{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Kan jeg tillade mig det? {{forumTopicSubject}}

Hej hg smiley

Jeg står og har mulighed for at få part på en forhåbentlig sød pony, der står nede på min rideskole. Der bare det problem at den er lidt dyr. Det koster 900 kr. for tre dage om ugen. oven i det skal jeg muge boks og passe udstyret en gang imellem. Tilgengæld må jeg få springundervisning, dressurundervisning og starte en masse stævner. Jeg må faktisk gøre stort set alt med den.
Undervisning koster 100 pr. gang. Det gælder både spring og dressur.
Så ialt om måneden vil det koste 1700 om måneden med undervisning.

Nu er der bare det at min søster skal på efterskole efter sommerferien, og det koster jo også en del. Så får helt dårlig samvittighed over at mine forældre skal til at betale endnu mere for min ridning. Lige nu betaler de 900 kr om måneden for ridningen.
Jeg vil self. også selv betale noget af parten. Men jeg har bare ikke penge nok til at betale de 800 kr det kommer til at koste ekstra.

Er det bare mig der får alt for dårlig samvittighed, eller er det ikke fair over for mine forældre at jeg tager imod en part der koster så mange penge?

PS. jeg skal ud og prøver ponyen imorgen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg tillade mig det?
  • #1   5. maj 2012 Enig med Eva smiley

  • #2   5. maj 2012 Tror da de har råd. Ellers ville de ikke tilbyde nej. Men de bliver bare nød til at spare en del tror jeg, og det har jeg ikke lyst til at være skyld i smiley

  • #3   5. maj 2012 Det nemmeste ville nok være at snakke med dem så? (-:

  • #4   5. maj 2012
    Kender det smiley Min lillesøster skal på efterskole efter ferien og jeg ved at mine forældre sidder STRAMT. Så jeg har det dårligt med at de giver mig ting og sager og at jeg skylder dem penge ( ok. med penge ) efter jeg er flyttet hjemme fra.

    Derfor "tager" jeg heller ikke alt jeg ved jeg kan men stoler også på de har styr på deres situation.

    Så det må være op til dig selv :o) Evt. kunne du jo selv spæde lidt til.


  • #5   5. maj 2012 Undskyld men jeg syntes det er ret så dyrt. Jeg betalte 25 kr pr elevtime smiley
    Men det lyder som en sød part smiley


  • #6   5. maj 2012 Syntes det lyder dyrt. 1700 kr. er hvad opstaldning kan fås til heromkring.

  • #7   5. maj 2012 Hvad er de 900 kr du bruger i forvejen?
    Hvis du har part, skal du så ride andet?


  • #8   5. maj 2012 Tak for svar smiley

    Regner da også med selv at bidrage med nogle hundrede kroner om måneden smiley


  • #9   5. maj 2012 Skal ikke ride andet, og parten ejer vil godt have 900 om måneden. Så er der jo undervisning oveni som koster 100 pr gang.
    Det er jo heller ikke elevpony, og det bliver privatundervisning smiley


  • #10   5. maj 2012 Det lyder godt nok dyrt..
    Men du må jo få en snak med dine forældre om prisen er okay for dem, ellers kan du måske få reduceret prisen hos hestens ejer mod at lave staldarbejde eller sådan noget..
    Jeg skulle også betale 400 kr for min part, men da hesten intet kan aftalte ejeren og jeg at jeg kunne ride den gratis mod at jeg rider den op og selv køber tingene til det (feks har jeg købt en kapsun), og det er jeg rigtig godt tilfreds med smiley det er nemlig en rigtig dejlig hest! (kig evt forbi hende ;-))


  • #11   5. maj 2012 Jeg skal i forvejen muge boks og passe udstyr. Så kan ikke rigtig gøre det billigere på den måde smiley

  • #12   5. maj 2012
    Hvad rider du nu?
    Jeg forstod sætningen:
    "<i>Lige nu betaler de 900 kr om måneden for ridningen.</i>", som om det skulle lægges oven i de 1700 smiley

    Synes det er meget dyrt med 1700 for en part. Det kan man få opstaldning og smed for.
    Desuden behøves man vel ikke få 2 x undervisning hver uge - eller sådan har jeg det hvert fald bare smiley

    Men du kan altid spørge dine forældre og eventuelt sige, at du har haft tvivl om at spørge dem pga din søsters efterskole. Det er godt at lade dem høre, at du rent faktisk tænker over sådan noget smiley
    Lad det være op til dine forældre om du kan tillade dig at spørge og om de synes det er for dyrt.


  • #13   5. maj 2012 Lige nu rider jeg på rideskolen på stedet, hvor jeg får dressurundervisning en gang om ugen, springundervisning en gang om ugen og part en gang om ugen. Det vil jeg godt blive ved med da jeg elsker spring og stadig skal blive bedre i dressur.
    Det er rideskolen der koster 900 om måneden, og det stopper jeg så med smiley


  • #14   5. maj 2012 Opstaldning der hvor den står koster vist 1850 om måneden for 2'er ponyer smiley

  • #16   5. maj 2012 Syntes det lyder som en meget dyr part. Men er det hesten for dig så fair nok. Men ville sige du evt selv skulle betale undervisning. Har du så 400 en måned må du priotere. Omvendt, syntes jeg sagtens du kan forhandle prisen på parten ned, hvis du også skal muge! Jeg ville ikke betale helv opstald for en part hest og så muge også...
    Det fint at hjælpe men syntes det lyder af for meget i dit tilfælde.

    Men få en snak med dine forældre, snak om at du evt. Kunne skære ned i undrvisningen hvis det kniber, men du skal jo vide hvis det kniber og så tjent alt hvad du kan af penge.
    Derefter få en seriøs snak med hesteejer, for med så meget undrvisning, og arbejde burde du ikke give mere end max 600kr for part. Ville nok sige 400 kr var mere fair. Men det jo svært held og lykke


  • #17   5. maj 2012 900 er ofte meget normalt for 3 gange om ugen i københavnsområdet.
    Prøv at hør dine forældre om de synes det er okay, men det burde de nok gøre, når de har tilbudt det.
    Du kunne jo også vælge kun at få springundervisning 2 gange om måneden, og dressurundervisning 2 gange om måneden, så det bliver 1300 i stedet.


  • #18   5. maj 2012 jeg syntes altså overhovedet ikke at det er dyrt smiley
    jeg syntes du skal stole på at dine forældre har styr på økonomien og hjælpe så meget til som du kan smiley


  • #19   5. maj 2012 synes du skal håbe på de har styr på sagerne, også ellers bare tager imod, så må de jo sige fra smiley


    noget helt andet: det er godt nok MEGET stor forskel på part priser, alt efter hvor i landet man er fra, jeg giver faktisk næsten igenting i forhold til, jeg arbejder det væk smiley


  • #20   5. maj 2012 pris følger meget ofte kvalitet... der er jo stor forskel på hvad ejer har af udgifter

  • #21   5. maj 2012 Jeg bor mellem Køge og Roskilde tæt på Solrød.
    Ejers krav er bare at jeg får dressurundervisning mindst hveranden uge. Men jeg vil meget gerne selv have undervisning for at blive bedre, og den underrviser hun vil have jeg skal have undervisning af (hendes søster) koster 100 kr pr gang. Er rimelig sikker på at hendes søster er en god underviser skal det lige siges smiley
    Men tjener pt 1400 om måneden, hvoraf 600 af dem er tøjpenge (skal selv købe alt tøj og sko såsom vinterjakke vinterstøvler osv)
    For at tjene de penge:
    Hænger jeg vasketøj op
    Gører huset rent hver uge
    Og giver lektiehjælp til en pige en time om ugen.

    Så hjælper jeg self også med at lave mad og tage opvasken engang imellem. Men det tjener jeg self ikke noget på smiley
    Men tænker at 500-600 kr. om måneden vil jeg kunne bidrage med. Eller er det urealistisk? smiley


  • #22   6. maj 2012 Det er dyrt for en part. Kan du starte stævner osv..? Du kan jo nærmest holde pony selv, for de penge... Og som de andre siger, hvis ikke dine forældre havde råd, havde de heller ikke givet dig tilbuddet...;) Men jeg ville nok kigge mig m, og se, hvad der ellers var af muligheder... Det skal godt nok være en go pony, med fremtid i, til de penge...

  • #23   6. maj 2012 Har prøvet ponyen idag og skal have part på den smiley

Kommentér på:
Kan jeg tillade mig det?

Annonce