{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

aflivet hest, rask hest og opstaldning??? {{forumTopicSubject}}

det her bliver nok langt, undskyld på forhånd!.

Vi var ovre d.30-03-12 og hente 2 heste på fyn, vi har skrevet med begge ejere om hesten (de stod ikke samme sted), vi henter først den store, og bagefter den lille pony, som ikke rigtig vil gå og virker sløj, vi vælger så at tage chancen og tage ham med hjem. hvilket vi ikke skulle have gjort, selvom hesten virkede sød og bare en smule forkølet eller noget i den stil. Han blev "køresyg" under transporten til sjælland, men det var ikke gået over hovedet, han virkede smule mere frisk men det var alt! men det var så ikke, han ville aldrig rigtig gå nogen steder, ikke meget for at spise, men drak næsten hele tiden, igår aftes spiste han med store glæde, og idag da vi kom ud for at give dem morgenmad, ville han ikke røre det!, hellere ikke drikke og meget imod at flytte på sig! vi ringer lidt rundt og får at vide at vi skal tage det ene dækken af (stod med 2 på, et fleece og et regnting), Han står og ryster og hænger med øre og mule. Dyrlægen kommer så ud og siger at han har vand i lungerne, spiserørs forstoppelse, og at hvis han ikke bliver indlagt NU så dør han snart, det ville koste over 15.000 kr at få det gjort, og så er det ikke sikkert at han vil klare den alligevel, og aldrig blive en normal ridehest som han skulle bruges til af pige på 8 år. Ejeren af hesten vælger at sige at han skal de evige græsmarker...
dyrlægen sagde osse at det ikke ville komme på de 10 dage vi har haft ham, men at han har været syg længe før at vi hentede ham. Han blir så aflivet, og så kommer naboen til det sted hvor de stod og siger at hesten ikke må ligge der (inde på opstalder's grund) fordi han havde sine hunde og de skulle ikke løbe rundt om den hest, og at vi bare skulle fjerne den med det samme, og hesten havde lige taget sit sidste åndedrag da han kommer gående og spasser helt ud, så både dyrlæge, min svorger, min mor og opstalder siger at manden skal gå hjem og passe sig selv. hvilket han så gør, da vi råber at vi nok skal flytte den hest.
ejeren af stedet siger så at vi skal flytte den anden hest idag os, fordi hun er bange for at han vil flippe ud og hun er bange for ham, så lige pludselig stod vi med en død hest og en der var blevet smidt ud, og ham der var blevet smidt ud er en hingst, og de er jo svære at finde steder til på under 12 timer, det lykkes så fordi vi skal flytte og så kunne han komme derop og stå indtil vi flytter.. men kan opstalder tillade sig det ? bare fordi de er bange for hesten's bagben (jeg fodre, muger, ligger ud og ind, så de ikke skal i nærheden af ham på nogen måde.

og kan det være rigtig at man køber en hest og så når man har haft den i 10 dage skal den aflives !?

tak fordi du/i gad læse det her.. og vil meget gerne have nogle svar på hvad jeg kan gøre ved det her


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflivet hest, rask hest og opstaldning???
  • #1   8. apr 2012 tja jeg ville heller ikke have en hest stående i stalden hvis jeg var bange for den...

    og det med den anden pony er jo desværre jeres egen fejl.. I valgte at tage den med trods at den var dårlig


  • #2   8. apr 2012 Nej det med den aflivede hest... håber ikke du har givet penge for den for i så fald skal de retuneres og sælgeren betale dyrlægen. Og ja desværre kan de godt bestemme om de vil have hingsten eller ej.

  • #3   8. apr 2012 synes slet ikke det er iorden med den aflivede hest! det skal du få snakket med tidligere ejer om også burde hun hvert fald betal en del af dyrlæge regningen hvis ikke mere!! svineri!

    synes hellere ikke opstalder kan smide jer ud bare sådan, men hvis ikke i har lavet kontrakt så er det jer det står med håret i postkassen smiley desværre


  • #4   8. apr 2012 jamen de skal jo ikke passe ham, og han vender kun røven til hvis han føler sig presset sig op i hjørne. men det er jo kun fordi at den anden blev aflivet at de ikke ville have ham mere, og han gør virkelig ikke nogen fortræd

    den gamle ejer sagde at det var blevet bedre. Og ja der er betalt for hesten, og ringer til den gamle ejer om lidt.


  • #5   8. apr 2012 der er kontrakt på opstalningen.

    samtidlig giver de næsten ikke deres heste mad, de får en håndfuld foderpiller, omkring 2kg hø om dagen og en halv balle halm til at stå på som de spiser så de kun står på fliser og i deres lort


  • #6   8. apr 2012 hingste kræver det samme som andre heste. og jeg var ikke utilfreds med stedet, men den måde de holdte deres egen heste på!

  • #7   8. apr 2012 det hedder jo en måneds opsigelse både fra hesteejer og gårdejer. Mener da bestemt ikke hun bare kan sætte jer for porten...

  • #8   8. apr 2012 ja det står der osse, så kan hellere ikke lige opfatte det. og det hele det køre jo rundt, fordi man har aflivet sød pony, flyttet en hest og rendt rundt, alt sammen under 3-4 timer

  • #9   8. apr 2012 Hvis i ikke har salgskontrakt på den afdøde hest tvivler jeg på i kan gøre noget, det er bare en dum fejl fra jeres side af..

    Ang. hingsten, så bestemmer opstalder altid hvilke heste han/hun vil have opstaldet. Det er bestemt ikke alle steder der ønsker hingste opstaldet.. i jeres kontrakt på opstaldningen, står der så noget om at I må have hingst opstaldet??



  • #10   8. apr 2012 så kan hun IKKE. Sig det til hende for søren da ellers er det kontraktbrud. Forlanger hun at du skal betale måneden ud

  • #11   8. apr 2012 Og nej hingste kræver ikke helt det samme som andre heste, der skal være folde til at de kan gå for sig selv, og nogle kan fx ikke stå i boks ved siden af hopper...



  • #12   8. apr 2012 det vides ikke endnu, om vi får penge tilbage eller hvad vi gør, de vidste inden vi hentede dem at det var 2 ung hingste så der er ingen undskyldning der

  • #13   8. apr 2012 de 2 hingste stod ved siden af hinanden og kunne sammen, de gik på fold sammen , og der stod en hoppe over min hingst, men det var kun de første 4 dage at han gad vise hende opmærksomhed og efter de dage var han ligeglad med hende

  • #14   8. apr 2012 jeg tror godt du kan droppe at blive der, men brug din måneds opsigelse til at finde et andet sted. Ellers så få den kastreret hvis den ikke skal kåres. Når det er en 8 årig vil jeg også mene det er mest forsvarligt

  • #15   8. apr 2012 har fundet et andet sted, han skal muligvis kåres. og pigen skulle have redet på den hest som nu er aflivet

Kommentér på:
aflivet hest, rask hest og opstaldning???

Annonce