{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

fell ponyen?? {{forumTopicSubject}}

Min datter går med en drøm om at få en fell pony, når hun vokser fra den pony hun har nu.. der går nok ca 2 år, men jeg er meget interesseret i at vide hvordan denne pony er.. både af natur, men også i ridningen, ved godt man ikke kan skære en race over med en kam, men vil gerne høre jeres oplevelser med racen.

min datter er en utrolig kærlig rytter, men også ekstrem forsigtig og nervøs.. lige nu rider hun en super velopdragen 5 års, som blindt gør alt hvad hun beder om.. hun har redet den siden den var 3 år.
hun bryder sig ikke om nervøse heste
hun er ikke ridemæssigt super dygtig, men hun har en super opstilling, hiver og slider ikke i tøjlerne, og hesten gør som sagt alt hvad hun siger, uden nogen form for hjælpemidler..

Har dog bemærket at det ikke er nogen speciel billig race at købe, men det er jo nok fordi der ikke er vanvittig mange af dem, og så pga deres skønhed.
det var jo faktisk frieseren hun først faldte for, men den bliver ALT for stor, hun er 9 år, men vejer kun omkring 20 kg, og er ikke så høj.. men som sagt er det først når hun vokser fra den pony hun har nu.

kom glad med alle jeres erfaringer med fell ponyen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fell ponyen??
  • #1   16. feb 2012
    Hvis hesten er opdraget med signaler på plads og rolig af personlighed så er en nervøs rytter ikke et problem :o)
    Men, en hest er jo et dyr og den kan blive bange - så hvis din datter er en der bliver bange for at ride fordi hesten har bukket eller blevet bange, så er det nok hendes nervøsitet der skal fokuseres på :o)
    For bukke eller blive bange, det kan ske for selv den roligste hest - måske kun hvert 5år, men det kan ske.


  • #2   16. feb 2012 krikken; ikke for at være strid, men beder om erfaringer med fell ponyen, da jeg ikke kender denne race. jeg er vant til heste, så ved de aldrig kan stoles 100 procent på.. og vi arbejder på hendes nervøsitet.
    jeg vil gerne bare høre fra dem der kender til fellpony racen.



  • #3   16. feb 2012 Jeg har haft Fellponyer i nogle år nu.

    Min erfaring er at de grundlæggende er ret cool,og nemme at have med at gøre.
    Det er en stærk pony,men med voksenhjælp kan et barn godt magte den.
    Det vigtigste med en fell pony er kærlig konsekvent omgang og respekt for ponyen,så kommer man rigtig langt.
    Jeg er selv en lidt nervøs rytter selvom jeg er voksen,og det fungerer fint alligevel.
    Fell ponyen er en meget loyal pony der passer godt på sit menneske.


Kommentér på:
fell ponyen??

Annonce