{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
402 visninger | Oprettet:

Foder (tror i dette er nok) {{forumTopicSubject}}

Sidder og kigger på min foderplan til vinteren og er alligevel blevet lidt i tvivl så håber ikke kan hjælpe mig lidt..

Planer:

Baby ( 2års nu 155 i stang) Aladin (14 års på 149 i stang)

15 kg wrap fordelt over dagen
8 liter opblødte roepiller
2 liter lucerne equsane gold
1 liter st hippolyt naturmusli (så er de dækket ind med vita/mine)
Dette er pr hest pr dag fordelt over 2 måltider

Lyder dette okay...

Min fjordhest

10 kg wrap
4 liter opblødte roepiller
1 liter lucerne equsana gold
racing minerals i afstemt mængde

fordelt over 2 måltider


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder (tror i dette er nok)
  • #1   17. jul 2012 Jeg tror helt sikkert at det er nok... min faflinger får mindre end din fjordhest om vinteren og jeg fodre med det samme som dig og hun har bestemt ikke manglet noget (du kan se mine billeder)

    De skal nok klare sig smiley


  • #2   17. jul 2012 Tror at det er mere end rigeligt foder. Min får
    Om vinteren 750g 2 gange dagligt og så hø og wrap ad libitum. Det er en let type hest jeg har, der har svært ved at holde huld


  • #3   17. jul 2012 nåå okay kunne også godt se at det så ud af lidt meget da jeg skrev det.. men er bange for de ikke kan holde huld, den ene er lidt til den tynde side

  • #4   17. jul 2012 Alt for store mængder ad gangen, det anbefales ikke at udfodre mere end max 2 kg pr fodring og helt et godt stykke under da hestens mave ikke er så stor. Ved udfodring ikke så store mængder pr gang påvirker og optagelsen af foderet, da det bare vil blive presset igennem.

  • #5   17. jul 2012 vil det så være bedre at give det over 3 måltider? det skal siges at den ene er tynd (er købt meget undervægtig) så er jo bange for at han ikke tager nok på

  • #6   17. jul 2012 kunne være jeg skulle tilføje at jeg blander roepiller i forhold 1 til 8 så det svare til at hver hest får 500 gram roepiller inden der er kommet vand på

  • #7   17. jul 2012 Jo flere fodringer jo bedre (o: ville dosere ned på roepillerne det er kun fyldfoder især hvis den ene er undervægtig, hellere at de har plads til at spise wrappen

  • #8   17. jul 2012 Ham der er undervægtig har en meget stor sult.. lige da han kom var han meget meget tyndere der spiste han også stor mængde roepiller og 25 kg wrap

  • #9   17. jul 2012 Nogle heste er altid sultne og roepiller er fint til at mætte, bare det ikke går ud over det foder som dækker hestens behov. Hvis du har dem hjemme ville jeg fodre 3 gange med krybbefoder og lucerne+ en håndfuld reopiller, så give den en skovlfuld roepiller til natten.



Kommentér på:
Foder (tror i dette er nok)

Annonce