{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Almindelig sadel eller lammeskindssadel? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg står lige i en lidt dum situation. Jeg har netop fået solgt min dressursadel (da den ikke passede hesten) hvilket er super, men nu går jeg lidt og leger med tanken om, at få mig en lammeskindssadel. Jeg rider klassisk dressur, men er kerneorienteret turrytter. Jeg ønsker at ride begge dele, men da det er svært at købe en sadel ind, i mærket min sadelmager synes hesten skal have, for de penge jeg fik for den forrige sadel, har jeg overvejet en lammesadel fordi den er nem at holde, den passer med sikkerhed hesten, og fordi jeg jo ikke rider ekstremt seriøst dressur (men alligevel). Det eneste jeg er lidt nervøs ved er, at man jo ikke kan lave letridning i en lammesadel, og derfor er jeg lidt i syv sind. Hvad synes i? Har i redet fin nok dressur i en lammefætter? Og i så fald, hvilken én er rarest (butterfly, den normale eller den iberiske model)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Almindelig sadel eller lammeskindssadel?
  • #1   15. jul 2012 Køb ikke en lammeskindssadel. Som sagt må du ingenting af letridning lave i den og hesten tåler ikke at man laver nedsidning hele tiden. Hvad
    med en bomløs eller en ny stof sadel?


  • #2   15. jul 2012 Jeg har haft en bomløs og den duede heller ikke til ham. En stofsadel duer heller ikke, da den sadeltype min sadelmager siger han skal have hvis han skal kunne passe den produceres kun i læder.

  • #3   15. jul 2012 Jeg har denne lækre bomløse sadel til min hest..
    Den er helt fantastisk og min hest, som ellers er ekstremt vanskelig med sadler, kan gå med denne her

    http://contact-saddle.com/shop/contactsadler-15c1.html


  • #4   15. jul 2012 Du kan godt ride tur i en lammeskindssadel. Det kommer bare an på dit sæde og din hest.

    Der er heste der reagere voldsomt på presset fra stigebøjlerne i en lammeskind. Men det er s ikke tilfældet for min pony. Men ja, jeg ved godt det ikke er optimalt. Men jeg har KUN stigebøjler på den på tur, som en sikkerhed. Da jeg har fået udviklet et godt sæde kan jeg side uden besvær og uden at klemme med benene i trav. Det kan sagtens lade sig gøre på nogle heste. Men det er ikke optiamlt.

    Hvad er det godt en sadel du skal have.

    Mine sadler kan ikke komme til at passe optimalt, så jeg prøver at komme af med dem, og derved samle penge sammen til en sadel, der passer.


  • #5   15. jul 2012 Jeg har snakket med min underviser der bestemt mener jeg vil få mest glæde ud af en sadel i læder. Min hest har et meget kompliceret sadelleje, så han skal bruge en theo sommer magnus, som har puderne på bagsvingslen placeret mere centreret under sædet, og derved sparer man plads i længden, men ikke i tommerne af selve sædet, og så har den god plads i kammeret. Har derfor købt en flot og nogenlunde ny fra dba. Nu skal jeg bare have den tilpasset smiley

Kommentér på:
Almindelig sadel eller lammeskindssadel?

Annonce