{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Voksen rytter på pony ?.. {{forumTopicSubject}}

Heej allesammen smiley

Jeg er den lykkelige ejer af en connemara pige, som jeg aldrig vil af med smiley , Vi er så småt ved at være klar til lidt stævner til sommer, i lc klasserne smiley Da jeg er 21, skal vi selvfølgelig ride hest. Jeg ved det er " nemmere " for os at ride stævner i de " nemme " klasser. Og vi måske får problemer hvis vi engang (måske) skulle komme op og ride la, så er gangen på hesten selvfølgelig os vigtig, og der kan hun selvfølgelig ikke følge med de, store flotte heste smiley


MEN.. Jeg er bare ikke typen der vil bytte mit dyr ud, fordi jeg har bedre chancer med en hest.. Jeg elsker Monique, hun gør alt for mig hver dag, er verdens nemmeste og roligste pony, på trods af hun kun er 5 (snart 6) og det vil jeg bare ikke bytte med for nogen. Hun er min aller bedste ven..

Jeg vil os lige tilføje at vi ikke skal ride mange stævner, eller noget, men det kunne da være sjovt at ride et klub stævne i ny og næ smiley

Men er det ikke okay på klub plan? Kender i nogen der os rider stævner på pony, selvom de er voksende? Kan man (HVIS) man satsede lidt højt, så få målt sin pony op til hest`? Har det konsekvenser HVIS jeg nu gik hen og aldrig kunne ride mere, og jeg så besluttede at sælge Monique, ville det have konsekvenser for evt. købere?

Mange knus Monique og Anna :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksen rytter på pony ?..
  • #1   26. feb 2012 Jeg ridder også pony i hesteklasserne smiley og ja gangen kan de ikke helt få med sig (ikke den type jeg ridder) men så er vi stabile og præcise i vores øvelser smiley

    Jeg er nået til LB og er sikker på vi nok skal kunne slå nogle af de fine store heste engang i LA klasserne. Der skal bare kæmpes lidt mere for pointene end de andre.

    smiley Det nemmeste ville være, at opklasse ponyen så det ikke kun er de stævner hvor der står der er åbent for ponyer med ryttere over 16 år i hesteklasserne du kan starte smiley Det har jeg så det er nemmere og alt er på det helt rene.

    Held og lykke med det smiley


  • #2   26. feb 2012 Ej hvor dejligt at høre smiley Det gav mig mere mod til selv at gøre det smiley Vi vil forsøge vores første stævne til sommer smiley ,

    Hvor kan jeg så måle den op hende? Hvem skal jeg kontakte og sådan? smiley


  • #4   26. feb 2012 jeg har en gammel veninde, der for længst er over sine pony år, og hun rider stævner på sin pony... så se du bare at komme afsted, det lyder som om du har helt styr på hvad det er du vil med din hest, så hvis du syntes det er sjov at komme ud og vise hende frem til stævner, og placeringen som sådan ikek er det væsentligeste, så bare klø på

  • #5   26. feb 2012 jeg har en veninde der også starter hesteklasser på sin pony . hun har vidst startet til LA5 eller 6 , og har ofte sløjfer med hjem . hun har også startet ham i LB spring . du kan evt se dem her inde . hun hedder camilla og ponyen hedder kashmir

  • #6   26. feb 2012 Hvor er det dejligt at høre smiley Tusind tak for alle jeres svar. Det har helt klart givet mig mod, til at starte stævner på Monique :)! Vi vil prøve med vores første lc1 og lc2 til sommer smiley ,

    Jeg kender bare slet ingen der rider stævner på deres ponyer som voksen rytter, også er det svært at " vide " om folk nu gør det, og om det er okay. Osv. Jeg har ikke redet stævner siden jeg var 14-15, så jeg ved jo ikke hvordan det er i dag smiley Men må sige at i lige har givet mig det sidste skub, det er jeg kanon glad for smiley Tusind tak :)!


  • #7   26. feb 2012 Hvis det er en kat. 1 ka du godt måle den op. men, den er kun målt op med dig som rytter smiley

  • #8   26. feb 2012
    Mange fjordheste folk gør det smiley


  • #9   26. feb 2012 Hun er en kat. 1. Hun er ca. 145-146 smiley Sjovt nok er hun vokset lidt her sidste sommer. Hun var ca. 143 da jeg købte hende smiley , Men jeg tvivler nu på at hun vokser mere, da hun trods alt bliver 6 til Maj smiley

    Hvor skal jeg ringe hen for at få hende målt op? smiley Skal vi så have et konkurrence pas, eller kommer det bare til at stå i hendes hestepas eller hvordan? Undskyld jeg spørger så dumt, men aner virkelig intet om det, da det er første gang smiley


  • #10   26. feb 2012 Læs reglementet smiley

    Kopieret derfra:
    OPKLASNING OG NEDKLASNING
    E- og D-stævner og E- og D-klasser: Deltagelse i hesteklasser på officielt
    målte og ikke-officielt målte kategori 1 ponyer er tilladt. Nedenstående
    bestemmelser i dette afsnit benyttes ikke ved klubstævner.
    17.1. Opklasning – fra pony til hest
    En officielt målt kategori 1 pony kan opklasses til hestestatus, således at
    ponyen starter på lige fod med heste i hesteklasser.
    En pony opklasses til hest til én rytter ad gangen og kan kun opklasses til
    samme rytter én gang. En pony, der er opklasset til hest, må kun starte
    hesteklasser med den rytter, den er opklasset til, og må ikke starte
    ponyklasser med en anden rytter uanset disciplin. Kvalifikationer opnået i
    ponyklasser følger ikke ponyen i hesteklasser. Når ponyen er opklasset til
    hest, er ekvipagen omfattet af regler for heste.
    Ansøgning sker ved skriftlig henvendelse til Dansk Ride Forbunds
    administration.
    17.2. Opklasning – når ponyen er opklasset til hest og overgår til ny rytter
    Bibeholdelse af opklasning er gebyrfrit. Det skal dog skriftligt meddeles
    Dansk Ride Forbund, at en ny rytter rider ponyen med hestestatus.
    Husk at meddele den ny, ejer at ponyen er opklasset til hest, og at der
    dermed skal ansøges om enten bibeholdelse af opklasning eller om en
    nedklasning.
    17.3. Nedklasning – fra hest til pony
    En pony opklasset til hest kan nedklasses til pony igen. Dette sker ved
    skriftlig henvendelse til Dansk Ride Forbunds administration. Kvalifikationer
    opnået i hesteklasser følger ikke ponyen i ponyklasser.
    Dokumentation for opklasning og nedklasning skal fremsendes til
    stævnearrangøren samtidigt med tilmelding til stævner.
    § Bøde og annullering af resultater: Ved start uden gyldig op- eller
    nedklasning tildeler TD rytteren en bøde der tilfalder klubben. Efter
    henstilling fra TD slettes alle opnåede resultater af Dansk Ride Forbunds
    administration.

    http://www.rideforbund.dk/Ridesport/Reglementer/~/media/rideforbund/Ridesport/Reglementer/Faelles/2012/Flles%20Bestemmelser%202012%2001022012.ashx


  • #11   26. feb 2012 Jeg takker og bukker smiley

  • #12   26. feb 2012 Jeg rider hesteklasser på min haflinger som er pony. Pt. går han LA2 og 4 til D-stævnmer og skal snart gå en LA2 til distirktsstævner. Vi ligger som oftest midt eller den gode ende af klassen og har også flere placeringer mod heste på det niveau. Så det er ikke noget problem smiley
    Hvis hun aldrig har været officielt ponymålt skal hun ikke måles op da hun i det tilfælde allerede vil blive betragtet som hest.


  • #13   26. feb 2012 Ej hvor flot :)!

    Hun er aldrig blevet målt officielt, så dvs. Hvis jeg så rider stævner så er hun målt op, eller skal jeg ikke stadig henvende mig, til DRF og meddele at hun skal måles op? smiley


  • #14   26. feb 2012 Nej for de har ikke noget sted i systemet hvor der står hun er pony hvis hun aldrig har været målt. Vi har i hvert fald aldrig gjort noget smiley

  • #15   26. feb 2012 Ja det kan jeg godt se smiley

    Mange tak smiley Det har givet mig en masse gå på mod smiley


  • #16   26. feb 2012 Ja kom du bare igang, jeg havde part på en Haflinger, og vi startede klubstævner smiley
    Vi begynte med de helt lave klasser, LD1 og LD2, og nået desværre kun op til LC, men det var en fornøjelse når man på en lidt tung dame kunne tage en placering med sig hjem, over de store fine heste hi hi...
    Og vi har også startet LE spring (også heste klasse), og det vandt vi også..... Så alt held og lykke til jer, er sikker på at i nok skal komme langt smiley


  • #17   26. feb 2012 Tusind tak smiley Hvor er det dejligt at høre at der er flere der rider pony i heste klasser smiley Jeg har desværre ikke deltaget i stævner/været tilskuer siden 2004-2005. Og der er sikkert sket meget siden smiley , Og heste verden er nogen gange en " bitch ", så jeg ville ikke tage til et stævne med hende, hvis alle bare ville kigge skævt på mig smiley , Selvom min underviser nu flere gange har ment jeg skulle prøve at tage afsted. smiley

    Men nu hvor der er så mange der gør det, og med stor succes kan jeg se, så tager vi squ også afsted :)! Mange tak smiley


  • #18   26. feb 2012 Lyder super godt, du vil ikke fortryde det smiley
    Det skal siges at jeg heller ikke havde startet i ca 15 år, så det var helt sjovt at starte igen, også er det jo super fedt, når man bliver plaseret over de store fine hypper smiley
    Så held og lykke til jer ude på stævnepladserne smiley


  • #19   26. feb 2012 Ja, det er virkelig flot :)! Tusind tak og held og lykke til jer i fremtiden også :)!

  • #20   26. feb 2012 Takker smiley
    Har idag en frieser plag på ca 2 år, så nu kommer jeg til hest om nogle år.... men glæder mig rigtig meget smiley


  • #21   26. feb 2012 Det kan jeg godt forstå smiley Jeg havde også tænkt jeg ville ifole Monique på et tidspunkt, måske med en hingst på 160-165 for at få lidt højde på føllet, så jeg havde en lidt større ridehest smiley , Men da jeg ved jeg aldrig kan nænne at sælge Monique, eller hendes eventuelle føl, så skal jeg være sikker på jeg har økonomien til to heste :).

    Held og lykke med din fine friser, det er nu også nogle utrolig smukke heste :)!


  • #22   26. feb 2012 hejsa

    du skal da være med i denne gruppe smiley den er for voksne ponyryttere smiley

    http://www.hestegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=16479


  • #23   26. feb 2012 Ej hvor fedt smiley Har ansøgt med det samme smiley Tak!

  • #24   26. feb 2012 I know. Men problemet er at det kun er hendes far der har stamtavle, det har hendes mor ikke. Og så vidt jeg ved, så skal de være racerene skal de ikke? smiley

  • #25   26. feb 2012 Mange tak, og ja det er de, det er også min drømme hest siden jeg var barn, så skønt at få en stor drøm opfyldt efter 22 år smiley

  • #26   26. feb 2012 jeg synes da også bare, at du skal klø på og starte de stævner du har lyst til. Personligt synes jeg at det betyder mere at ekvipagen fremstår harmonisk, end om rytteren har nået en alder hvor man normalt rider hest. hvis du og ponyen passer sammen, kan jeg ikke se noget galt i at starte den. selvfølgelig kan ponyen få problemer med at konkurrere mod hestene gangartsmæssigt, men nede i de lave klasser tror jeg nu ikke at det har den store betydning, og man kan ride rigtig meget hjem på præcis ridning og veludførte øvelser.
    jeg har stort set altid startet hest i hesteklasser, men har da jævnligt konkurreret mod ponyer, specielt fjordheste, og de plejer at klare sig pænt, så held og lykke med det:)


  • #27   26. feb 2012 Mange tak smiley

    Det er ligeså meget for hyggens skyld jeg vil starte nogle stævner, også for at have lidt "mål" så man ikke går i stå smiley Også kan min underviser og jeg også se hvad der skal arbejdes med smiley Også synes jeg enlig også bare det er SÅ hyggeligt smiley

    Mange tak, og held og lykke til dig også :)!!


  • #28   26. feb 2012 Hvis du kun vil starte E og D stævner, så behøver du ikke at få klasset ponyen op, så starter du bare i hesteklasserne.

    For nogle uger siden vandt jeg en LD1 på en lille fjordhest, mod de store fine heste, 8 points ned til nummer to, var lidt overrasket, men det er jo bare at prøve, så ud og afsted smiley


  • #29   26. feb 2012 Det tror jeg bestemt også smiley

    Må bare indrømme jeg selv var lidt skeptisk om hvad andre mener, da jeg læste et indlæg hvor mange bestemt ikke mente det var okay som voksen rytter at ride på en pony. Jeg elsker bare min pony, og jeg vil ikke skifte hende ud, og hun lider absolut ingen nød hos mig, tværtimod! smiley Jeg er måske også for nærtagende hvad Monique angår, men sådan er det jo, når man holder af nogen smiley

    Og er så glad for jeg oprettede det her indlæg, når hun lige er blevet helt klar, så tager vi afsted, og får os en hyggelig dag smiley


  • #30   26. feb 2012 Jeg vil da prøve at undersøge det :)! Mange tak Line :)!

Kommentér på:
Voksen rytter på pony ?..

Annonce