{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med klipning nu
  • #1   6. apr 2012 Har ikke erfaring med det, men kan ikke forestille mig andet end, at sommerpelsen bliver ødelagt smiley

  • #2   6. apr 2012 det er for at få al den resterende vinter af. Der sidder utrolig meget under maven og på halsen og hun sveder meget der.

  • #3   6. apr 2012
    En furminator er ekseptionel god til det :o)
    Den hjalp lille Tulle gevaldigt - shetlænder hoppe der er godt over 15år, derfor har hun lidt problemer med at komme af med pelsen selv.
    Men en strigle tur hver dag med sådan en, så er der hurtigt kål på pelsen.
    Kræver slf at hesten fælder.

    Maja havde også godt af den.


  • #5   6. apr 2012 hun blir som min striglet hver anden dag. JEg er gravid og det er min part der gør det da jeg ikke kan selv. Men hun fælder ikke voldsomt og efter vi ahr skiftet til overgangsdækken så er der kommet slid mærker foran. Er klar over vi skal have nyt nu, Men hun skal starte stævne på næste lørdag

  • #6   6. apr 2012 B vitamin smiley okay det må vist prøves. Det er bare det andet møghår der er træls

  • #7   6. apr 2012
    Perioden imellem vinter og sommerpels er møgtræls :o) men den er der også tager det den tid den tager.
    Zolo blev klippet i november mener jeg, kun noget af pelsen. Der hvor han er klippet er stadig ikke vokset ud og ligner det tager pænt lang tid før det gør.

    Men han fælder og man er sat til med hvide hår efter at have striglet ham, men det går nok for det går jo over på et tidspunkt :o)
    Og jeg kan leve med sveden osv. nu det ikke er koldere.


  • #8   6. apr 2012 Jeg klipper nu og har gjort det før ..

    Jeg skal have klippet mine på mandag da de skal til kåring om 14 dage ..
    De er på det stadie hvor de ikke er ret pæne i pelsen grundet pelsskifte så det ryger af det det hele.

    Mine går aldrig ude på døgnfold om sommeren og de har som regel regndækken på når det regner så jeg er ikke bekymret for at de kommer til er at mangle deres sommerpels.

    Min gamle rideheste blev altid klippet sidste gang i marts/april


  • #9   6. apr 2012 jeg ville ikke spørge hvis hun tidligere var klippet i sæsonen. Har altid gjort det med min store hoppe når hun trængte men lige med hende her er jeg ski i tvivl da vi ikke har vinterklippet

  • #10   6. apr 2012 Jeg klippede min den ene for ca 2 uger siden fordi hun ikke kunne komme af med varmen smiley hellere et klip, end en syg hest smiley men husk at holde øje med om hesten begynder at fryse o.s.v

  • #11   6. apr 2012 okay jamen jeg havde regnet med lidt mere tøj til at starte med nu hvor temp er lidt nede igen

  • #12   7. apr 2012 Hende jeg klippede sidst er en jyde, så der er det tilpas med regndækken også nu. Men de lidt tyndere racer skal selvfølgelig oftest havde lidt mere tøj på. Min olenborg er fuldt klippet og går med 100gr.

Kommentér på:
Erfaring med klipning nu

Annonce