{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Som at smide en familie ud! {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan i?
Har det virkelig forfærdelig med at jeg er blevet for stor til mine ponyer og skal af med dem!
De er jo med i familien, de er min familie.
Hvordan kan i holde det ud?
Hvordan kan i bare sælge ponyen/hesten!

De første heste er bare de bedste og nu er man for stor!

Nu skal de begge væk fordi vi ikk har plads til en stor hest der hjemme og den skal stå et andet sted!

Jeg ved virkelig ikk' hvordan jeg skal klare mig når de er væk..

De har kun været mine i 3 år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Som at smide en familie ud!
  • #1   12. maj 2012 jeg kan ikke gå af med mine heste jeg har et specielt forhold til.. det gør jeg har 4 heste/ponyer.. smiley

  • #2   12. maj 2012 Fra Da jeg fik begge pony havde jeg planlagdt hee mit liv med dem.
    Mine børn skulle ride dem og have dem som deres ponyer.
    Men nu går jeg ned til knæene på henden og det er mig der river springene og ikk' henden.
    det er så træls!


  • #3   12. maj 2012 Kan huske hvor hårdt det var at skulle af med min pony, men mine forældre ville ikke betale for at have to heste. Så det var enten at sælge ponyen og få ny hest, eller beholde ponyen og så ikke kunne ride mere (var alligevel blevet for stor til ponyen).
    Heldigvis fandt jeg det bedste sted til ham, og de ville beholde ham til hans sidste dage smiley
    Og så hjælper det nu også at få ny hest man kan arbejde videre med smiley


  • #4   12. maj 2012 det er bare så træls.


  • #5   12. maj 2012 Jeg ville ikke sælge min pony hvis jeg virkelig elskede den så højt smiley
    Jeg bliver nok også for tung til Svampen på et tidspunkt, men han skal stadig være min - og forblive min smiley


  • #7   12. maj 2012 Tror jeg gerne.
    Havde jo os tænkt at have den der tilbage køb.
    men mine forstår ikke hvorfor.
    Kan Bare ikk' forklare dem det..


  • #8   12. maj 2012 Men mine forældre for står det ikk'*

  • #9   12. maj 2012 Det er bare ikk' fedt når det begynder at blive mig det river springene ned og ikke hesten!
    Vi har brugt 3 år på hvor vi er nu også bliver man for stor.
    i starten sprang vi spring på nok cirka 20-30 cm.
    nu springer vi 1 meter og 1.10.


  • #10   12. maj 2012 Kender problemet.. Vores stald er fuld af alle de gamle ponyer - vi har ikke kunnet skille os af med dem smiley Selvom vi har prøvet, så er de altid kommet af nettet igen ligeså snart folk begyndte at henvende sig.. Det er slet ikke nemt - for man kommer jo virkelig til at holde af de kære dyr!

  • #12   12. maj 2012 Hvis man virkelig elsker sin hest så højt som du mener du gør - så sælger man den ikke fordi man ikke kan ride den :o)

    Sælger man sin hest pga størrelse, stævner eller skader der gør den uridelig så har det ikke være andet end en hest for en, som man var lidt glad for.

    Man kan sagtens have heste uden at ride dem.


  • #13   12. maj 2012 Altså jeg valgte at gå af med mine to så ( Misja og Milika) fordi jeg skulle have Deuchet;) jeg var overbevidst om at Deuchet var hesten i mit liv smiley og det var hun også lige indtil vi kom skævt ind på hindanden smiley

    Jo det gør ondt at gå af med sit et og alt det jo klart! smiley men til gengæld kan man få noget mindst lige så fantastisk med en anden hest :)! jeg har kun oplevet en hest som jeg aldrig ville kunne opnå det samme med nogen anden hest smiley Blobber.. der var alt unikt! Aia har dog hjulpet mig til at se det NÆSTEN kan blive ligeså fantastisk igen smiley

    hesten kan også sagtens få et fantastik liv hos andre smiley de går altså ikke psykisk ned eller noget smiley


  • #14   12. maj 2012
    Os_Tre_For altid_Svigter jer aldrig_!!<3 T

    men vis du virkelig elsker dine heste så højt så skulle du måske opgive ridning og træne dem fra jorden i stedet? smiley vis du ikke er villig til det så er det som der er blevet skrevet nok ikke hesten du elsker så højt men ridning :)!


  • #15   12. maj 2012 Nu er det ikke alle heste/ponyer der kan ''nøjes'' med at blive trænet fra jorden. Min pony fx, elsker at blive redet, og han bliver rastløs, hvis han ikke bliver holdt i gang og bliver udfordret ridemæssigt smiley

  • #16   12. maj 2012 ~Kathrine Lundqvist Olesen ~

    så er det jo så heldigt at man kan finde en part som passer i størrelsen smiley
    hellere lade en anden ride den end at give hesten rygskade med tiden smiley


  • #17   12. maj 2012 Er helt enig med dig Line P.

    .:¤ Line Holst Petersen ¤:.
    - Nu er det ikke altid ''bare'' lige at finde en part. Jeg har haft min pony i snart 7 år, og han betyder virkelig meget for mig. Har aldrig elsket en pony så højt som jeg elsker ham - og når min søster ikke længere kan ride ham, så skal han også have et nyt hjem, Han er for ung til bare at blive foldbums - og han fortjener at blive brugt og få opmærksomhed. Jeg vil foretrække at finde en låner til ham, så jeg kan få ham hjem når han bliver gammel, men hvis den rette køber dukker op, så bliver han solgt.


  • #19   12. maj 2012 Luna - nu er man jo så heldig som sælger at man rent faktisk kan vælge mellem køberne smiley Man bestemmer jo også selv om man vil sælge - der er ingen der siger at man SKAL sælge fordi man falder for aldersgrænsen. Men hvis man står som opretteren af dette indlæg, og er for stor til ponyerne, og ikke må få en større, medmindre de bliver solgt, så må man jo gøre op mig sig selv hvad man helst vil. Ponyerne dør ikke af at blive solgt - og der findes rent faktisk gode og blivende hjem..

  • #23   12. maj 2012 Der må man jo kigge på den enkelte hest, og gøre op med sig selv hvad der er bedst for den.

    Vi har da både fjordhest, traver, shetlænder og miniature i stalden - alle er vores gamle ponyer, som har givet os en hel masse fantastiske oplevelser. De kan sagtens nøjes med at blive striglet og puslet om, og få en ridetur eller bliver leget med på banen i ny og næ - de nyder ganske enkelt bare at gå i en stor flok på folden.
    Men sådan ser det ikke ud med ''unge'' konkurrenceponyerne og -hestene. De bliver rastløse, hvis de ikke bliver holdt i gang. De er vant til 100 % opmærksomhed hver dag i form af strigling og træning.

    Alle heste er jo forskellige..


  • #24   12. maj 2012 Man kan heller ikke stole på alle mennesker - men hvis/når jeg skal sælge min pony, så vil jeg have tid til at se folk an - de må prøve ponyen flere gange, og hvis jeg har på fornemmelsen at de passer sammen, så ville jeg låne ponyen ud på prøve - og evt. skrive kontrakt på at hvis ponyen på et tidspunkt skal videresælges, så skal jeg have forkøbsret.

    Man kan godt elske sin hest/pony, selvom man vælger at sælge dem.


  • #26   12. maj 2012 Jeg vil selv godt ridningen men jeg elsker dog min hest imens jeg elsker ridningen.
    bare fordi jeg elsker ridningen behøver det ikke betyde jeg hader hesten.
    Jeg elsker mine heste over alt på jorden.
    for et år siden begyndte jeg Hms men det klinket bare ikk' for os.
    Lucy ville meget heller ridning selv.
    ud over markene i fuld galop det det min hest godt kan lide.
    og så er hun ligeglad om der er rytter på eller ej.

    Vi begge vil gerne ridningen.



  • #28   12. maj 2012 Flot sammenligning - for man kan jo også lige sammenligne hest og menneske smiley

    Som sagt - det er jo individuelt fra hest til hest - jeg ved bare at min pony og mine heste bliver rastløse hvis de i perioder ikke bliver redet. Jeg er ikke for stor til min pony - jeg kan godt stadig ride ham, men jeg må ikke starte stævner på ham. Jeg synes bare at han er for ung til at gå til spilde - og han fortjener at have førstepriortet.


  • #31   12. maj 2012 Os_Tre_For altid_Svigter jer aldrig_!!<3 T

    - Jeg kan sagtens forstå dig - og selvfølgelig hader du ikke dine heste fordi du gerne vil ride! Det er godt nok øv at du er for lang - men søster skal også snart af med sine ponyer fordi hun er ved at blive for stor, og det er hun også super ked af det over, for hun elsker da sine ponyer. Men nu er det sådan at for at få en ny, skal hun af med ponyerne, og hun vil ikke slippe ridningen, så ponyerne skal have nye hjem.

    Som du siger - din pony elsker at blive redet - hvorfor så ikke give en anden lille pige/dreng muligheden for at elske din pony ligeså højt som du har gjort, og få ligeså mange glæder ved den? smiley


  • #32   12. maj 2012 Ej rolig nu!
    Jo selvfølgelig elsker man sin pony ´/hest uanset hvad smiley det er man jo nød til for de skal fungere :)!

    Jeg har altså på intet tidspunkt sagt at hesten skulle være foldpony! det står så absolut ingen steder!
    Men man kan altså godt aktivere en pony ved at træne den fra jorden! smiley jordtræning er ikke "bare" noget hesten gør.. det ska læres.. trænes og giver hesten meget at tænke over! smiley den skal koncentrere sig meget for at kunne udføre div.. ting smiley

    men ja vis man ikke kan opgive ridning for sin pony så er det fordi ponyen betyder mere end alt andet smiley vis man ikke kan er det ridningen der betyder noget for en smiley

    Men jeg vil sige vis vil blive ved med at ride den til dine ben er for lange og du er for tung ..så gør det du skader bare hesten af det.. men det er self dit valg


  • #33   12. maj 2012 Luna - Forstår ikke hvad du mener? Om jeg laver andet end at ride dem? Selvfølgelig! På trods af at have redet landsstævner på pony, så brugte jeg også mange timer fra jorden med leg og sjov - og utallige ture i skov og på strand.

    Hesten er ikke bare et redskab for mig, selvom jeg rider stævner - men jeg er ikke så egoistisk at jeg beholder min pony bare fordi den så er min. Han fortjener det bedste, og det kan jeg ikke længere give ham.


  • #35   12. maj 2012 Luna - Nej, det kan jeg ikke smiley Han skal være 1'er for at blive klasset op, og det er han ikke. Jeg har mine heste, og de har førstepriortet nu hvor min søster rider og starter ham. Jeg vil ikke kunne give ham den samme opmærksomhed som førhen, og derfor skal han også have en ny rytter, når hun bliver for lang.

  • #36   12. maj 2012 Jeg Sælger min pony os fordi jeg elsker den.
    jeg synstes ikk' det er okay at jeg banker benene ind i hendes knæ hver gang jeg rider eller springer.
    jeg har holdt pause i et stykke tid fordi jeg er bange for at jeg ødelægger hendes ben.
    og det går jeg fordi jeg elsker henden..
    Den lille tykke prop har jeg dog lavet Hms med det går fint.
    men jeg kunne ikk' holde lucy's konsentration, og derfor meget svær og arbejde nede på jorden med.
    oppe fra har jeg alt hendes konsentration.

    Den lille pony kan jeg få til alt.
    han hadet vand da jeg fik ham virkelig meget.
    efter vi er begyndt og tro på hinanden er han blevet en vandhund.
    vi kan virkelig mange ting sammen selvom og jeg ikke kan ride ham fordi han er for lille, (Shetter).
    Men derfor leger vi da meget og nusser om ham.
    ingen tvivl om det.


  • #37   12. maj 2012 Jeg valgte at sælge Deuchet fordi vi ikke længere kunne enes.. og så fortjener hun bedre! smiley det da klart!? self er der nogle fuskere ude i verden.. men vis man vil ponyen det bedste så finder man et rigtigt hjem til den hvor der er en ny dreng eller pige der vil elske den mindst lige så højt smiley

  • #39   12. maj 2012 Os_Tre_For altid_Svigter jer aldrig_!!<3 T

    så er det også rigtig tænkt af dig at tænke på ponyen i stedet for dig selv :)!


  • #40   12. maj 2012 Os_Tre_For altid_Svigter jer aldrig_!!<3 T

    - Håber at du finder et godt hjem til dine ponyer!
    Og bare rolig, du skal nok blive mindst ligeså glad for en ny hest! smiley


  • #42   12. maj 2012 Luna - Jeg må ikke ride uden for DRF, når jeg rider stævner indenfor DRF. Desuden er det heller ikke det jeg vil - vil ikke ride stævne, bare for at ride stævne. Det er mit valg - og jeg ved at det er det bedste for min pony smiley

  • #44   12. maj 2012 Luna & Bettemus smiley

    HMS er et vidt begreb som b.la indeholder jordtræning smiley


  • #45   12. maj 2012 Luna: Jeg synstes du er ved at blive egoisk det er ikk' for sjovt jeg betaler penge for at få hms med den lille pony for sjovt.
    ved godt hvad det drejer sig om.
    jeg kan ikk' med den store pony fordi det er for svært for mig.
    Jeg skal have en lille pony som jeg gør det med.
    jeg har prøvet med den store men jeg kunne ikke!


    Jeg rider detsvære ikke stævner da mine forældre ikk' inttressere sig for det.
    har ellers prøvet og lokke men kunne ikke.

    de sagde hvis bare du finder en rideveninde og nogen der kan køre så det helt fint.

    Jeg vil gerne i ridesporten selvfølgelig men tænker da os på min hest.:-)


  • #47   12. maj 2012 Jeg elsker at uddanne - har i min tid som rytter beskæftiget med med at uddanne heste/ponyer. Ponyen som er omtalt, købte jeg som helt ung, og red den op til at gå landsstævner - det er den proces jeg kan lide - selve udviklingen. Det er det der gør det interessant at ride. Stævnerne er et led i uddannelsen - jeg rider ikke for at vinde, men for at uddanne hest/ponyen. Det er sjovt at vinde, men det er kun en ekstra bonus - det der er rigtig sjovt, er når tingene lykkes - alle de små succeser, når træningen bærer frugt! smiley Det er dem der tæller. Som rytter sætter jeg små delmål, som jeg skal nå, for lige netop at få de små succeser - og her spiller stævnerne en rolle. Det er dem jeg træner frem imod - ikke for at vinde, men for at få nogle gode runder.

    Jeg ser mine heste som langvarige projekter - jeg elsker dem, og nyder at tilbringe min tid med dem - men de er også med til at udvikle mig som rytter. Jeg har andre heste udover ponyen - så tid er også et faktum. Og så må man jo priortere smiley
    Jeg vil ikke sidde at forsvare mine valg, men siden du spørger, så håber jeg at det giver dig lidt forståelse for hvordan jeg ser på ridning og heste. Jeg elsker dem, og knytter mig rigtig meget til dem, men jeg er en rytter med personlige mål. Jeg skal også udfordres, og det derfor jeg rider smiley


  • #50   12. maj 2012 Jeg giver ikk' op med det sammen.
    jeg har været til så mange kursus'ere om det.
    Det hjalp da os en smule.
    har da godt kunne en smule med hende men ikke det ville!;-)
    Vi træner det dog sadig et par gange.
    men det er ikke nemt med henden.
    Og det vil jeg ikke have at folk skal se ned på.
    jeg synstes jeg gør et godt stykke arbejde!
    Og så er jeg ligeglad med hvad andre folk synstes TAK!


  • #53   12. maj 2012 Jeg har været med i et stævne hun hoppet ikke over et spring men det var hyggeligt alligevel.

    Jeg rider os for at elske hesten.
    så hesten kommer til at stole på mig og omvendt!;)


  • #54   12. maj 2012 Kan ikk' komme i tanke om hvad hun hedder lige nu.
    men hun har vidst skrevet en bog eller sådan noget vidst!:-)


  • #56   12. maj 2012 Jeg beholdt både min shetlænder (fordi han ikke skulle være kastebold) og min store pony (fordi han var gammel og skulle ikke have flere hjem!)
    Havde jeg haft en konkurrence pony der virkelig kunne noget på banen, så ville jeg have solgt den da jeg blev for gammel.. Men dette var ikke tilfældet smiley


  • #59   12. maj 2012 Ja det er vidst hende!:-)



  • #60   12. maj 2012 Luna - jeg rider større stævner, derfor rider jeg ikke uden for DRF. Man kan jo ikke starte distrikts- og landsstævner ude for DRF smiley
    Jeg kan godt beholde ponyen hvis jeg vil, men jeg synes at han fortjener en lille rytter, som vil kaste sin kærlighed på ham og give ham den opmærksomhed, ha fortjener. Som sagt vil jeg foretrække at låne ham ud, så han komme komme hjem på pension, når han bliver en gammel ponymand smiley Men hvis den helt rette dukker op, så sælger jeg ham.


  • #61   12. maj 2012 Hvor høj er han?:-)

  • #62   12. maj 2012 Hvis det er min pony du snakker om, så er han 139 smiley

  • #63   12. maj 2012 (link fjernet)

    Dette billede er cirk tager for et halvt år siden jeg er vokset 10 cm - 20 cm siden det.
    og på dette billede er stigebøjlerne blivet spændt højre op end de skulle så jeg ikk' kunne ned lægge springet!:-)


  • #64   12. maj 2012 Ja det var din!:-)

    Det var hvis den var 148 så kunne jeg jo kigge lidt på ham!:-)
    Min er dog 136 så det hjælper ikk' så meget folk siger os jeg skal op på en stor hest der er imellem 164 til 170


  • #65   12. maj 2012 Ja, så er det nok desværre på tide at finde en større hest,
    for hvis du er så meget højere nu, så er du, som du selv siger, for stor smiley


  • #66   12. maj 2012 For din egen skyld - så find en stor hest! smiley
    Det ville da være sådan en skam hvis du også blev for stor til en 1'er, og så også skulle af med den.

    Min søster er kun 14, og hun er allerede ved at være for høj til ponyerne. Det er skide surt, men hun hopper op på stor hest, og det glæder hun sig til smiley



  • #68   12. maj 2012 Er lige blevet 13 Den 27 April.

    Men glæder mig os selv til ikke og rive springene ned!:D


  • #69   12. maj 2012 Luna - så tvivler jeg på at du overhovedet ved hvad du snakker om smiley

  • #70   12. maj 2012 Os_Tre_For altid_Svigter jer aldrig_!!<3 T

    - Øv øv, men sådan er det jo - man er jo ikke herre over sin egen højde. Jeg er ikke særlig høj, og kan sagtens ride pony endnu, men til gengæld har jeg det lidt svært på hest, fordi mine ben er så korte - lidt problematisk når man har heste der er over 170 smiley

    Du kan godt glæde dig! smiley


  • #72   12. maj 2012 Luna & Bettemus smiley

    Jo jordtræning er en del af hms.. som du også selv giver ret i er hms ikk en eller flere ting men et begreb på et bånd mellem hest og rytter som handler om forståelse og respekt smiley

    Og syntes altså du skal lade være med at køre sådan på folk! ~Kathrine Lundqvist Olesen ~ har valgt som hun har gjort fordi hun tænker på hvad hun vil og hvad der så er bedst for ponyen smiley der er intet i vejen med at sætte sin hest til salg ? det kan være du er modstander af det og det er fint, bare respektere andre og lad være at fare på dem! smiley


  • #75   12. maj 2012 Tror jeg gerne på!;-D

    Glæder mig os en smule til at få ny!:-)


  • #77   12. maj 2012 Held og lykke med hesten!:-)
    Krydser fingre!;-)


  • #78   12. maj 2012
    Cathrine Bella - med sin sjæleven og mini'en !

    nu er islændere jo en utrolig stærk hest som er bygget til at kunne klare både modstand af den ene og anden kræft såå :b


  • #79   12. maj 2012 Der er mænd der rider på disse heste!;-)
    De er da meget stærke!:-)


  • #80   12. maj 2012 okay du tror dit jeg tror mit smiley det skal vi så ikke diskutere nu ..

Kommentér på:
Som at smide en familie ud!

Annonce