{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Er det fair? {{forumTopicSubject}}

Hmm.. Jeg er jo på udkig efter min nye ridehest, og jeg tror jeg har fundet den smiley MEN MEN MEN, så skal den jo opstaldes, og ville jo gerne have den samme sted som mit plag og min pony.. Så jeg snakkede med min opstalder, da hele stalden tager på sommergræs her på tirsdag.. Og det koster så 500 kr om måneden at stå på det sommergræs, og der ska de stå i 3-4 måneder.
Nå, men min opstalder har så ikke en boks til hesten, men vil meget gerne bygge en, ligesom hun har bygget til de 5 andre heste i stalden. MEN så vil hun have 200 kr om måneden, (imens de er på sommergræs) så hun har nogle penge at bygge den nye boks for.. Det er jeg så lidt muggen over, da de andre, og mig, ikke har betalt for at få bygget de andre bokse, men jeg ska pludselig betale for at få bygget en boks? Det syntes jeg ikk er fair, da hun jo, hvis vi flytter, tjener penge på den boks JEG har betalt for.. Er jeg helt gal på den? og er det egentlig fair?

Jeg gider bare ikke betale penge for at få bygget en boks, som hun kan tjene penge på bagefter.. Og specielt IKKE når de andre ikke har betalt for at få bygget deres bokse.. Hmm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det fair?
  • #1   28. apr 2012 hvis hun skal have besværet med at bygge en boks til DIN hest, synes jeg 200,- om måneden er yderst fair. Tror ikke den var gået så nemt mange andre steder.

  • #2   28. apr 2012 find et andet sted til din hest?

    men hvis du nu vender den om: Er det fair hun skal bygge en boks fordi du gerne vil have en hest opstaldet?og ikke få noget for det?


  • #3   28. apr 2012 Min far skal selv bygge boksen.. Så vil ikke sige at det er hendes besvær..

  • #4   28. apr 2012 det var jo så bare ikke det du skrev smiley men hvis du ikke vil betale de 200kr om måneden så må du jo finde et andet sted til din nye hest.. meget andet er der ikke at gøre. smiley

  • #5   28. apr 2012 Jamen er jeg virkelig så hård? Syntes bare ikke at det er fair at JEG skal betale, når de andre ikke sku..

  • #6   28. apr 2012 Det er jo så ikke det du skriver i indlægget.
    Men synes alligevel det er fair. Hun skal vel også have en form for garanti. Altså at hun ikke kommer til at stå med en tom boks til vinter.
    Man kommer ikke langt for 200,- længere.


  • #7   28. apr 2012 Nej, men tom bliver boksen ikke. Hun ved udemærket godt at jeg ikke flytter..
    Og hvis det var det, så ville det ikke blive noget problem at finde en ny hest til boksen, da det er så billigt som muligt..


  • #8   28. apr 2012 Syntes det er fair nok.. Det er jo dig der har behov for boksen, så må du jo betale for den.

    Jeg betaler da også ekstra hver måned, efter jeg fik en ridebane.


  • #9   28. apr 2012 så snak med hende om det.

    Men før du gør det skal du tænke: er du villig til at finde et andet sted til din hest hvis hun stadig vil have 200kr.. eller om du er villig til at betale dem! smiley


  • #10   28. apr 2012 Jeg ville nok synes det er fair smiley
    hun hjælper jo dig, ved at ville bygge en boks (din far bygger den) så alle dine heste, kan stå sammen, og du ikke behøver at have heste flere steder smiley
    så selvfølgelig vil hun ikke bygge den, betale for den, osv, for at du kan have dine heste samme sted smiley hun vil jo nok heller ikke have udgifter smiley


  • #11   28. apr 2012 Nej, men hun tjener jo penge på den hvis jeg flytter om nogle år.. Og det er det, jeg ikke syntes er fair.. Og hvorfor skal jeg betale når de andre ikke ska?? Det irritere mig altså. smiley

  • #13   28. apr 2012 Jeg skrev til hende; Får jeg så pengene tilbage hvis jeg flytter om nogle år?

    Det blev hun åbenbart fornærmet over, for hun har ikke gidet svare mig..


  • #14   28. apr 2012 synes du ikke det er sødt, at hun vil bruge noget af hendes plads så i kan bygge en boks, så du kan have dine heste der. hun vil jo bare hjælpe, men sammentidig, vil hun jo nok heller ikke bruge en masse tid på at bygge den (derfor din far gør det) og så vil hun nok gerne have dækket materialerne, så ikke hun skal til at betale noget smiley

  • #15   28. apr 2012 hvor lang tid siden skrev du? syntes du skal slappe lidt af, det kan jo være hun bare ikke har set din besked...

  • #16   28. apr 2012 Du skriver at det er et billigt opstaldningssted. Alt under 1500 kr/md. giver altså IKKE overskud i år.

    3 X 200 kr er altså heller ikke noget at gøre sig uvenner med udlejer for, hvis du altså er glad for at være der.

    I øvrigt er 500 kr/md for sommergræs altså rigtig billigt.


  • #17   28. apr 2012 synes ikke det er fair - hun kommer jo til at tjene på det senere og iøvrigt kunne hun sige at der ikke var plads til endnu en hest

  • #18   28. apr 2012 Det er 200,- ???

    Du skulle bare vide hvad det koster at bygge bokse......


  • #19   28. apr 2012 Altså med de 600 kr får du ikke bygget meget boks, så at du har betalt boksen syntes jeg ikke du kan sige. Ifald den kun koster de 600 kr at bygge, syntes jeg det er totalt uforsvarligt at sætte en hest i den, det får man ikke mange materialer for.

    Jeg syntes du bare skal give de 600 kr, og være glad for at hun stiller dig pladsen til rådighed, så dine heste kan være samlet. Jeg syntes hun har givet dig et super tilbud...


  • #20   28. apr 2012 Jeg syntes også at 600 kr er en vanvittig fair pris af hende at forlange. Det koster meget mere i materialer at bygge boksen, og hvis du står så billigt som du siger kommer hun jo ikke til at tjene noget ved at hAve dig stående. Jeg syntes du skal være rigtog glad, hun kan jo ikke gøre for at du køber hest og vil have den stående hos hende, så man kan ikke forvente at hun har en konto hvor hun har sparet op til at bygge din nye boks jo....

  • #21   28. apr 2012 Vil så sige at boksene jo ikke er særlig gode, i den forstand at det er "hjemmebyg" ergo en masse brædder og noget svejsning der holder det sammen,,

  • #23   28. apr 2012 Som staldejer sidder jeg jo lidt og tænker, at hun tilbyder ekstrem billig opstaldning og sommergræs, som på ingen måde kan give overskud. Tværtimod!
    Det har hun måske indset, og vil derfor fremover gerne have dækket sit underskud.
    Det er slet ikke usædvanligt med et månedligt reservationsgebyr hvis hesten f.eks. skal på sommergræs. Hun skal jo betale husleje hvad enten der står heste i boksene eller ej. Så vil man være sikker på at have en plads, ja så må man reservere mod betaling.
    Og så kan man jo også forestille sig at du måske en dag flytter. Så står hun pludselig der med TRE tomme bokse, som skal lejes ud igen. Det er trods alt sværere end man lige tror.

    Som hesteejer kan man altså ikke forvente at en staldejer vil smide en masse penge efter andres heste...


  • #24   28. apr 2012 jeg syntes ikke at du skal betale! DU tilbyder hende en STOR mulighed for at hun kan tjene lidt ekstra, self er det dyrt for hende at købe en ny boks, men hun bestemmer jo selv om hun vil tjene de ekstra penge eller ej.

    og når man så ser på at det er DIN far der skal bygge den, og de andre ikke har betalt for at få lavet ekstra bokse så syntes jeg BESTEMT ikke at du skal betale, det skal sku være fair for alle smiley


  • #25   29. apr 2012 Tja, det er jo at bide i det sure æble og betale ellers må man jo finde et andet sted til sin hest.
    Jeg synes hun er yderst flink bare det at tilbyde at der kan laves en ekstra boks! smiley


  • #26   29. apr 2012 Synes også det er lidt underligt at du skal betale for boksen, uanset hvad beløbet er. Hun kommer jo til at tjene på det bagefter. Jeg kunne nok bedre acceptere end stigning i staldlejen, end at skulle betale direkte for en ny boks. Synes heller ikke det er rimeligt i forhold til at det er din egen far der skal bygge den og de andre ikke har betalt lignende beløb. Men selvfølgelig er 200 ingenting, men bare princippet...
    At hun kører en underskudsforretning, hvis hun gør det, kan jo altså kun være hendes egen skyld. Men syns da ikke at det lyder til at hun gør det, synes 500 kr er normal pris for sommergræs


  • #27   29. apr 2012 Jeg synes ikke det er fair at du skal betale for materialer til boksen, med mindre du må pille den ned og tage den med dig når du flytter..

    især ikke når de andre heller ikke har betalt.

    Hun vælger om hun vil have en ny hest ind eller ej og om hun vil lave pladsen til den.

    Det kan ikke passe at du skal betale materialerne og din far skal bygge boksen, og det skal så stå for din regning - det er jo hendes gård, og hende der får glæde af den ekstra boks på sigt.

    så at læsse udgiften over på dig vil jeg mene er unfair - om vi snakker 500 kr eller 5000 kr er egentlig underordnet.

    havde alle opstaldere betalt det samme beløb, kunne jeg se logiggen i det, selvom jeg stadig ikke syntes det er fair at lade andre betale noget der kommer gårdejer til gode på sigt.

    Synes du skal spørge om du må tage materialerne med dig igen når du flytter eller om du får pengene refunderet - vil hun ikke svare dig er der jo kun at finde et andet sted.

    men stejler hun og vil du ikke stå andre steder må du jo betale prisen.

    du har to muligheder - at betale eller lade være..

    Selvom det er rigtig urimeligt kan det måske i det lange løb godt betale sig at give hende pengene, fremfor at du måske skal ud og finde en anden opstaldning som er langt dyrer,

    men fair - nej!


  • #28   29. apr 2012 Tig ændrer sig med tiden, bare fordi de andre ikke skulle dengang kan det sagtens være du er nødt til det nu, halmpriserne er hampre i år lige som sidste år, og der er meget der er blevet dyrere siden vi er kommet lidt over den værste del af krisen.
    Jeg syntes du er lidt for principkontant, hvorfor ikke bare hoste op med de 600,- og nyde at du kan stå så billigt


  • #29   29. apr 2012 Jeg synes det er ok at udlejer har bestemt sig for at tage et lille beløb for at dække matrialer, uanset hvordan den boks bliver bygget får man altså ikke meget træ for de penge.
    det er da træls hendes beslutning om at begynde at tage et beløb for boks matrialer lige rammer dig som den første, men sådan er livet altså også, enhver ny beslutning/vedtagelse vil altid ramme en person først og den her gang er det dig, jeg har godt nok tabt mange penge ved at andre har taget en beslutning der lige netop rammer mig som den første, feks. bestemte jeg engang at bygge oven på den den uddannelse jeg allerede havde, da jeg havde læst i to år og kom tilbage i samme job mistede jeg den ´´ancenitet´´ jeg havde optjent gennem årene og skulle starte helt forfra igen med løn som en ny udannet, 1 måned efter blev den ´´lov/beslutning lavet om så ens optjente ´´´ancenitet´´ nu fulgte med når man videre uddannede sig - fair - gu er det ej, det tog mig 10 år at opnå samme løn som dem der videre uddannede sig en måned efter og frem efter mig.
    - men sådan er livet altså, en ny beslutning vil altid ramme en eller anden som den første.
    Hvis man har hest til det beløb de nævner på måned og
    hestene trives der, villle jeg personligt møde op med en buket blomster og sige tak fordi du gør det muligt for mig at få opstaldet endnu en hest.
    At gøre sig uvenner med udlejeren i den situation, synes jeg da er at grave sin egen grav, jeg ville betale de pebernødder med glæde og ja jeg mener det er pebernødder iforhold til hvad det koster at have hest og i forhold til hvad du ellers kan risikere rammer dig af nye økonomiske beslutninger i fremtiden.
    Nå hæ hæ, det blev vist lidt snirklet skrevet, men mit budskab er lad være med at gøre dig uvenner med udlejer over pebernødder, betal dine boksmatrialer med et smil og kom videre i stedet for at hænge dig i småting.


  • #30   29. apr 2012 Det skal lige siges, at de andre bokse blev bygget for 1½ måned siden!! smiley

    MEN DET ER ORDNET, KAN BARE IKKE SLETTE EMNET FØR I EFTERMIDDAG smiley


  • #31   29. apr 2012 Om det er fair du skal betale, når de andre ikke har gjort det, ved jeg ikke helt.
    Meeen på den anden side, der bygges en boks for, at du kan have din hest stående, det er da ret god service og selvom din far skal bygge den. Du finder ikke ret mange andre steder, hvor der bygges en boks for at DU kan komme til at stå med din nye hest.
    Hvis du vil have din hest der, så må du vel bare betale de penge det koster dig og ellers finde et andet sted. Du har jo et meget billigt opstaldningssted, som du nok ikke finder mange andre steder.


  • #32   29. apr 2012 Prøv at se det fra hendes synsvinkel, det er jo mega dyrt at få lavet en boks, synes da at for at få en helt nuy boks er 200 kroner i nogle måneder mega billigt.

  • #33   29. apr 2012 SOM SAGT SÅ ER DET ORDNET, I BEHØVER IKKE AT SKRIVE MERE smiley

  • #34   29. apr 2012 Hvad blev i så enige om helene?? smiley

  • #35   29. apr 2012 Der er en af de andre heste der flytter, så jeg får den boks i stedet smiley

  • #36   29. apr 2012 Det var godt i fandt ud af det, og forhåbentligt uden nogle gnidninger eller sure miner smiley

  • #37   29. apr 2012 Ingen sure miner smiley Håber jeg da ikke ihvertfald ;:D

Kommentér på:
Er det fair?

Annonce