikke om hun evt. stod skadet eller andet, så det er slet ikke forsvarligt at de ikke holder øje med sådanne sedler (ikke at jeg forstår at man kan overse den)

Men nu har jeg så skrevet til alle at de SKAL huske at kigge på boksen! For sker det her igen, så falder der brænde. Tænk at man kan være så hjerneløs at lukke en hest ud med fleecetæppe om vinteren.

Er jeg for hurtig til at hidse mig op, eller er jeg i min ret til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så gal og frustreret.
  • #1   28. jan 2012 Det er da helt forfærdeligt, at folk kan være så dumme!
    Hold da op, jeg var blevet gal.
    Du er sgu i din fulde ret til at hidse sig op!


  • #2   28. jan 2012 Nej synes godt nok ikke det er iorden :s
    respektløst samt meget usmart.
    Var blevet tosset hvis det var min hest.


  • #4   28. jan 2012 Dejligt at høre jeg ikke er den eneste. Jeg forstår simpelthen heller ikke at man kan være så dum ..

  • #5   28. jan 2012 Jeg havde personligt slået en ihjel tror jeg!!

    Sidste vinter odelagde mig hest sit dækken fuldstændig ude på fold, Hvilket jeg finder ud af da jeg kommer der ud om efter middagen (de går kun ude om formiddagen i vinter perioden) fordi han står uden dækken på i mange minus grader. Personen der havde haft stald, havde hverken givet mig besked, eller lagt tæppe på min hest som der hang på boksdøren!!

    Så jeg syntes det er helt iorden du er sur!


  • #6   28. jan 2012 Et eller andet sted er det også bare fordi jeg lige har brugt mange 1000 kroner på dyrlæge og har haft et langt og hård sygeforløb med min hest, og så har jeg bare svært ved at acceptere at andre kan være så ligeglade og hensynsløse ..

  • #7   28. jan 2012 Flyt den...

  • #8   28. jan 2012 Jeg var også blevet rasende! smiley
    Og sådanne ting havde været nok til jeg havde fundet mig et andet sted.


  • #9   28. jan 2012 MMA: Nu er det jo kun lige det her der ikke fungere, og det har ikke en gang noget med staldejer eller nogen af de andre piger at gøre. Synes heller ikke det kan passe at jeg skal flytte stald fordi andre ikke kan læse eller har glemt hjernen derhjemme. Frem over komme de bare selv til at betale dyrlæge hvis hesten bliver syg. Men tror nu også at alle - og især hende fra idag - er med på at jeg er gal, efter den besked jeg sendte.

  • #10   28. jan 2012 Har i ikke en tavle i kan skrive informationer på? Det må jeg indrømme, at jeg i hvert fald synes er så meget rare end en seddel på døren som evt kan falde af eller hesten gnaske i..

  • #11   28. jan 2012 Jannie: Vi har en tavle, men den kigger folk meget sjældent på. Sedlen er sat på med magneter og er i en plastiklomme så min hest kunne aldrig drømme om at røre den smiley

    Men det er også et fedt nu, sket er sket og jeg har gjort folk opmærksomme på at de er nød til at holde øje med sådanne ting.


  • #12   28. jan 2012 Du er i din fulde ret til at blive gal, og også tage fat i de folk som har overset sedlen, og sige et alvors ord til dem!!

    Jeg var godt nok også blevet tosset!! Det er simpelthen ikke i orden.


  • #13   28. jan 2012 Selvfølgelig er sket, sket og heldigvis et lidt mere harmløst tilfælde i forhold til, hvis det eks var galt med skaden igen. Men princippet i, at folk ikke en gang kigger hvad hesten rent faktisk har på (sidste tilfælde) og om der er noget man skal være opmærksom på.

    Synd i ikke vælger at bruge tavlen mere


  • #14   28. jan 2012 Jeg er helt enig, og forstår heller ikke at folk ikke er mere opmærksomme. Men tror på, og håber inderligt at de har fået sig en lærestreg.

  • #16   28. jan 2012 Ja, efter min mening skal man virkelig være hjernedød, så det vil noget! For fanden... Jamen jeg ved ikke hvad jeg skal sige, men jeg må erklære mig enig med Christine S. Jeg havde slået nogen ihjel... Men det er nok bare mig xD

  • #17   28. jan 2012 Jeg var også blevet sur, men ligefrem at råbe af folk som nogen siger de ville gøre, havde jeg ikke gjort smiley
    Der var en dag min hest skulle have smed. Havde aftalt med staldejer at hun ikke lukkede ham og hans nabo ud den morgen, da smeden ikke vidste hvornår han kom. Jeg kom derud kl 12, hvor begge var ude, og tænkte smeden havde været der. Gik igang med at vaske et dækken, men fik problemer med vaskemaskinen så gik lidt i panik (havde kun stået i stalden i en uge, så ville ikke ødelægge noget), glemte derfor at spørge hende om smeden havde været der. Fem min før jeg skal gå, kommer smeden. Jeg går nu endnu mere i panik og må ud og hente min hest på folden mens jeg undskylder til smeden da de ikke vil have hesten er mudret. Heldigvis skete der ingen skade. Staldejer kommer så ned og får helt dårlig samvittighed over det og undskylder flere gange. hun tilbyder så at ordne mit dækken da vasken ville tage lang tid.
    Men det er da underligt i dit tilfælde at folk ikke tænker sig om. Hver gang jeg har lukket ind, tjekker jeg lige alle hestene for tydelig sår, manglende grimer ødelagte dækkener osv. Det ville jeg nemlig selv sætte pris på at folk gjorde mod min hest når de tager ham ind smiley


  • #18   28. jan 2012 Det var da super træls. Men tror du ikke sedlen måske kunne være faldet ned? smiley Tror bestemt ikke der har været en ond tanke bag. Det har da helt sikkert været af uvidenhed, og velment - kunne jeg forstille mig. Syntes dog godt lige at din moster kunne have hentet hesten ind igen efter at hun havde sat den ud OG opdaget sedlen ^^"

  • #19   28. jan 2012 Måske skulle du prøve at spørge vedkommende der har lukket hesten ud, hvordan han/hun kunne overse sedlen?? forhåbentlig får du en undskyldning eller der kan være tale om at der er sket en fejl, at sedlen eksempelvis er faldet ned eller noget.. for ja, sørme ikke det smarteste..

  • #20   28. jan 2012 Sedlen har ikke været røget ned, så havde de andre piger sagt det, for hende der hentede min hest ind igen så jo sedlen på boksen smiley Desuden står hesten med fleecetæppe, det ved de fleste da at man ikke lukker en hest ud med, når den normalt står med stort vinterdækken ..,

  • #21   28. jan 2012 Hyggefjollen: Skrev til hende for 6 timer siden, hun svarer ikke ..

  • #22   28. jan 2012 få jer en stald bog og en tavle. Det er en PLIGT at læse i den og det første man gør. Hvis ikke man læser i den og gentagende gange finder sin hest ude eller ej? Så må man sms eller råbe det ud smiley eller flytte smiley

    Jeg har selv oplevet andre "pille" ved min syge hest når jeg ikke var til stæde og jeg har plan om at tage det op på staldmødet og beden dem respekter dyrlægen behandling. Hvis ikke det stopper vil jeg flytte min hest for jeg tror simpelt hen ikke det kan laves om..

    Har dog stået et sted hvor alle havde deres krav og behov og vi fik det til at køre godt. Så alt kan lade sig gøre, det er et spørgsmål om at være til stede i stalden og tjek alle heste ved fodrings vagter. Men budskabet skal stå så det kan ses smiley måske er din seddel faldet af...?


  • #23   28. jan 2012 kan 100% følge dig ,
    Det bedste du kan gøre er at snakke med ALLE sammen i stalden så ville dette ikke gentage sig smiley


  • #24   28. jan 2012 ja okay, så er hun forhåbentlig flov over det.. flertallet ved self godt man ikke lukker en hest ud med fleecetæppe, en der jo nogle imellem der ikke ved en s.. om det:-)

  • #25   28. jan 2012 ALLE har fået besked. Vi har en gruppe på facebook som alle er medlem af, så alle er klar over fejlen nu.

  • #26   28. jan 2012 Jeg mener bestemt heller ikke at der er OK at hun har stillet hesten ud i et fleecedækken, det har hesten jo alt andet end godt af. Men jeg tænker bare, at du nævner at i har en aftale om at i ikke skifter dækkener på hinandens heste, og hun dermed har troet hesten skulle have dét på ^_^ Det er jo ikke alle der har lige meget forstand på den slags, så mon ikke hun har handlet i god nok tro? Selvfølgelig ikke ens betydning med at hun ikke skal have det afvide til en anden gang jo smiley

  • #27   28. jan 2012 Simone: Som jeg også har skrevet har hesten lige haft en sygedomsperiode, hvor den stod med fleecetæpper HVER gang den IKKE skulle ud + seddel på lågen selvfølgelig. Her var det ikke noget problem for folk at lade hende så. Så jeg kan bare slet ikke forså at de kan misforstå det nu. det er kun 2 uge hun går på fold ..

  • #28   28. jan 2012 Synes ikke det er en god undskyldning, selv hvis hun har handlet ''i god tro''.

  • #29   29. jan 2012 Jeg syntes du bliver nødt til at snakke med ejeren af stalden - for der er tydeligvis nogle som ikke er gamle eller ansvarlige nok til at håndtere andres heste!
    Og disse personer syntes jeg ikke skal have lov at fungere som "staldpersonale" og have ansvaret for at håndtere andres heste som er et stort ansvar.

    Hvis man lukker en hest ud i sne og frost med fleecetæppe på, så er man IKKE ansvarlig nok til at håndtere heste - og overser man sedler, som har betydning for hestens ve og vel, og ikke tager højde for det, så er man heller ikke ansvarlig nok.

    Og hvis stald ejer ikke tager hånd om dette problem, så er han/hun heller ikke ansvarlig vil jeg mene.

    Det burde ikke være dig der skal belære folk om almen viden og ansvar omkring hestehåndtering.

    Hvis stald ejer ikke lyn hurtigt for styr på de folk der render og håndtere hestene, og har fået staldvagter, så syntes jeg du skal flytte din hest omgående til et sted hvor håndteringen af hestene sker noget mere proffesionelt.

    Håber i får styr på det!

    Du kan evt. indkalde til et staldmøde i sammenråd med stald ejer, hvor der bliver talt med store ord om hvordan man håndtere heste, og få helt klare retningslinjer!


  • #30   29. jan 2012 Tak for opbakningen. Det skal helt sikkert tages op. Det er den samme der lukkede på fold igår, som har gjort det i dag, så er ret spændt på, når jeg kommer derop her om en times tid, om min hest står ude, eftersom hun aldrig svarede på beskeden.

    Staldejer har intet med den ordning at gøre, og vil/skal ikke stilles ansvarlig for det. Vi står selv til ansvar for at få vores heste ind og ud, og for at gøre det nemmere for alle har vi valgt at lave en ordning.

    Men tænker at jeg må ligge frem på næste staldmøde at dem der ikke kan finde ud af at holde øje med de her sedler, de skal ikke være med i ordningen når det rent faktisk kan skade vores andres heste. Desuden hvis fejlen sker, så skal udlukker betale AL dyrlæge hvis hesten bliver syg eller får yderligere skade af det. Det værste er, at begge dage har det været voksne mennesker der har lukket ud, man skulle tro de tænkte lidt længere.

    Men jeg må lige haft fat i dem, eftersom den ene jo ikke svarer mig.


  • #31   29. jan 2012 Jeg havde indkaldt til et omgående staldmøde i dag!!! og ikke bare vente til det næste og HÅBE på det ikke skete igen.

    Jeg ville desuden indtil der havde været et møde, sagt at de to pågældene mennesker ikke måtte have noget med min hest at gøre, da de tydeligvis ikke kan finde ud af det.

    Og jeg havde nok heller ikke kun sendt en besked og accepteret at der ikke blev svaret - nej jeg havde ringet og ringet, til vedkommende tog sin tlf, så jeg var klar over at personen havde forstået budskabet, og så jeg kunne få en forklaring på hvad der var gået galt for personen siden hun havde overset både seddel og manglende dækken på hesten.

    Ellers var jeg kørt ud når der skulle lukkes ud i dag, og konfronteret hende...


  • #32   29. jan 2012 Britt: Alternativt er at min hest så ikke kommer ud de dage, hvor hun rent faktisk må komme ud, for jeg har ikke selv mulighed for det hver dag. Er det sket igen idag, så bliver det sådan. Jeg tager derop om lidt, for hvis hesten er ude med fleecetæppe så skal den meget hurtigt ind igen.

    Det er skide irriterende, og jeg er også selv rigtig gal. Men jeg har også begrænsede alternativer, desværre! Men jeg er også sikker på, at jeg har opbakning fra alle de andre opstaldere, så jeg er sikker på at problemet bliver løst i form af at de bliver smidt ud af ordningen, eller at de lære at læse sedlerne - og svare på deres beskeder! Jeg ved nemlig at det også er sket med en anden hest før deroppe.

    Jeg kunne flytte ja. Men jeg kan kun flytte til en stald hvor det samme er sket før, og hvor jeg har stået hvilket ikke fungerede for mig eller hesten. Jeg har ikke tid til at hun skal længere væk, da jeg har en skole at passe, arbejde på restaurent, og arbejde som træner. Gården ligger 10 min fra mig, og jeg er super glad for stedet, jeg har stået der i 4 år, og folk er så søde til at hjælpe, og rare at være omkring - der er plads til alle .. Så jeg vil og kan ikke flytte.


  • #33   29. jan 2012 Når pigen ikke har svaret er det formentlig fordi hun godt ved hun har lavet en bommert..Hun går og har en enorm skyldfølelse, også fordi hun ved hvor gal du er blevet, så får hun det kun endnu dårligere, og synes ikke det er rart at blive konfronteret.. Sådan har vi det vel alle.. men måske er det nok bedre at ringe til hende eller tale med hende face to face, det ville jeg i hvert fald gøre.. det sms halløj fører ikke altid noget godt med sig, i en sms kan man ikke tolke et toneleje, man kan mene tingene anderledes end det er skrevet..

  • #34   29. jan 2012 Ja det kan jeg godt se så.. men hvis det er sket med en anden hest før også, så tænker jeg at i ihvertfald er to som ønsker at starte en ordning op selv uden visse personer er med i den.. og hvis i nu kunne slå jer 4-5 sammen som godt kan finde ud af at det med dækkener og sedler, så ville det jo være super.

    Det indebære måske at i har lidt flere vagter i ugen pr person, men hellere det frem for at sætte hesten ve og vel på spil.


  • #35   29. jan 2012 Jeg vil give dig ret i det med sms - det kan blive noget værre rod.

    MEN nu når sms'en er sendt, så kunne pigen/damen i det mindste skrive at det var hun meget ked af, og at det selvfølgelig ikke ville ske igen.

    Hun er trods alt et voksent menneske.. kunne forstå at en pige på f.eks. 14 år ikke ville vide hvad hun skulle skrive eller hvordan hun skulle reagere.. men en voksen.. hmm.


  • #36   29. jan 2012 Britt.. enig, det kunne hun godt have gjort, eller have sagt, den tager vi lige i stalden, kan vi mødes..

  • #37   29. jan 2012 Hyggefjollen: Jeg valgte at skrive fordi det var sent da jeg fik det at vide, og jeg ved hun har 3 små børn der sover. Hun skulle lukke ud i dag, så hellere sende en besked, end at hun slet ikke vidste det :-). Sørgede også for at skrive en smiley til sidst, hvor jeg skriver at jeg håber hun er opmærksom på det, fordi det er for farligt at risikere min hests helbred. Lige før jeg vil påstå at jeg var for flink i beskeden ..

    Britt: Problemet for mig er, at jeg ikke kan have flere vagter, og tror ikke nogen vil være tilfredse med to ordninger, da vi alle ønsker at hestene følges ind og ud, så ingen står og smadre sig selv eller boksen, fordi de bliver ladt tilbage. Ordningen har i de 4 år jeg har været der, fungeret rigtig godt. Nu er der bare 2 som ikke ved så meget om heste, og det gik ud over min i den her om gang, så nu må jeg jo give dem den viden de åbenlyst mangler. Sitatuationen med min moster er lidt kompliceret fordi det er familie, og hun ved så lidt om heste at hun ikke kan se det farlige i det hun gjorde ved at lukke en hest ud, som hun vitterligt ikke kunne vide var skadet eller ej, så hun har svært ved at forstå at det er mug.

    Jeg prøver at se postitivt på det, og sige at der ikke er sket min hest noget. Hun har ''kun'' mug, og blev taget tidligt ind igår da de andre så hun kun havde fleecetæppe på. Jeg har tænkt mig at snakke med hende der lukkede ud face to face lige så snart jeg fanger hende deroppe, for det her er selvfølgelig ikke holdbart. Jeg håber at vi alle fælles kan komme frem til en løsning, da jeg tror at spiltte ordningerne og bærer nag, kun vil føre til et rigtig dårligt miljø i stalden, og det vil være super ærgeligt. Men selvfølgelig lader jeg det ikke passere forbi, der skal gøres noget ved det, og vi skal nå frem til en overensstemmelse smiley


  • #38   29. jan 2012 ** så hun har svært ved at forsåt at det er noget møg.

  • #39   29. jan 2012 Ok.. måske skal de to som ikke hasr så meget hesteforstand ikke have vagter alene? de kunne vel oplæres gennem en periode, indtil I føles mere tryg ved at lade dem klare det selv, msåke vil de synes det faktisk er rart at have en at læne sig op ad..

  • #40   29. jan 2012 Det kunne være en mulighed med den ene, men min moster har faktisk været der i 2 år ;o) Hun er bare en af dem, der har hest for at have hest. Den bliver passet med hø og halm, og så rider hendes datter den en gang i mellem, men det er også det.

Kommentér på:
Så gal og frustreret.

Annonce