{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Hvad får dig til at blive i hesteverdenen? {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke på hvor mange mennesker jeg har mødt inden for hesteverdenen som er til at stikke lige op i numsen og så har vi mødt folk som er helt fantastiske.

Men vi er vel enige om at mange i hesteverdenen, måske os selv, sladrer, skaber rygter, er sure og angribende og tror man altid har ret eller bare snobbede. Vi har mødt mange af dem, og så har vi mødt folk som er søde, rare, og dejlige at omgås med.

Jeg tænkte på at det med at omgås folk som er sure, angribende, snobbede, sladrer m.m jo ikke er særlig sundt. Man kan få stress, ondt i maven og bare blive i dårligt humør.

Så hvad får jer til at blive i hesteverdenen og kunne klare at man omgås disse folk? Er det fordi det måske bare er sådan i hesteverdenen nu til dags, at det accepterer man bare, er det fordi det er samværet med hesten, at så kan man lade det komme ind af det ene øre og ud af den anden?

Hvorfor egentlig? Vi har jo hørt folk brokker sig så meget over hestefolk herinde før.

Bare en lille ting jeg kom til at tænke på smiley

Jeg står lige nu et super skønt sted. Nogle sladrer og er sure/angribende og tror de har ret, mens andre bare er skønne og dejlige mennesker, så der er en blanding.. Og så har jeg Jasmin.. Har så travlt med at nusse og ordne hende at jeg kan ikke finde ud af at snakke samtidig.. Sådan noget multitarsk kan jeg ikke, så jeg når ikke at opdage alt som sker, fordi jeg kun lige ved hvem folk er og kun kender nogle og snakker med nogle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad får dig til at blive i hesteverdenen?
  • #2   18. jul 2012 Jamen grunden til jeg bliver i heste verden er min hest Dipsy når jeg kigger på ham kan jeg ikke lade være med at smile.. selvom jeg er ked af og græder er han der for mig og ligger sit hovede ind til mit

  • #4   18. jul 2012 Tager i stalden for min hest, ikke for dem der er i stalden!

    Holder mig fra snobber, sladre tanter osv.... Dem kommer der intet godt ud af at være i kontakt med, så bare lad dem sejle i deres egen sø smiley


  • #6   18. jul 2012 ved min klub, som jeg ikke rider ved mere da jeg flytter på efterskole, er de meget snobbede, angribende, snakker ned til én og tror bare generelt at det er dem der styrer showet - også er der selfølgelig dem der er mere nede på jorden, tænker 'jaja moster, slap nu lige lidt af' og egentlig bare er venlige og søde smiley Jeg selv tager det meget personligt hvis sådan nogle sure damer kommer og siger 'rid nu ordentligt' eller 'hold afstand' o.s.v, nogle lidt onde ting - men jeg synes dog jeg er blevet bedre til bare at lade det komme ind af det ene øre, og ud af det andet smiley Jeg tror, at siden jeg er lidt ligeglad med de snobbede, nedgørende mennesker er måske fordi når jeg er ved hesten koncentrere jeg mig om HESTEN og ikke om de åndsvage mennesker, som er så hysteriske over deres hest har mudder på benene smiley Jeg har blandt andet også startet et stævne mod nogle voksne, som blev virkelig mobsede over jeg skulle starte, så de gjorde alt hvad der stod i deres magt til at jeg ikke skulle starte - men desværre, hvis de ikke kan tåle konkurrence så burde de måske finde sig en anden hobby, end at gå og snik snakke om hvem der er bedst, sejest, har den bedste hest (ment på den måde, at de virker meget usikre på sig selv ved at gruple over sådan nogle ting) o.s.v smiley Hvis man ikke kan tåle andre har det sjovt, så må man jo finde sig noget andet smiley
    Også er det helt afgjort, at når jeg er ved hesten så får jeg en puster fra omverdenen, og der er ikke noget bestemt jeg skal tænke på eller gøre, når jeg er ved hesten så slapper jeg af, og lader de problemer og bekymringer jeg har være udenfor stalden så jeg kan nyde at være sammen med hesten - det er nok derfor jeg er ved hestene, og så bare fordi de altid kan give mig et smil på læben smiley


  • #7   18. jul 2012 Jeg tænkte nok at de fleste vil sige hest, tænkte mest på at spørge, fordi nogen jo også tager i stalden ud at bruge tid på hesten, og nogle har måske ikke hest m.m smiley

  • #8   18. jul 2012 Jeg sys virkelig heste verdens er et lidt fuckt up sted og være med de forfærdelige heste mennesker der er som har det med og skulle holde styr på alle andre og deres heste og glemmer hvad det selv er de har gang i og at passe deres egen hest ordenligt..

    Der er rigtig mange af den slags mennesker og dem som er værre i heste verden men der er jo også mange fantastiske mennesker.. har holdt 2 års pause fra heste verden og gud hvor har jeg fundet en god ro i mig selv.. nu skal jeg så tilbage igen fordi jeg bare ikk kunne undvære min dejlige pony mere. Men har dog valgt denne gang og finde et mindre sted med få mennesker også eller baree hygge og passe mig selv og min pony sådan har jeg det bedst nå vi bare kan gå og passe os selv..


  • #9   18. jul 2012 I 'min' hesteverden er der ingen trælse mennesker.. smiley
    Alle er super flinke og rare der hvor jeg står..


  • #10   18. jul 2012 Jeg eeelsker det og have hest.. elsker og muge ud og blande foder og sådanne ting bare gå og nyde det.. sys det fantastisk. og selvfølge gå og nusse om min pony og træne og sådanne ting og især en god tur med 100% afslapning..

    SÅ for mig er det KUN hesten og ikk menneskerne


  • #11   18. jul 2012 Jeg er i hesteverdenen, udelukkende på grund af min fantastiske hest smiley Den ubetingede kærlighed jeg har til ham, er fantastisk, og han er min bedste ven. Fordelen ved en hest er, at den ikke kan sladre eller noget. Den er ligeglad med, hvordan du ser ud. Den er ligeglad med dit ydre, hvor imod det er det indre der tæller. Dét elsker jeg ved hesten. :-))

    Nu deltager jeg ikke i stævner, befinder mig ikke på stævnepladser eller steder hvor de, undskyld sproget, højrøvede mennesker kommer. Men jeg ville ikke droppe denne fantastiske verden, selvom jeg gik sammen med sådan nogen hver dag. Det er denne verden for speciel til :-))
    Jeg er så heldig at stå privat, hvor der ikke er andre end vores heste og ejeren af stedet smiley Så det er begrænset hvilke andre der kommer, og jeg har aldrig mødt nogen højrøvede mennesker, endnu smiley Men jeg ville også bare lade dem være. For de interesser mig ikke en pind smiley


  • #14   18. jul 2012 nu står mine heste hjemme så her er det mig der bestemmer... griner
    Men de steder hvor jeg har stået har der selvfølgelig ogsåvære nogen af den "dumme" type, efter min menning. Vi er bare forskellige og det skal man hav lov at være... Jeg snakker med dem jeg synes om jeg resten siger jeg hej og farvel til og ellers snakker pænt til alle...
    Der er jo nok også nogen som ikke kan lide mig og det er jo fair nok. Man kan jo bare ikke med alle i denne verden...


  • #15   18. jul 2012 Jeg er i hesteverdenen, fordi jeg er fascineret af arbejdet med heste, fordi jeg synes man kan arbejde frem mod at blive bedre/nå mål som man sætter, på andre måder end man kan med fodbold, også fordi jeg siden jeg var helt lille har elsket heste, pga. min dejlige pony, og stævner, jeg er konkurrencerytter med stort K og elsker at ride stævner, der er simpelthen ikke noget bedre! smiley også fordi man kan ride ud i naturen, på stranden, ja, jeg elsker simpelthen bare alt ved heste! (Dog kunne jeg godt undvære udmugning smiley ) Jeg er en af de personer, som har en masse jeg snakker med der hvor jeg står, og jeg tror det er vigtigt at man har det godt der hvor man har sin hest opstaldet, om det så er en lille stald, eller et stort ridecenter, og hvis der er sladder tanter er det jo så op til en selv om man hopper med eller lader være smiley

  • #16   18. jul 2012 Jeg har stået på nogle steder hvor næste alle har været Dressur rytter. Der har det været slemt med sladre og kaste finger af hinanden, jeg har ikke selv været slem syntes jeg, jeg har normalt holdt mig for mig selv, da jeg ikke gider andre der ikke kan opføre sig pænt.

    Når jeg rider eller er om min hest kan jeg godt virke snobbet men det er prima fordi når jeg gøre hesten klart til ridning tænker jeg over hvad kan vi gøre bedre end igår, sidder udstyret fint, er det ''Dressur'' pæn/ rent, har hesten nye skrammer Osv.
    Og når jeg rider lukker jeg helt af for alle, rider normalt med min Ipod så jeg har musik i ørene, og så virke jeg snobbet da jeg ikke gider at høre på folk, da jeg syntes man får den bedste ud af hesten og mig ved at vi begge fokusere på det vi laver, end at man lige holder en pause og snakker med en, så syntes jeg man bliver for ''useriøs'' i sin tæning.

    Men her når min lille hest bliver 3 år ville vi finde måske et privat sted at stå, da jeg syntes at mennesker på private steder er så flinke smiley og rigtig hjælpsomme og det er så hyggeligt smiley

    Men jeg er i heste verden fordi jeg elsker at det ikke er det samme som f.eks fodbold eller håndbold. Her skal man 2 levene væsner komme over ens og skal kunne arbejde samme og forstå hinanden. Og så er det hårdt slid at blive bedre begge to smiley og jeg syntes at når noget lykkes har jeg ikke oplevet noget det gjorde mig mere glad smiley


  • #17   18. jul 2012 Jeg har været ved at droppe det hele pga. en masse idioter i løbet af min hestetid... det var sådan lidt, hver gang man ikke troede det kunne blive værre - ja så blev det dét

    det eneste der fastholdt mig var min elskede pony smiley

    det er jeg super glad for!
    idag omgås vi heldigvis ikke denne "type" mennesker mere :O)


  • #18   18. jul 2012 Jeg har været ude for de ledeste ( Undskyld sproget) kællinger, som virkelig har saldret, bagtalt og være dirkete onde i mod mig.


    Især engang måtte jeg sige fra over for en som sagde jeg skulle gå ind og feje hele stalden, selvom jeg ikke havde svinet ( Og havde fejet efter mig!) Hvis det var en anden end lige præcis hende, havde jeg nok gået ind og fejet, men fordi at hun var/er en som tror at hun bestemmer over dem som er mindre, og som ikke tør sige hende imod, så måtte jeg lige makere at jeg altså ikke fandt mig i hende pis mere!

    Heldigvis er jeg flyttede ud til en gård hvor der er nogle dejlige mennesker!

    Jeg har holdt ved i hesteverden, fordi at min pony har støttede mig i alt det lort jeg har været igennem de seneste års tid, og jeg kunne på ingen måde se en fremtid uden hende.

    Hun giver mig altid et smil på læben, og hun forstår mig mere end nogle anden ( Det lyder underligt, men hun er virkelig noget for sig selv!)

    Der hvor jeg stod før, var dem som havde gården, de svigtede mig virkelig da jeg havde aller mest brug for deres hjælp. ( Havde en pony som var dødsyg, og som SKULLE spise dens hø næste morgen, men hun var der ikke til at se til den, og hende som fodrede viste ikke engang at den var syg!!)
    Der blev jeg nød til at finde et andet sted, i en fart!

    Men den pony har gjort at jeg er den som jeg er i dag smiley smiley


  • #19   18. jul 2012 Jeg elsker bare samværet med de dejlige store dyr. Jeg kan sagtens tage i stalden uden at ride. Bare at nusse, ordne, vaske hestene er bare så hyggeligt smiley
    Jeg kunne sagtens tage en stol og sidde og kigge på hestene ude på folden. Og det gør jeg tit! For oppe fra indgangen har man oversigt over alle foldene og der har vi nogle træborde vi sidder ved og kigger på hestene smiley

    Jeg har min hest på en rideskole og er super glad for det. Har været derude i 12 år og det er mit andet hjem. Vi har sådan et godt fællesskab derude og alle snakker med alle smiley alle kender alle!
    Self. Er der små sladder i hjørnerne, men det må de selv om! Jeg kunne ikke være andre steder med min hest. Vi er begge glade for det smiley


  • #20   18. jul 2012 Fordi jeg ikke kan leve uden. Ganske simpelt. Var uden hest i 7 år, pga mine studier, og begyndte nærmest at tude hver gang jeg så en hest. Så det er min grund at jeg har heste så meget i blodet, at jeg har brug for dem i mit liv smiley Jeg har redet siden jeg var 4 år gammel, så heste har bare næsten altid været en del af mit liv og jeg føler mig ikke hel, når jeg ikke har en hest.

    Og min hest står et sted uden sladder. Så det er ikke et problem smiley


  • #21   18. jul 2012 Hestefolket er og bliver et helt specielt folkefærd...
    Og ja, der er sku mange kællinger - ja undskyld sproget smiley
    Men jeg bliver i denne verden, fordi jeg elsker min hest og jeg elsker at være i stalden. Nu er jeg så heldig at hve fundet et rigtigt dejligt sted at stå og med få - men fantastisk dejlige menesker smiley


  • #22   18. jul 2012 Tja sådan er det at færdes i hesteverden hvor der udelukket er flest kvinder. Mange piger på et sted, giver desværre en masse fnidder og sladder. Sådan har det altid været. Nu har jeg stået i samme stald de sidste 5 år, og ja for pokker hvor har der været meget sladder, og ofte også ond snak. Mange af dem er flyttet, og vi har idag en langt mere rolig stald med ordenligt respekt for hinanden. Nu er vi også flest voksne, ikke fordi det altid er bedre. Men der er en hel anden stemning og det er jo dejligt...

    Jeg tror grunden til jeg har holdt hestene vedlige, er fordi det er mit frirum, og måden at koble af efter en sur arbejdsdag osv, osv. Har alle dage nydt at komme til hesten og hygge, og det skal da ikke ødelægges af nogle dumme tøser Hehe. smiley


  • #23   18. jul 2012 Hesten, hvis man lader sig gå på folk, vil det følge en over alt. Ikke kun med hesten, skal ikke kunne sige om det er meget værre med heste end andet, da jeg jo ikke har så meget andet. Men da det rigtig dyrt at være heste ejer spiller det jo nok en del ind smiley

    Er dog også så priviligeret at er der for meget fnidder kan jeg bare flytte. Så derfor tager jeg det heller ikke så tungt. Men igen hesten er jo heste verdenen alt det andet er omgivelser, og du vælger selv hvilke omgivelser du er i. Så kan kun sige er der nogle med dårlig stemning så få dem ud. Eller flyt til et sted med god stemning. Men husk altid lige at kigge indad så man er sikker på det ikke er en selv smiley



  • #25   18. jul 2012 Hmm.... Der er næsten altid nogle som tager tingene med et smil og så er der de andre.. Hvis de er for grove, så bare snak med dem og fortæl at alle skal være der og det kan være at den eller de ved bedre, men at alle har lov til at mene bare de viser respekt til alle de andre der også er der. Jeg har også stået et sted, der var mennesker af hver en slags og det eneste jeg kunne gøre var bare og snakke med dem og tage dem som de var. jeg er sådan set blevet i hesteverdenen. Da jeg virkelig ikke kan leve uden, jeg er ved hesten hver dag og iih... altså bare en dag fri nogle gange kan være alt for lang tid for mig. Jeg elsker dyret og jeg kan se på det i flere timer hvis det skulle være. jeg synes de er lidt lige som os mennesker, de kan bare ikke snakke men kun forstå. det er altid godt at have noget at snakke med eller hvis man er ked af det, at ens hest eller andet dyr er der til en krammer eller kommer vranskende bare den ser en. kan gøre mig i så godt et humør igen! også hver gang jeg er ude ved hesten er jeg glad. men det der er lidt godt og ondt er at min hest kan vende helt op og ned på mig den dag eftersom hvordan det er gået og det er desværre lidt træls: - ( - Hvor lang tid har du været i heste verdenen må jeg spørge? Jeg har 8 - 9 år cirka og er 15 smiley ??

  • #26   19. jul 2012 Drama IRL er helt klart sjovere end bare at sidde hjemme og glo. Hvor end man er, er der altid stridigheder osv. Men tilgængæld er der også mange sjove stunder og man lære noget nyt hver dag smiley
    I Love It
    Så derfor er jeg stadig i hesteverdenen + jeg elsker mine dejlige heste og vil ikke leve uden dem.


  • #27   19. jul 2012 Åh ja, jeg har ofte været tæt på bare at opgive det hele, pga. de mennesker man støder på i hesteverdenen.
    De bitcher, bagtaler, håner og nedgør en, griner ad en, de er barnlige, snobbede, bedre-vidende, egoistiske. Det værste ved det hele, er at det er voksne mennesker.
    Eller de skulle i det mindste forestille at være det.
    Jeg er så ofte stødt på 30-40-årige kvinder der har opført sig så modbydeligt, så barnligt og umodent, både overfor jævnaldrende og overfor mindreårige.

    Jeg er udelukkende i hesteverdenen, pga. min hest.
    Jeg står heldigvis et sted med en masse søde mennesker, men selvom det er hyggeligt og alt det der, så foretrækker jeg nu at være alene og have ro med min hest. Jeg kommer, tager mig af min hest, og går igen.
    Det sted jeg står, er rimelig stort med mange mennesker, og jeg står der udelukkende pga. faciliteterne. Jeg foretrækker et meget lille, privat sted hvor man kan være i fred, og der ikke er så meget pigefnidder.
    Meen man kan ikke få alt hvad man vil have hehe


  • #28   19. jul 2012 Hvis du spørger mig, jeg har været i hesteverdenen siden jeg var 3 år, men har mødt flest dårlige mennesker bla. fordi jeg også har boet i spanien.

    Jeg har altid nydt min skønne hest, men må da indrømme, der har været dage hvor jeg bare har haft lyst til at sælge krikken så jeg ikke var i hesteverdenen længere.. Det er mine dårlige dage og de dårlige dage tager jeg det MEGET hårdt hvis nogen siger noget "negativt" eller laver rettelser..

    Men alle har jo dårlige dage, og jeg kender selv følelsen når jeg ikke orker hest i mit liv mere. Så jeg bliver ved, indtil den dag følelsen kommer frem! - Hvis den altså nogensinde gør det igen smiley


  • #29   19. jul 2012 Det er hurtigt forklaret:

    Hestene er mit heroin. smiley

    Og så kan jeg varmt anbefale at være ski** ligeglad med alle andre. Jeg kommer altid i en stald for mine hestes skyld. Er der noget godt , udover det, er det positivt, ellers bare vær ligeglad. Eller flyt. smiley


Kommentér på:
Hvad får dig til at blive i hesteverdenen?

Annonce