{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

tildens til forstoppelse. foder opblødt med vans evt? {{forumTopicSubject}}

hej. min ene hest har det med at få forstoppelse, og har lagt mærke til at det sker på dage hvor de ikke rør sig meget når det er varmt, men noget jeg også har bemærket er at hun drikker ikke ret meget vand og tror også det spiller ind. tænker om det kunne være smart med evt fiberpiller opblødt for at give hende mere væske på anden måde, eller nogle med andre ideer ?. har også hældt æblemost i vand for at se om hun vil drikke mere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tildens til forstoppelse. foder opblødt med vans evt?
  • #2   6. jul 2012 roepiller er godt

  • #3   6. jul 2012 Sådan en har vi også :). Vores får ikke noget hø, kun wrap og græs, og så får den Equsana Mash blandet med seniorfoder så den også får vitaminer, hvor vi har kommet en del vand i, olie, og salt, så den bliver tørstig.

  • #6   6. jul 2012 Mine får hørfrø 2-3 gange om ugen i stedet for mash, da de er til den tykke side, derfor ingen mash.

    Du kan også bruge loppefrø.

    Når de ikke drikker nok - ja, opblød foderet, nogle putter en liter vand i krybbefoderet. Vand høet.
    Og put salt i foderet, selvfølgelig ikke mere end de skal have.
    De skal have 1 spsk salt til vedligehold hver dag. I mit foder/vitaminerne er der salt i, så mine skal kun have en tsk salt oveni, for at dække deres behov. smiley


  • #8   6. jul 2012 Jeg har hørt godt om naturproduktet 'Profeed' og skal selv igang med det inden alt for længe smiley

  • #9   6. jul 2012 Min hest drikker heller ikke så meget..
    - Min hest har i sin vand spand fået sat en sliksten i den ene side smiley Så når han slikker på den kommer der automatisk vand med..
    Så vander jeg hans hø og han for mash (frokost) Og byg, lucerne vitaminer, hvidløg, og olie smiley Han for heller ikke spiserørsforstoppelse efter jeg startede på olien.
    (opblødte ruepiller var skyld i han ofte fik forstoppelse)


  • #10   6. jul 2012 men mash er det ikke kun noget de må få 1- til2 gange om ugen ?

  • #11   6. jul 2012 Vores dyrlæge siger at de må få det hver dag. Men der er jo ikke nogle vitaminer i, og det giver også energi + det feder en smule :). men det er nemt for hesten at tykke og fordøje.

  • #12   7. jul 2012 Du giver næsten selv svaret. For lidt vand = for lidt væske i tarmsystemet = forstoppelse.
    Da du jo ikke kan tvinge vand i hesten så kan du anspore den til at drikke. Giv elektrolytter for bedre optagelse af den sparesomme væske i tarmsystemet og så vil hesten automatisk begynde at drikke igen.


  • #13   7. jul 2012 nu hvor hun har accepteret mash vil jeg bare bløde det op med mere vand så hun får en størere mængde væske og motionere hende lidt hver dag så hun føler mere tørst.

Kommentér på:
tildens til forstoppelse. foder opblødt med vans evt?

Annonce