{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Hest bidt sig i tungen {{forumTopicSubject}}

Min kære svigerinde fra Norge har lige haft akut dyrlæge..

Hun har købt sig den mest lækre Oldenborg på 6 år, og er vildt glad for den. Hun har ikke redet de sidste par år, men har arbejdet meget med heste.
Igår da hun så kom ind i stalden efter sin undervisning, er hun så dum og tøjre sin hest direkte i bidet, fordi hun lige skal hente noget:o((((
Hesten bliver bange da hun kommer til syne og bakker alt hvad den kan... I alt panikken når hoppen og bide sin egen tunge halvt af, og blodet flyder bare ud... Dyrlægen kommer hurtigt, og vælger og bedøve hesten omgående for den mister rimelig meget blod. Tungen bliver syet på igen, og nu er hoppen så på både smertestillende og penicilin...

Min svigerinde har ikke turdet og ringe til mig og fortælle det selv, for hun ved jeg ville skælde hende vildt ud....Arrrggghhhh hvor er jeg gal på hende..
Det er så min svigermor der har fortalt mig det, og vi er begge dybt rystet over den historie..

Ved alle mennesker dog for pokker ikke at man ikke må tøjre sin hest i bidet??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest bidt sig i tungen
  • #2   27. sep 2006 Enhver ved, at det er dumt at binde hesten i biddet. Men forbudt er det jo ikke, og så længe man ikke bryder nogle regler...

    Jeg vil ikke være for hård, for af alle mennesker, har jeg nok været den værste til at binde hesten i biddet. For mit vedkommende er det bare aldrig gået galt.

    Men klap lige heste. Enhver kan jo begå en fejl. Det er umuligt at gå gennem livet uden at fejle.

    VH Ann, der ikke skammer sig!


  • #3   27. sep 2006 Ann.. Kan du så ikke blive lidt nervøs for og binde din hest i bidet når du hører sådan en historie?

    Nej det kan godt være det ikke er forbudt, men man skal da tænke på hvad der kan ske med hesten. Selv om man mener man har en totalt rolig hest, kan den jo blive skide bange !!!


  • #4   27. sep 2006 Jo, jeg har aldrig tænkt over hvor farligt det er, da mine heste altid er rolige. Så selvfølgelig får det her mig da lige til at stoppe op en ekstra gang, og tænke over det jeg gør.

  • #5   28. sep 2006 min datter har prøvet det samme med chanell, bandt hende lige 2 min det var nok hun bliver forskrækket og bidet skærer tungen halvt over, masser af blod, men dyrlægen syede ikke, hun fik skyllet munden og sat på vand og flydende kost til tungen var groet sammen af sig selv, bagefter blev hun kun redet med hacamore en tid, til alt var glemt.

  • #7   28. sep 2006 Det har jeg heldigvis aldrig gjort - har altid lært at man ikke måtte, hvorfor jeg egentlig ikke har tænkt over, hvilke konsekvenser det kunne give.



  • #8   28. sep 2006 Det er da en grim oplevelse. Vi har en pige ude der hvor min hest står der bandt sin hest dog i grime og træktov til en vandvogn og så blev den bange og rendte af helvede til med vandvognen slæbende efter sig. Og så ville hun prøve at berolige den ved at RÅBE. Selfølgelig fik den et shok så tarmene gik i stå og hun blev meget syg. Det er også det dummeste. Vi må sku være bedre alle sammen til at fortælle folk der ikke ved det hva de må og IKKE må gøre.

  • #9   28. sep 2006 Puhaa hvor forfærdeligt... :-((
    Har også selv fortalt mange andre, at de absolut IKKE måtte binde hesten i hovedtøj, når de har gjordt det.
    Det er så sindsyg farligt!


Kommentér på:
Hest bidt sig i tungen

Annonce