{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

nye vaccinations regler.. {{forumTopicSubject}}

Har jeg forstået korrekt..

Jeg har en pony på 13 som er vaccineret første gang i 2011..har netop erhvervet mig ham..og skal nu i morgen have ham vaccineret igen.
Sådan som jeg forstår det såskal han have de nye basic vassiner samt booster inden udgangen af 2013..ikk??
Han må gerne starte stævne her sidst i marts, selv om han kun er vaccineret i 2011 og så igen i morgen...??

Er det ikke korrekt forstået?

Ved jeg kan spørge dyrelægen i morgen smiley men måske der sidder nogle med helt tjek på de nye regler?

Mvh Susanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nye vaccinations regler..
  • #2   13. mar 2012 d 25 marts

  • #3   13. mar 2012 Ja men har man ikke resten af året her til at få styr på det?

  • #4   13. mar 2012 Det er først fr 2013 at man ikke må starte stævner på heste der ikke har fået booster, så jo du skulle sagtens kunne starte stævne her sidst i marts.

    hvis han vaccineres i morgen, skal han have boosteren efter 6 mdr og inden 21 dage fra de 6 mdr.

    Sådan har jeg ihvertfald forstået.


  • #5   13. mar 2012 hov jeg misforstod det med vaccinen i 2011. men jo du har til udgangen af 2012 til at få styr på nye basis vaccine og booster.

  • #6   13. mar 2012 Forstår ikke hvad de nye vacciner skal gøre godt for...andet end det en endnu en ekstra udgift smiley

    Ok hvis det tager 8 mdr af få ham færdig vaccineret og jeg starter i morgen skulle jeg ingen problemer få...og samtidig burde jeg så også kunne lade ham starte stævne her den 25 marts..


  • #7   13. mar 2012 hvis vaccinen i 2011 er en basis vaccine hvor den har fået en vaccine og så 21-90 dage efter (mener jeg det er) en vaccine mere, er det gældende så du må starte ham på det her i marts, hvis der går mere end 7 dage efter vaccinen til du starter.

    de nye vaccinations regler i gældende fra januar 2013, hvilket vil sige at det hele skal være klaret inden du begynder at starte i 2013.
    Jeg er selv igang, min unge skal have 2. vaccine start april og så boosteren i efteråret


  • #8   13. mar 2012 Galine & Susanne J
    De nye regler træder først i kraft d. 1/1-2013. Men han skal jo så være vaccineret efter de gamle regler - og husk at efter han er blevet vaccineret skal der gå 7 dage før han må gå stævne.

    Louise Ø
    Jeg tror du har byttet rundt på det. Efter den første vaccine skal der gå mellem 21-92 dage (altså tidligst 3 uger efter, men max 3 måneder) til vaccine nr. 2. Derefter skal den sidste vaccine gives tidligst 5, men senest 6 måneder efter vaccine nr. 2 smiley

    Taget fra DRF's hjemmeside:

    Heste der er basis-vaccineret efter 1. januar 2005 skal være vaccineret efter følgende strategi:

    - Basis-vaccination: To vaccinationer med 21-92 dages mellemrum

    - Booster-vaccination: Én vaccination tidligst 5 måneder og senest 6 måneder og 21 dage efter den 2. basisvaccination.

    Herefter skal hesten vaccineres årligt (senest på årsdagen efter sidste vaccination).

    Der skal gå mindst 7 dage fra en hest er vaccineret og til den ankommer til stævne.


  • #9   13. mar 2012 Efter de gamle regler...betyder det så at det er ok at han kan starte stævne med de to vacciner (2011- og igen i morgen) han så kun har...?

    Tak for fin beskrivelse af de nye regler smiley


  • #10   13. mar 2012 hvis han er vaccineret efter de gamle regler, så er i konkurrence klar nu, såfremt sidste vaccine ikke er senere end 7 dage før stævnet

  • #11   13. mar 2012 har han 2 vacciner i 2011? ellers må i ikke starte

  • #12   13. mar 2012 Nej, han er sidst vaccineret i marts måned 2011 og så skal han i morgen..

  • #13   13. mar 2012 Der er ingen vaccinationer registreret på ham før marts 2011 smiley

  • #14   13. mar 2012 så kan du desværre ikke bevise en basis vaccination og må derfor ikke starte.... øv

  • #15   13. mar 2012 Ej..det er ikke sandt ...så har jeg en part som godt nok bliver ked af det..øv..

    Tusinde tak for besvarelserne.

    Hilsner Susanne


  • #16   13. mar 2012 For at han er vaccineret efter de gamle regler skal han være basisvaccineret - ligesom nu med de nye regler. Altså have 1 vaccine og så have fået vaccine nr. 2 mellem 21-92 dage efter. Hvis den har det er den basis vaccineret efter de gamle regler og klar til stævnestart smiley

    Det de har indført i de nye regler er Boosterne (nr. 3).
    Jeg kan ikke huske om hesten må gå stævner før den er basis vaccineret færdig - men jeg tror det ikke. Så hvis han ikke er basis vaccineret kan du ikke starte ham før om tidligst en måned da han både skal have vaccine 1 og 2 med mindst 21 dages mellemrum og så skal der gå mindst 7 dage efter vaccine nr. 2 før du må tage til stævne.


Kommentér på:
nye vaccinations regler..

Annonce