{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Hms øvelser? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!:-) da jeg snart skal se om jeg kan finde en lille shetlænderplag ville jeg lige høre om der er nogle der har nogle gode øvelser i horsemanship?:) fx nogle der er gode til tillid eller nogle helt almindelige øvelser som måske skaber lidt udfording for både mig og pony? smiley Bare kom med dem i kan! smiley
Tak på forhånd!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hms øvelser?
  • #3   27. jun 2012 Hejsa.
    Jeg arbejder meget med hms, da jeg mener det er en rigtig god måde at knytte bånd, hest og rytter imellem.

    Jeg vil anbefale dig at læse bogen Shy boy af monty roberts, eller en af hans 22 andre bøger. Ellers kan du læse bogen At danse med heste af Klaus Ferdinan Hempfling, den sidstnævnte er med gode billeder og beskrivelse af hver enkelt øvelse.

    Hvis du ikke lige får fat i de bøger, inden du vil starte med hms, med din hest. så er her et par gode råd.

    Tag din hest med ud på en aflukket ridebane eller rotunde, slip den løs og stå så bare og se på den, til sidst kommer den lige så stille hen til dig, når den gør det så ros den og gi en godbid, her er den første kontakt etableret.
    Prøv så at vend ryggen til hesten, derved viser du at du er førehest, den vil med tiden begynde at undersøge dig og evt smaske.

    Så tager du nogle skridt frem, uden at vende dig om, og du vil opdage at hesten følger efter dig.
    Endnu en vigtig vigtig fase af starten med hms.
    Når du så vil lære den at gå over bomme eller andet, kan du med fordel bruge denne øvelse.
    Husk at du altid er foran hesten og gå over bommen, derved finder den ud af at det ikke er farligt, og følger med.

    Og så er der en verden af tricks du kan lære den, det er bare at klø på:)
    God fornøjelse.



Kommentér på:
Hms øvelser?

Annonce