{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skab
  • #1   14. jun 2012 hvis det er i hovskægget så klør det... og hestene stamper meget hård i jorden... men ellers minder det vist meget om muk..... har ikke super meget viden om emnet.... kender bare nogle jyder der ofte har problemet....

  • #2   14. jun 2012 Julie R:
    Hehehe.. nogle jyder der har haft problemet? smiley Det kunne godt misforståes smiley
    Spøg til side smiley

    Jeg ved at skab kløer, så det er vel et symptom hvis de kløer meget et bestemt sted smiley


  • #3   14. jun 2012 Hvis du tænker på den slags skab mange koldblods døjer med på benene, så starter det typisk med kløe og stampen samt skæl og evt at benet/hovskægget virker fedtet.

    Hvis det lades ubehandlet, vil der typisk komme sårskorper (bl.a. osse pga hesten kløer sig) og det breder sig.
    Det kan nemt forveksles med almindelig muk.

    Ved heste der har gået med ubehandlet skab i lang tid, vil man ofte se at huden er fortykket og er det meget slemt, osse får "folder" (nærmest som om de har for meget hud, så de har deller ala en engelsk bulldog)

    Det skulle self gerne behandles længe før det udvikler sig så slemt.


  • #4   15. jun 2012 Super fint.. Er der nogen tegn på hårtab i sådan en situration også? Hvor hårene nærmest bare skaller af når man røre det ??

    Min veninde har en normal DV .. Den stamper nogen gange på bagbenene siger hun men kløer sig ikke.


  • #5   15. jun 2012 ja ja jyder har tit det problem....det er fordi at de går så meget med gummiestøvler der ovre hehe smiley

  • #6   15. jun 2012 Julie hahhaa ja smiley

  • #7   15. jun 2012 Jo og så er der noget hvidt for enden af håret som sad i huden ??? Hvad i alverden er det.. Er det så skab ? Og kender i nogen forskellige behandlings metoder ? Evt et godt fif man ikke kender noget til ? Så må hun da i gang med det straks..

    Jeg kender kun ti at man kan give sprøjte mod det.. Har jeg hørt.. Men har ikke selv prøvet sådan noget så er lidt på barbund


  • #8   15. jun 2012 Skab kan behandles med sebacil eller frontline. Men før behandling skal dyrlægen ud og tage et skrab så man ved om det ER skab eller om det er noget andet der skal behandles for.

    Jeg har ikke set den slags skab på heste uden hovskæg, men har da hørt om det. Synes dog osse det du beskriver kunne lyde som det man kalder "regneksem" (dermatofilose). Det kommer godt nok oftest på kroppen, men kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne komme på benene osse


  • #9   15. jun 2012 ja det lyder noget mystisk.. Hun har ringet efter dyrlæge i dag som kommer i starten af næste uge.. så skriver jeg da lige herinde hvad svaret lød på når hun får det smiley

    Hvis i andre ved hvad det evt kan være så skriv endelig.. man kan kun blive klogere smiley


  • #10   15. jun 2012 saltvand..... altså på stranden og bade..... det skulle generalt være rigtig godt for hudproblemer.....

  • #11   15. jun 2012 Hun bor desværre lidt for langt væk fra vand.. Det vile være noget andet hvis det var hos mig så kunne hun sagtens komme ud og bade..

    Men kan hun så ikke selv lave saltvand.. Der ska vel bare 9 gram salt til 1 liter vand i en gryde og så ned i en flaske og put på benene ?

    Tak for dit råd


  • #12   15. jun 2012 Hvis det er skab, nytter saltvand ikke noget -kunne det behandles SÅ enkelt, havde vi andre næppe købt os fattige i frontline;o)

  • #13   15. jun 2012 Michella.. øv det var da ærgerligt at det ikke kan hjælpe på noget ang skab:)

  • #14   16. jun 2012 nej det kan kurere det men det kan holde det hen...... men så skal du så oxo være ret aktiv..... 3 gange om ugen.....

  • #15   16. jun 2012 julie.. at være aktiv og pleje ham er intet problem.. Jeg har ham hos mig selv og er sammen med ham dagligt.. Så kan pleje på ham så tit jeg vil smiley

  • #16   16. jun 2012 hehe men jeg ved ikke om det virker med hjemme lavet saltvand..... som sagt ved jeg kun hvad svorger har snakket om med hans jyder....

  • #17   16. jun 2012 Julie -tror du skal tage en snak med e dyrlæge. Det er altså ikke rigtigt det du skriver. Og netop det at lade skab forblive ubehandlet er skyld i gener og kan sågar give varige men for hesten.

    Saltvand er IKKE en bahndling for skab -og selv HVIS det kunne holde det hen, er det da i strid med dyreværnsloven at lade hesten gå rundt med ubehandlet skab.


  • #18   16. jun 2012 nu er det sådan med skab at det kan være rigtig svært at behandle.... og nej det er ikke en behandling.... det har jeg på intet tidspunkt sagt...... jeg har kun sagt at det kan lindre det..... og har heller ikke på noget tidspunkt sagt at det skulle forblive ubehandlet......
    havde da virkelig ikke regnet med at der var nogle i denne verden der ville lade sin hest gå ubehandlet hvis der var en mulighed for at få en behandling.....
    det kunne nu være rart hvis det kuinne lade sig gøre at åbne munden herinde uden alle skulle gøre sig klog på hvad man mener og ikke mener


  • #19   16. jun 2012 derudover står der som noget af det første i tråden at dyrlægen ville komme inden for næste uge...... så jo det var en lindren jeg foreslog.....

  • #20   17. jun 2012 Jeg forstår udmærket godt hvad du mener med dit indlæg..

    Det er super fint i kommer med forslag.. Den vil absolut bive behandlet.. Kan være det slet ik er skab men noget helt andet så det skal dyrelægen lige tjekke inden hun giver den lidt af hvert..



  • #21   17. jun 2012 Michelle du har helt ret i at man ikke lader en hest gå rundt ubehandlet.. Det ved vi alle forhåbentlig

    Der er desværre mange der gør det alligevel.. men så det godt at der er en side som denne her så folk kan få råd og vejledning hvis man er helt i tvivl smiley


Kommentér på:
Skab

Annonce