{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

underlig armhule som væsker ved hest. {{forumTopicSubject}}

Opretter lige emnet en gang til nogle timer tidligere i håb om nogle svar

Ja.. kæmpe HJÆÆÆLP!!

Jasmin fik for omkring 1 uges tid siden en masse "myggestik" i hendes højre armhule. Kæmpe mange, men var ikke specielt øm. Det er dog IKKE myggestik eller insektbid. Det kan jeg slet ikke forestille mig da det jo bliver bedre, men MEGET langsomt.

Hun får ofte en masse insektbid på bringen og de falder ned i løbet af et par dage.

I dag rider jeg hende så og hun er en del ulydig på venstre volte. Årsagen er alle de stik i hendes armhule. Hun er KÆMPE øm, og hun flyttede sig rigtig rigtig meget så snart min mor rørte og pillede hende der.

Er der andre som har oplevet noget lignende? Det er kæmpe underligt og det stopper jo for ridningen, men det er jo gevaldigt træls at hun er tydelig øm, hvilket jo hellere ikke er særlig sjovt :o(

Hvis det ikke er faldet ned en del mere her på søndag/mandag, får vi hendes part til at ringe til dyrlægen så han kan komme og kigge på hvad det er og evt behandle det.

Vi har smurt med Aloe Vera, Helosan og Sårsalve.. Nu har vi så sprøjtet noget spray på, altså det lilla værk.

Hun får IKKE insektdækken på. Hun er normalt kun angrebet på bringen og det er ikke voldsomt.

Nogle skrev også at hvis det var varmt og hævet så var der betlændelse i.

Problemet er jo at jeg mener der burde komme noget gulligt snask ud, hvis det var? Det er ikke kæmpe hævet men det væsker som bare det.
Om der er betændelse i eller ej, hvad pokker er det, og hvad gør man for at undgå det?!?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underlig armhule som væsker ved hest.
  • #1   11. jul 2012 Hmmm ja...

    Hvis hun bliver så øm og hæver som du siger, kan det jo være en allergisk reaktion eller det kan være betændelse og hun skal have antibiotika..
    Da min fik betændelse, hævede han bare, blev ikke speciel øm eller varm, men han hævede bare..
    Det kan jo så føre til blodforgiftning, så ja..
    Men nu har jeg ikke set hesten og er ikke dyrlægen, men ville nok ringe til dyrlægen..


Kommentér på:
underlig armhule som væsker ved hest.

Annonce