{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.965 visninger | Oprettet:

Sadel til junior dressur rytter og max 3'er pony {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har nogle gode erfaringer med den kombination;O)

Jeg ønsker en dressur sadel med støtte, den skal helst være læder...det har jeg nemlig lovet min datter at hun måtte få når hun fik en større pony....den skal være i ordentlig kvalitet men skal heller ikke koste mere end kr. 5.000 da der jo gerne skal være plads til at hun kommer til at ridse den uden at jeg går helt i kulkælderen ;O) hun er altså med andre ord ikke gammel nok til at have en super dyr og lækker sadel men den skal stadig være en "luksus" model i forhold til Wintec etc.

Vi har i forvejen en DT sadel (har ladet mig fortælle det er en lillebror til Kieffer) som min anden datter er super glad for...de siger nu hos Duus den ikke laves mere...
Jeg har hørt godt om Tekna sadlen men den er jo ikke i læder så ved ikke om jeg kan leve med det faktum ;O)

Hvad gør I andre der har mindre børn (7 år) som rider flere gange i ugen seriøst og også en del stævner og som gerne må have lidt hjælp i dressuren med støtte da hun rider en helt ung og uerfaren 4 års pony
(negative kommentarer til dette med en ungpony gider jeg ikke...hun fik sin første pony da både rytter og pony var 4 år gamle og det klarede hun også til ug med kryds og slange ;O)

Derudover vil jeg gerne have anbefalinger på det samme bare indenfor springsadler da hun også er en glad springrytter...men pt. pga. ponyens alder mest skal træne i dressuren behøver springsadlen ikke at være særlig dyr da den blot skal bruges en enkelt gang hver 14 dag eller sådan noget ;O)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel til junior dressur rytter og max 3'er pony
  • #2   4. jul 2012 både passir og stübben laver en juniorsadel som jeg syntes er super god, fra ny er den ret dyr men jeg ville alligevel aldrig give et barn en ny sadel, pga det besvær der er med det

  • #3   4. jul 2012 non: har skam talt med flere sadelmagere...og desværre er der ikke ret mange af dem der ligger inde med juniorsadler ;O) så derfor er jeg lidt nød til at vide hvad jeg skal gå efter for at kunne få det hjem til en prøvning ;O)
    Vores sadler bliver kun købt med sadelmagers godkendelse da vi er så "heldige" at være indehavere af ponyer med korte rygge (faktisk både min og begge tøsers)
    Sadelmager Duus har kun Tekna sadlen hjemme og umiddelbart er jeg jo mere interesseret i læder ;O)


  • #4   4. jul 2012 Miss Lundby: Ja du har egentlig ret i det med nye sadler...pigerne vejer så lidt at der går en krig inden sadlerne er "tilredet"...min "store" pige på 9 år fik dog en helt ny lædersadel men den kan til gengæld ændres på kryds og tværs..men selvom hun nu har redet med den i flere måneder er det overhovedet ikke at se heller ikke i sadelpuderne at den er brugt ;O) så hun må være et lille fnug...

  • #5   4. jul 2012 min søster ride i en windsor elite og er super glad for den, er bare i tvivl om hvor lille den laves

  • #6   4. jul 2012 netop, det er jo ikke rigtig en fornøjelse med en ny stiv sadel når ikke man er større smiley

  • #8   4. jul 2012 det må jeg undersøge med windsor...jeg var dog ikke tilfreds selv da jeg havde en hjemme på prøve men synes til gengæld greenlinen er god at sidde i....
    det er nok en 15 tommer maks 16 hun skal have...storesøster har en 15 tommers men den kan jeg til nød faktisk godt ride i så helt lille kan den jo ikke være ;O)


  • #9   4. jul 2012 jo den ene har anbefalet Tekna...
    Den anden har anbefalet Bates men den kan jeg kun finde som ny i den størrelse og jeg er ikke umiddelbar tilhænger af luftpuder...kan godt lide det med at hvis den ikke lige ligger perfekt så kan det tilrettes og det kan det ikke med puderne...


  • #10   4. jul 2012 kentaur laver også små sadler smiley

  • #11   4. jul 2012 Jeg er selv ikke ret glad for "stof" sadler, men jeg er altså endt med en Tekna (o:

    Det er en lækker sadel og et stort plus er at knæstøtten kan flyttes, og pga. dens puder er den bare super til heste/ponyer med kort ryg smiley


  • #12   4. jul 2012 Stald Jessen det lyder interessant ;O)

    Helle: Kentaur har mange lækre sadler...de sælges bare ikke ret meget som brugte i den størrelse jeg mangler ;O) og en ny koster kr. 8500 og det vil tage hende flere år at ride den til fordi hun jo ikke vejer mere end 25 kg. ;O)


  • #14   4. jul 2012 Hvordan er det nu med stübben er det samme kvalitet som Kieffer ???


  • #15   4. jul 2012 nu kan jeg personligt ikke fordrage kieffer syntes det er en kuffert..
    Stübben er god kvalitet og syntes mange af deres sadler er super gode


  • #16   4. jul 2012 kuffert ;O) altså stiv og ukomfortabel eller hvordan ?
    Jeg har en OS Dynamic nu købt brugt og er super glad for den men inden da søgte jeg efter en Kieffer Inzell den var godt nok lækker at ride i...men ikke til at opdrive brugt ;O) i hvertfald ikke dengang ;O)


  • #17   4. jul 2012 min sadelmager siger også kan man lide at ride i passier kan man ikke ride i kieffier og omvendt ..
    jeg syntes den ser klodset ud bagfra, jeg kan ikke ride letridning i den ude at hamre ind i forsvidslen og får ondt i enden af dem.. men det er jo en smagssag og trods at jeg ikke kan lide kieffer er det jo alligevel kvalitet


  • #18   4. jul 2012 Passier Young Champ kan fås brugt til en rimelig penge og den er decideret til junior ryttere. Om den kan passe en der skal bruge 15" tør jeg ikke love men det er da værd at undersøge og sadlen holder prisen rimelig godt som brugt. Så I ikke mister mange penge når den skal sælges igen :o)
    Derudover kan den idnstilles i bommen til ponyen- det kan Stübben ikke. Windsor kan heller ikke ændres i bommen så ponyen må ikke ændre sig ret meget i ryggen hvis den skal gå med sådan en...


  • #19   4. jul 2012 vi skal klart have noget der kan ændres på kryds og tværs for dels så er han kun 4 år og lige nu temlig bred men jo ikke af muskler fra ridning ;O) og rytter er 7 år og vil jo også ændre opstilling efterhånden som benene blivere længere ;O)
    så dermed blev stübben og windsor jo udelukket ;O)

    Janni: hvad mener du med om den kan passe en der skal bruge 15 tommer...altså at sadlen muligvis bliver for stor eller for lille ???
    Hvis ponyen kan bære en 16 tommers i længden gør det somend heller ikke noget det bliver en 16 men det kræver jo han har ryggen til det ;O)


  • #20   12. mar 2013 Hej nu er indlæget godt nok af ældre dato men
    Passier Young Champ laves i 15 og 15,5 sidst nævnte kan jeg en str 38 ride i, børnene er rigtig glad for den og den kan klart anbefales til små brede ponyer med kort ryg. De koster ca 4-6000 kr brugt og falder som regel ikke meget i værdig hvis over hovedet..


  • #21   29. okt 2015 Fandt denne gamle tråd, og finder den meget aktuel, da vi er ved at købe 3'er pony til min knap 7 årige.

    Mon ikke der er kommet flere/nye erfaringer til?


Kommentér på:
Sadel til junior dressur rytter og max 3'er pony

Annonce