{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Jer med mavesårs heste + medicin. {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, vi købte en hest for at "redde" ham.
Fik ham udredt, puttede mange penge i ham osv. Laaanng historie.

Men han blev undersøgt for mavesår, hvilket var der, fik medicinsk behandling med gatro gard og har klaret sig flot efter vi stoppede med det igen, det over ½ år siden.
Men nu er han så langt at vi skal til at genoptræne og i samråd med . dr, dyr og kiropraktor har vi talt om at starte ham op på pronutrin som beskytter slimhinden i maven (+ evt. angstdæmpende medicin).

Jeg kender til den dokumenterede effekt af pronutrin, og han skal startes op på det, og dyrlæge har forklaret ,mig om det.

men ønkser at høre om nogle har prøvet det og om i kunne mærke en forskel ?
El. om i kender andre produkter i samme stil? Og om der var mærkbar effekt af det.

Kom frisk...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med mavesårs heste + medicin.
  • #1   10. mar 2012 Jeg har desværre ikke selv så meget kendskab til de forskellige typer medicin, men kunne rigtig godt tænke mig at spørge dig om hvad det cirka har kostet jer?

    Står selv med hest som på tirsdag skal indlægges til undersøgelse for mavesår. Efter det blev konstateret - hvor længe havde i så hesten på Gastro gard? Og hvad har i ellers haft af udgifter siden?


  • #3   10. mar 2012 Det kostede os ca. 2000 for ophold og undersøgelse ved dyrlægen.
    Dernæst fik han fuld dosis gatrogard i 4 uger og ½ dosis i 4 uger.
    Så 9600 for medicin i de 8 uger.

    Jeg kunne så give ham ½ dosis gatro gard forud for ting der stressede ham, (feks smed, trailerkørsel) for at forebygge.
    Her fik jeg til 14 gange - 1600 kr.

    Der ud over har det intet kostet os efter, han har 7,9, 13 ikke været syg siden, andet end en enkelt gang.

    Nu skal han så have pulver fasti stedet for gastro gard, for at forebygge. Det koster omkring 550 for 3,5 kg.


  • #4   10. mar 2012 Han fejler intet idag, men han er pga hans fortid en hest der hurtig bliver usikker, nervøs og stresset. Så derfor vi vil give pronutrin.og tilbyde ham de bedste betingelser, så han ikke får ondt igen.

    Stressede han ikke så nemt, var det ikke nødvendigt.


  • #5   10. mar 2012 Okay tak ! smiley

    I hvilken grad havde han mavesår?

    Indlæggelse og undersøgelse koster lidt mere her, men ellers lyder det til at jeg kan forvente udgifter i samme graf - tak for det ! smiley


  • #6   10. mar 2012 Grad 4 ud af 5.
    + hans mave var et kratar af gamle helede sår, så et var formentlig sprunget op.



  • #7   10. mar 2012
    Andrea M. Dragsdahl ! - Liberamus Equos !

    Lige et sidespring... i kommer jo til MER i år igen og holder ridelejr.
    Jeg ville gerne med med min - men han kan ikke klare så mange dage i træk.

    Ville vi kunne finde ud af noget med en pris for at komme ½ el. 1 hel dag? For inspirationens og træningens skyld.
    + at i nok ikke vil have ham på fold med jeres.

    I kan bare tale om det og vende tilbage hvis det er.


  • #8   10. mar 2012 Okay tak, så håber jeg bare det ikke er i samme grad smiley

    Vi har efterhånden fået en del henvendelser om vi tilbyder den slags, og det gør vi jo som udgangspunkt ikke. Vi har dog meldt ud, at vi gerne vil drøfte det og vende tilbage smiley Alernativt kan du jo tilmelde dig som tilskuer, så du får teori osv. hele ugen. Og så finder vi nok ud af at du kan melde dig på nogen hold smiley


  • #9   10. mar 2012 Jeg har lige fået en datter, som jeg ikke ville kunne være væk fra i så mange dage til den tid... Så at være med i hele forløbet er desværre ikke en mulighed. Men tak for svar.

    Ja her er både hest og rytter besværlig smiley
    Men kommer i til jylland med ½ el. hele dage engang må jeg meldes på der så.

    Håber det kommer til at gå godt med din pony og at det ikke er så slemt som ved min.
    Hvad har hun af symptomer?


  • #10   10. mar 2012 Tusind tak smiley

    Jamen hun har opført sig mærkeligt de sidste to uger, men har efter aftale med dyrelæge ikke fået hende indlagt. Hun lægger sig, ruller nogengange og langsomt er hun så begyndt at virke mere og mere sløv. Som sådan er der ikke andre symtomer for hun spiser gerne, der er gang i systemet og jeg har lige fået ormeprøve på hende som sagde ingen strå, ingen sand og ingen orm.

    Og da det er kommet og gået (Man træner, hun lægger sig nogle gange og så har hun det fint et par timer efter og de efterfølgende dage, hvroefter turen starter forfra), så har dyrelægen og jeg aftalt at jeg bare skulle holde øje med hende. Men i onsdags kunne hun slet ikke fås op igen, og virkede til at have det rigtig skidt. Jeg tog derud og ikke længe efter fik hun det godt igen. Så hun er nu igen taget af múslien, og skal så på tirsdag indlægges til undersøgelse for mavesår. Det super mærkelige er bare, at hun kun viser tegn på smerte ved bevægelse. Hun kan sagtens skridte rundt men efter 10-15 minutter viser hun tegn på smerter...


Kommentér på:
Jer med mavesårs heste + medicin.

Annonce