{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

bandager vs. gamacher ;) {{forumTopicSubject}}

jeg har en 11 årige dreng som aldrig har brugt gamacher eller bandager. men han er heller ikke blevet redet særlig meget eller hårdt, før jeg fik ham :)!?. vi rider ca. 5- 6 gange om ugen. og rigtig meget af det er dressur smiley som han er rigtig dygtig til ! vi bruger selvfølgelig spring gamacher i spring, for ikke at skade hans cener. men hvad mener i i dressueren :)? jeg blev lidt skramt af at se vidioen, men ville i mene at det er nødvendtigt til ham :)?. og hvis ja, er det så gamacher eller bandager:?. folk har jo forskellige meninger. nogle mener bandager på de støtter og sørger for mere fleksibilitet. og andre gamacher.:) eller en blanding:)? ps. hold en pæn tone, da jeg bare ønsker råd og mere viden :)!! tak på forhånd :;) !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bandager vs. gamacher ;)
  • #1   18. jun 2012 Den behøver ikke noget, hvis den ikke er vant til det, men du kan bare bruge spring gamacher. Jeg rider for det meste med spring gamcher på min (har de høje til bagbenene) og så har den altid klokker på og somme tider lægger jeg bandager på smiley

  • #2   18. jun 2012 men de har jo en efekt :)? og hvis man rider meget er det så i bedst :)?

  • #3   18. jun 2012 Altså .. jeg har kun klokker på min frieser (vi rider også kun dressur 5 gange om ugen), fordi hun ikke er så stort gående og har rimelig godt styr på sine ben.. Det er dog sket en gang i mellem at hun har trådt sine sko af under ridningen, så derfor er klokkerne ALTID på.. smiley

    Men min families DSP hoppe bliver redet med gamacher (RBH's gamacher) på forbene og klokker.. Hun træder meget ind under sig selv, og da hun ikke er så gammel - hun er 5 år og er kommet lige i gang med ridningen igen efter vinterpause, og hun har derfor ikke altid så godt styr på benene.. smiley
    Jeg kunne da måske godt finde på at bruge bandager til hende senere hen, men jeg må indrømme at jeg er ret glad for gamacher - de er nemme at ligge på, og de beskytter hende rigtig godt smiley

    Så jeg tror du skal spørge dig selv om, hvad han har brug for..
    Hvis det er "beskyttelse" så ville jeg vælge gamacher, men hvis det er mere "støtte" så er det måske bandager smiley ?


  • #4   18. jun 2012 altså jeg har ALTID når jeg ride både gamacher, bandager og klokker på alle fire ben smiley fordi så har den det bedste både fra bandagen og gamachen smiley

  • #5   18. jun 2012
    Har aldrig noget på hestens ben med mindre den træder på sig selv.
    Træder din hest ikke på sig selv eller skader sig selv, hvorfor så putte noget på og gøre den mere sart end den er?

    Bandager er for mig også bare pynt. Et stykke stof vs. 500kg hest.. aaaarh.

    Springer ikke med gamacher, rider ikke dressur med bandager og har intet på i naturen heller hvor der også springes lidt.


  • #6   18. jun 2012 sarah B : mange tak for det meget gode råd !! jeg tror ikke at han vil finde sig i at have dem på, men det vender han sig vel til :)! han har ikke så godt styr på sine ben, især ikke her efter hans "ulykke". hvor han blev sparket i nyerne af en meget stor hest :(. og har derved mistet en masse balance. så jeg tror helt sikkert at jeg vil bruge gamacher i starten, også senere hen skifte lidt, for at give noget støtte! nogen rigtig brug bar ting du har skrevet tak !!!:)
    kathrine: bandager er ikke bare til pynt ;), men netop til støtte, og feksibilitet;). jeg var bare lidt i tvivl om han skulle begynde med noget ;)?


  • #7   18. jun 2012 maja: jeg kan godt se din pointe, men er dog uegnig på mange punkter. især i det med spring. det kn godt være at de springer lidt naturligt, men her springer de jo højt. og vi vil gerne have at de springer hvilket kæver meget af dem. og jo mere vi springer, jo højere, og plus at de har vægt på ryggen. bliver muligheden jo meget større for at der vil komme skader. som bare efter min mening. bør forbygges :). ps. læs lidt om bandager, før man "nedgøre" ;). men tak for dit svar. det er ret at hører forskellige personers meninger :)!!!

  • #8   18. jun 2012
    Har du det om bandager du har læst? For jeg har kun læst ting der taler imod bandager :o).



  • #9   18. jun 2012 hvis man kun læser dårlige ting om bandager, hvorfor er det så at alle top ryttere næsten rider med det?:-)

  • #10   18. jun 2012 ja det har jeg;). og det hele er bestemt ikke negativt! jo hvis du ligger dem forkert på ! så skader de mere end de gavner ;). men hvis de ligges rigtig, så giver de en hel masse som du ikke kan få med andre ting ;). prøv og læs smiley hvis det er i din interesse ;)!


Kommentér på:
bandager vs. gamacher ;)

Annonce