{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.273 visninger | Oprettet:

15 tommers sadler hvor ??? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kender et sted hvor de bare har vildt mange junior sadler....gerne brugte men også nye....

Vi skal til Tika på fredag og prøve sadler men de har lige pt. kun 2 dressursadler hvoraf den ene er en wintec som jeg ikke er så varm på da jeg gerne vil have en rigtig læder til pigen ;O)

Jeg har haft sadelmager inde over...han havde kun 1 sadel hjemme som han mente kunne være et bud...men jeg synes også det er træls at skulle betale for at få ham ud eller komme derned når man så kun kan prøve en sadel altså...det koster jo hver gang så hvis jeg skal alle de steder hen hvor de har en enkelt sadel så bliver det jo ret dyrt både i prøvning men også i benzin ;O)

Men det kunne jo være der var et eller andet ikke så kendt sted der bare har en masse ;O) jeg har googlet og googlet men de fleste steder har kun en enkelt...og det kunne da være lækkert hvis man kunne få lidt at vælge imellem...

Jeg ved godt hvad jeg godt kunne tænke mig hun skulle prøve:
Stübben Rex
Kentaur Calimero
Bates lædersadel
JC Saphir
Tekna (ved godt den ikke er læder men skulle være god)
Prestige Young Chamber (den fås vist ikke i 15)
DT Sadel (design & technic...vi har en hjemme som den passer men det er storesøsters)
Men er selvfølgelig åben overfor alt...bare vi kan finde en ordentlig dressursadel som kan passe ponyen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  15 tommers sadler hvor ???
  • #1   11. jul 2012 Kan anbefale Bates den fåes i 15" og med 2 forskellige klap længder. Sædet er endvidere meget taljeret og derfor super go til de små ryttere.

  • #3   11. jul 2012 Bates laver en fin lille pony dressursadel.. smiley
    http://www.stald-direkte.dk/shop/bates-dressur-pony-1338p.html
    den er super lækker og koster ikke en hel formue .. smiley


  • #4   11. jul 2012 Der er junior sadlen fra passier
    Young winner og Young En af dem er spring og den anden er dressur smiley


  • #5   11. jul 2012 ja men hvor kan jeg prøve alle de sadler henne og helst på en gang ;O)

    hvis jeg vidste hvilken en der passede så kunne jeg jo også sagtens finde den brugt eller via en webshop...men min udfordring er lidt at jeg ved der er en hulens masse super lækre sadler derude men kan ikke finde nogen steder hvor de har mange forskellige 15 tommers på en gang ;O)
    Julie: Bates er den smal at sidde i for jeg synes ellers da vi prøvede wintec modellen til den anden pony (og den model skulle være den samme som Bates) så sad pigen som på en tønde (og lige præcis den pony er ret spinkel ;O))


  • #6   11. jul 2012 stald landlyst....hvor kan man købe den henne i 15 tommers for jeg kan ikke finde den nogen steder på nettet ;O)

  • #7   11. jul 2012 http://www.unison.dk/default.asp?p=hm jeg har købt min datters sadel her, de har også dressur sadeler i 15 tommer,

  • #8   11. jul 2012 jeanette hvor er det henne ???

  • #10   11. jul 2012 Gå ind på dba.dk og guloggratis.dk og søg på -sadel 15''- Så kommer der ret mange fine sadler frem smiley

  • #11   11. jul 2012 Lena A: Ja der kommer mange sadler frem....men jeg søger 15 tommers dressursadler som jeg kan prøve på ponyen...og jeg kan ikke tage ponyen med til sjælland for at prøve sadel...og jeg er ikke interesseret i hverken western, kombi eller springsadler ;O) og det skal være god kvalitet og ikke kunstlæder....så er der ikke ret mange tilbage derinde mere ;O)

  • #12   11. jul 2012 faktisk så er der når man udelukker ovenstående kun 2 tilbage...det ene er en kunstlæder og gammel model....det andet er en Henry Rivel...men på Sjælland ;O)

  • #13   11. jul 2012 på gul og gratis er der ingen læder sadel dressur i 15 tommers sådan rimelig pæne at se på ;O)
    Tro mig jeg har virkelig søgt i flere dage og rigtig mange gange om dagen ;O)


  • #14   11. jul 2012 Er de 15 tommer af hensyn til hest eller rytter?

    www.klassisk-dressur.dk har netop udviklet en sadel til korte heste. De kalder den 'Diva' og jeg mener desværre ikke den er på hjemmesiden endnu. Jeg har dog nogle papirer liggende omkring sadlen + selv prøvet den, hvis det har interesse.

    Den korteste er 40 cm i anlægsflade og har hele 16 tommer sæde smiley Hvilket passer fint til min str 36-mås smiley
    Kopfjern fåes fra 28-34 i bredden. Min Irish Cob skal nok have 34 og så 40 cm anlægsflade.. det finder man ikke hos nogen andre sadler!

    Sadlen er i læder med ruskindssæde og håndlavet i portugal. Man kan selv vælge farver ved bestillingen. Den koster 11.900 men så er kvaliteten også af en anden verden! Den er på højde med sadler til 20.000..

    Det eneste 'men' er, at det er en akademisk sadel.. altså barok-stil. Og det er der jo nogen der ikke kan lide smiley


  • #15   11. jul 2012 Katrine P: Det har desværre ingen interesse....15 tommer er både af hensyn til pony og til rytter...ponyen er en kort 3'er welsh pony og pigen er en spinkel 7 årig ;O)
    Sadlen skal være en dressur og ligne en dressur da hun også er stævnerytter ;O) og selvfølgelig gerne vil ligne de "store" piger hun møder til stævner rundt omkring hvad angår sadler ;O)

    Jeg er heller ikke villig til den høje pris da sadlen netop skal bruges til en 7 årig som også selv skal "håndtere" sadlen til hverdag...det vil sige at hun selv hænger på plads, pudser og plejer og måske i ny og næ glemmer at sådan en sadel ikke må ligge på staldgulvet ;O)


  • #16   11. jul 2012 afhængig af hvor du komer fra,
    så har kronborg sadelmageri i århus en masse brugte.
    micheal brodie v horze i hasselager plejer også at have en del brugte.

    ellers prøv www.sadler.dk smiley

    jeg kan anbefale passier young winner og stübben laurus smiley begges nyrpis er cirka 7.000-8.000 kr, hvis ponyen kan passe en Passier sadel, kan disse skiftes bom i ved aut sadelmager for mellem 1.100-1.500 kr


  • #17   11. jul 2012 Laurus fåes vist ikke i 15 tommer
    passier vil jeg lige søge på men gætter på den findes i 16 tommers ;O)
    Kronborg sadelmageri vil jeg lige se om jeg kan finde på nettet
    Michael Brodie har jeg forsøgt på nettet men kan ikke finde hvad han har hjemme desværre...
    ;O) men du gav mig lige lidt mere at kigge efter ;O)


  • #18   11. jul 2012 Ved midt Jysk rideudstyr i Låsby har jeg købt en Bates lædersadel 15" smiley Det er bare en SUPER lækker sadel smiley

  • #19   11. jul 2012 Kronborg har ikke noget i 15 tommers andet end Bates så vidt jeg lige kan se på hjemmesiden, heller ikke brugt ;O(
    Passier young winner og champ fåes kun fra 15,5 og opefter og det tror jeg bliver for stort både for pony og rytter ;O(


  • #22   12. jul 2012 jeg vil rigtig gerne prøve sadlen på ponyen først inden køb fordi ponyen er meget kort og selvom de fleste siger de forskellige mærker er korte så er der stor forskel på længden alligevel ;O)
    f.eks så er en wintec (går ud fra det også gælder Bates) ca. 38 cm. i anlægsfladen i en 15 tommers...mens en Tekna sadel som også skulle være kort er omkring 43 cm i samme anlægsflade...det er jo en stor forskel på en i forvejen kort pony ;O)


  • #23   8. jan 2015 Jeg står i det samme problem.. jeg har dog netop fundet en bates pony fressur sadel, som skal jeg får på prøve i morgen og så håber jeg den går smiley

    min er en lille kraftig pony og med kort ryg, så han er lidt svær at finde sadel til.. jeg vil gerne skrive min mening om den, når jeg har prøvet den på, hvis det skulle være ?:)

    ellers er jeg selv helt forelsket i kentaur calimero sadlerne.. Både spring og dressur, men de er lidt for dyre nye og de har endnu ikke Været på markedet så længe at de bliver solgt brugt desværre, så det må vente nogle år smiley


  • #24   9. jan 2015 Det er sødt af dig men indlægget er 2 år gammel ?? vi har også en bates pony dressur idag

  • #25   9. jan 2015 ups.. det kiggede jeg ikke lige efter :b


  • #26   4. nov 2015 Uha, jeg vil gerne hive denne olding af en tråd frem, og høre hvad i endte med. Vi har netop fået os en rund, højrumpet, velrejst og skøn Welsh sec A pony....

    profilbillede
  • #27   4. nov 2015 Bates pony dressur og en ældre wintec springsadel med cair. og til den anden 3'er welsh har vi en DT sattel dressur som er aldeles fantastisk..allesammen 15 tommer og må bestemt ikke være længere


  • #28   6. nov 2015 TRusinde tak for tilbage meldingen. Lyder til at du har lidt sadelerfaringer til de små welsh'er.

    Bates modellen kigger jeg også lidt på... men er ved at være for bange for, at den også er for lang...

    DT sattel, kender jeg slet ikke. Hvilken model og hvor er den købt? + pris?

    Dette billede er momentet før det ovenover, for at se hvordan han bevæger ryggen lidt..


    profilbillede
  • #29   6. nov 2015 Uhhh synes godt nok han ser kort ud og med lidt svej.....
    DT Sattel er tysk smiley ved ikke hvor de forhandles men hvis du søger på DT Sattel så kan du se dem der laver dem i hvertfald.
    Vi var heldige at Duus i Tyskland havde en enkelt tilbage som vi kunne købe....men de er desværre ikke helt billige...
    Der findes også en Pfiff Beauty Sadel...det er en billig sadel men til gengæld med rigtig dressur sæde og støtte og i de små størrelser...vi havde en engang til vores shetlandspony og de fungerer fint smiley


  • #30   6. nov 2015 Rigtig set. Han er ultra kort og mega banan.

Kommentér på:
15 tommers sadler hvor ???

Annonce