{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

hest der er stressede {{forumTopicSubject}}

Hej der ude..

Jeg forstår det ikke jeg står med en dv og hun stresser simpelthen af at bo hos os, hun kommer fra de samme forhold bare før stod hun med små ponyer og nu med en hest plad og en 1er pony..

Hun er så stresset ude på folden i boksen, når du strigler hende og sadler op, men når min veninde rider hende så er det bare der ud af..

Hun var solgt pga dette og der hvor hun kom hen (et større sted med flere heste) stressede hun slet ikke.. Jeg var desværre nød til at hente hende hjem da ny ejer ikke betalte og løg for mig.

2 dage efter hun kommer hjem var hun igen stresset..

hvad pokker kan man gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest der er stressede
  • #1   18. maj 2012 Følger lige med

  • #2   18. maj 2012 Lad hende være, bare gå og hygge sig og vænne sig til det. Ikke forlange noget af hende, lad hende komme selv, så burde det give lidt ro. Har selv en Oldenborger hoppe som stresser. Skriv gerne pb hvis du har lyst. Held og lykke ;-p

  • #3   18. maj 2012 meget skøre men det er sku belastende jeg har hende tilsalg da hun stresser af at bo her ved bare ikke hvorfor... men det skaber en del problmer når der er nogen der kommer og ser på hende

  • #4   18. maj 2012 Hvad med at trække ture med hende på ejendommen så hun får set sig lidt omkring. Træn stop signaler osv fra jorden af, så bliver hun nemmere at håndtere.

    Min egen har også tendens til at stresse sig selv. En god øvelse er at lære dem at tage hovedet ned. Man tvinger nærmest rolig adfærd ind i hesten - om man så har lyst til det eller ej, må man vel selv afgøre. Men det du gør er at tage to fingre og klemme lige bag ørene. Så snart hesten tager hovedet det mindste ned slipper du presset. Når den tager hovedet op igen sætter du presset på igen og sådan bliver du ved til den lære at to fingre bag øret betyder "hovede ned".


  • #5   18. maj 2012 vi har prøvet med at gå ture med hende, men her stresser hun og er angst fordi hun er væk fra de andre.. når hun først har taget hovedet op kan jeg desværre ikke nå op til hendes øre

  • #7   18. maj 2012 hende her er førehoppen og har været det ved tidligere ejer os hvor der ikke var noget

  • #8   18. maj 2012 det viser sig ved at hun løber/går rundt hele tiden hun har næsten ikke tid til at spise hendes mad.. vi har dem stående i "baghaven" og om natten kan du høre at hun fare rundt stort set hele tiden (ingen søvn til mig)

    Ja hun har desværre været flyttet en del gang pga hun jo ikke kunne betale hesten selv om jeg solgte til under det halve af hvad jeg gav, men jeg er kommet frem til at hun ikke passer ind her for de 3 uger hun var væk var hun fuldstændig rolig og afslappet og da hun igen kom tilbage stressede hun igen, så der er noget her der gør det, men hvad ved vi ikke..

    de går ude på døgnfold, men får stadig spandfoder og det får de samme tid hverdag lige pt ville vi give hende ro til at falde til, men det virker ikke så godt


  • #10   18. maj 2012 En magnesiumkur kan hjælpe...
    Eller noget tilskud af anti stress i en periode.
    Min DSP hingst er også super stresset og det har faktisk hjulpet med magnesium.
    Dog har hans adfærd desværre ændret sig, så han bliver kastereret i næste uge.
    Men det kan man jo ik lige gøre ved en hoppe...


Kommentér på:
hest der er stressede

Annonce