{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klør hale -_-'
  • #1   23. maj 2012 Jeg bruger kopattesalve og det hjælper med det samme. Smørrer det bare grundigt ind i haleroden og efter et par gange er det væk. Havde engang en pony der kløede halerod og jeg prøvede alt. Både billige og mega dyre løsninger, men så sagde min dyrlæge at jeg skulle prøve med kopattesalve og så var det væk og det har hjulpet på alle mine heste

  • #2   23. maj 2012 Smart! Er kopattesalve og helosan det samme?

  • #3   23. maj 2012 Min hest klør sig både i man og hale og har en del skæl/tør hud..
    Har tidligere brugt både babyolie og helosan med gode resultater, men nu har jeg købt noget hesteshampoo mod skæl til sart hud - det virker simpelthen bare så godt! Det var ikke specielt dyrt, tror det kostede 70-80 kr og der er meget. Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men kan tjekke når jeg kommer i stalden i aften, hvis du er interesseret? smiley


  • #4   23. maj 2012 ja kopattesalve og helosan er stort set det samme.. begge dele virker i hvert fald super godt på stort set alt syntes jeg

  • #5   23. maj 2012 Det gør min hoppe også og det hver sommer, men jeg vasker den bare og så får dem anti kløe fra BH og så stopper det smiley

  • #6   23. maj 2012 Hvis halen klør meget. Kan det os være tegn på orm smiley evt lige få lavet en prøve smiley

  • #7   23. maj 2012 Ja det er stort set det samme. Har brugt både kopattesalve og helosan og intet virker så godt mod kløe som det smiley og så er tilmed en billig og nem løsning. Prøv det, tror kun du kan blive tilfreds

  • #8   23. maj 2012 Hesten skal selvfølgelig tjekkes for, om kløen har en årsag: er det lus, mider, sommereksem, allergi, what-so-ever? For hvis der er noget galt, hjælper det ikke at symptombehandle.

    Min egen er tjekket i hoved og røv med blodprøver og biopsier, men han har bare tør hud og klør både man og hale. Jeg giver ham en oliekur ca. hver 3.-4. uge, alt efter behov. I nogle perioder klør han mindre end andre, og så giver jeg ham selvfølgelig ikke oliekure. Men når han begynder at vise tegn på at klø sig, så kommer jeg olie i man og hale, og gnubber det godt ind i huden. Det tar skælden, og gør huden blød, lidt ligesom helosan og kopattesalve. Synes bare olie er lettere at bruge smiley


  • #9   23. maj 2012 Vi har også haft et par kløheste, og syns olie i fodret hjælper hurtigt, fremfor div. vaskemidler er det bedre at ordne skællet indefra.

Kommentér på:
Klør hale -_-'

Annonce