{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Pony spiser ikke - hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har en pony på otte, der har haft lidt problemer med at spise den sidste måneds tid. Han får det foder han altid har fået, og han har altid været tilfreds med det, og spist hver eneste lille krumme. Men han kigger kun lidt på den, tager en lille smule, og så ligger resten tilbage. Jeg har sat ham ned i foder, så der ikke ligger en masse foder i hans krybbe hele tiden, så han får 1/4 af det han plejer at få, og han har næsten spist det når han får det næste måltid. Ved siden af får han alt det wrap/hø han kan spise, og det spiser han som han plejer. Han har tabt dig en del, og ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Han bliver ikke redet ligeså meget som han plejer, da han har tabt sig sådan, men ellers er hverdagen den samme.
Han får ordnet tænder på torsdag - kan det være det? Eller hvad kan det være?

Håber nogle kan hjælpe! Han er knap så frisk som han plejer at være, og han skider ikke under ridning (han plejer altid 1-2 gange når jeg rider), ellers er han som han plejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony spiser ikke - hvorfor?
  • #1   10. mar 2012 Ja det kan godt være tænderne.
    Men også maaange andre ting. f.eks mavesår og indvoldsorm


  • #2   10. mar 2012 Altså jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke ved særlig meget om de forskellige sygdomme, da jeg aldrig har haft en syg hest, udover en hest der har regneksem. Så skal jeg ringe til dyrlægen hvis det ikke er tænderne? Nogle siger, der hvor han står, at det måske kunne være stress, fordi der er så mange heste der er blevet flyttet frem og tilbage i boksene, men jeg synes bare det har stået på i lang tid nu. Han er ikke typen der stresser op ved at vade rundt i boksen, men han kan selvfølgelig godt være stresset uden at vise det på den måde.

  • #3   10. mar 2012 Man skal jo lære hele livet smiley
    Ja jeg syntes du skal snakke med din dyrlæge om det, når du siger hesten taber sig, til trods får han får alt det hø han kan æde.
    Æder han høet?

    Det kan også sagtens være stress, nogle heste trives ikke i stalde med uro.


  • #4   10. mar 2012 Ja, han spiser høet som han plejer. Men foderet er han ikke videre begejstret for, og han taber det. Han er ikke 'man kan se dens ribben'-tynd, han er bare ikke pæn og som han skal være. Han er en spinkel pony, som gerne må have lidt ekstra på kroppen. Og han taber sig meget hurtigt, hvis han ikke får det han skal ha.

    Har også tænkt på om det kunne være orm, siden han tabte sig sådan. Men når han ikke spiser noget, hældte jeg mere på at det kunne være tænderne.

    Men jeg må vel bare vente til torsdag og se det an, og ellers få dyrlægen ud. Det kunne bare være dejligt hvis jeg kunne gøre noget nu, det er ikke sjovt når ens pony ikke vil spise smiley


  • #5   10. mar 2012 Ring og hør dyrlægen om de kan komme før og tjekke + ordne tænder.
    Spørg dem om det er tænderne den er gal med el. hvad de umiddelbart tænker af årsag.

    Men som du selv nævner, så hav stress i tankerne også.


  • #6   10. mar 2012 få tænder ordnet og så få den tjekket for orm

  • #7   11. mar 2012 Tror som de andre også det er tandspidser...så gør det ondt at spise og at blive redet med bid....kan også være stress? Vigtigt at du får den undersøgt når den får ordnet tænder! Min frieser skal ha ordnet tænder hver halve år - mest alm hvert år, men han danner hurtigt tandspidser....

  • #8   16. mar 2012 Han fik ordnet tænder igår, hvor der også var dyrlæge med ud som tjekkede ham. Det kunne godt tyde på tænderne sagde hun, men så voldsomt var det heller ikke - hun havde set mange heste der var meget værre som sagtens kunne spise, men det er jo forskelligt fra hest til hest. Så jeg skulle se det an i nogle dage.. Han har også fået ormekur, så nu er de to ting i hvert fald udelukket.

Kommentér på:
Pony spiser ikke - hvorfor?

Annonce