{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

av av av av {{forumTopicSubject}}

sad lige og kiggede på youtube og fandt den her video !
http://www.youtube.com/watch?v=lkxOp_xfVEg
syntes det er så forfærdeligt og tænk hvor meget smerte nogle heste må ha :´( overvejer seriøst at ride bidløst ! hvad rider i med ?
det er ikk en bidVSbidløs vil bare høre hvad i rider med og hvordan !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  av av av av
  • #1   29. feb 2012 Det der er jo en typisk skræmme video, jeg håber ikke du rider med så ufølsom en hånd som rytterne i videoen - for ja, så er biddet væmmeligt.

  • #2   29. feb 2012 har altid fået af vide at jeg har en meget blød hånd men bliver stadig meget i tvivl for hvis nu min pony bliver forskrækket eller noget andet og man får teget lidt for hårdt hvad så ??

  • #3   29. feb 2012 du rider forhåbentligt ikke sådan som de ryttere der er vist i denne ''skræmmevideo'' som der efterhånden er så mange af...
    Jeg rider selv med bid på mine heste, dog vil jeg til at springe med hackamore på Landkaster fordi det fungere bedre :-).


  • #4   29. feb 2012 Jeg rider bidløs på min hoppe pt. (Dvs. at hun er tilredet bidløst, men kommer måske også til at skulle rides lidt med bid).

    Min gamle hoppe red jeg også både på bidløst og med bid smiley


  • #5   29. feb 2012 Bid, det skal man jo til dressurstævner, især i høje klasser. smiley

  • #6   29. feb 2012 jeg er mest imponeret over at der stadig findes mennesker der ikke kan forestille sig hvad det vil sige at have bid i munden

  • #8   29. feb 2012 rider bidløst på min hest, netop pga mine fingre ikke altid lige ved hvad de skal gøre og derfor, for ikke at få dårlig samvittighed rider jeg bidløst..

    og nej min hest er ikke generet af det


  • #11   29. feb 2012 Jeg rider med bid når jeg rider dressur og spring, men på en stille og rolig tur, tager jeg gerne sidepull på min hest. Men i denne video er det ikke bidet der er til fejl - det er rytterne! De er jo ganske enkelt ufølsomme, voldsomme, og jeg vil sige at det er direkte vold imod de stakkels heste. Jeg havde ikke lyst til at se videoen færdig. Det er ækelt at der er nogen der rider sådan - men jeg tror heldigvis at det er et fåtal af de danske ryttere på det genrelle plan, der behandler deres heste så voldsomt.

  • #12   29. feb 2012 Det er klart, at når biddet bruges som i videoen, er det naturligvis med stor smerte for hesten smiley Men alt kan misbruges, det være sig sporer, pisk, hackamore eller hjælpetøjler. Bortset fra hjælpetøjler er alle disse ting i mine øjne i orden at bruge, så længe rytteren bruger det med omtanke.

    Man skal bruge sin sunde fornuft, når man ser sådan en skræmme-video. Hvis man ser alle de skræmme-videoer, der er lavet om heste, og "sluger dem råt", ender det jo med, man slet ikke har lyst til at ride.

    Dog vil jeg lige sige, at det er modbevist, at et 2-delt bid går op i ganen på hesten. Biddet vil (hvis det er tilpasset korrekt) vinkle fremad i munden.


  • #13   29. feb 2012 Jeg rider både med og uden bid.

  • #14   29. feb 2012 Endnu en skræmme video

    Rider med bid, og med en rolig og blid hånd, primært på sæde og ben, og bruger tøjlen til at støtte/fører hesten rundt..
    Jeg rider ind i mellem i grime og træktov for hyggens skyld men til seriøs træning rider jeg med bid


  • #15   29. feb 2012 Denne video viser jo også bare hvor fantastisk et dyr hesten er. Trods tæsk og overdrevne ryk i munden er det begrænset hvor meget modstand de gør, de stakkels dyr forsøger stadig at gøre deres bedste.

    Jeg er bidrytter, men det ser noget anderledes ud når jeg rider.

    Øv hvor fik jeg kvalme af denne video. Hvor er mennesker dog en skrækkelig race.



  • #16   29. feb 2012 Line** *
    profilen bliver opdateret men ikke billederne, da jeg ikke har nogle af god kvalitet men til roskilde sommeren 2010 købte jeg en bidløs trense som har været brugt lige siden.. som sagt er det jo svært at tage billeder af sig selv når man rider.. men skal se om jeg har et på mobilen..


  • #17   29. feb 2012 Line** *
    og lige en rettelse hesten er ikke min part.. men min hest


  • #18   29. feb 2012 Jeg rider også med bid og har egentlig ikke tænkt mig at stoppe selvom jeg ser disse videoer. Man kan jo sagtens ride med bid uden at påføre en masse smerte, hvis man bare rider med omtanke.
    Og fordi hesten bliver forskrækket ind imellem og man komme ud af balance og får "rykket" i den, sker der jo altså ikke det store ved. Det er jo ikke hvert minut det sker.


  • #19   29. feb 2012 Line** *
    desuden ligger der et video klip hvor jeg rider bidløst..

    (ønsker ingen kommentar om min ridning, hest, udstyr eller mig, på videoen)


  • #20   29. feb 2012 Bid, og med den grund at det ved jeg hvad er! Der imod syns jeg mange "bidløse" trenser er med tryk og pres på følsomme steder . Rider mest med løse tøjler og har ikke opfattelse af hesten reagere negativt. Vi har bla. gamle Basse (traver) der går roligt med halvløse tøjler, men vil helt klart blive forvirret over bidløst hovedtøj. (Basse er pensioneret nu.)
    mvh merete


  • #22   29. feb 2012 Kan også selv indrømme at jeg har gjordt nogle hårde ting ved bella og jeg har fortrudt det lige siden !!! har heldig vis verdens bedste underviser... i hvert fald i min verden smiley

Kommentér på:
av av av av

Annonce