{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Hollandsk hestepas - medicinsider {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg købte min hest, Daisy, for 3 år siden ved hestehandler Jan Mortensen. Hun var lige blevet importeret fra Holland, og har derfor hollandsk hestepas.

Men nu står jeg, og vil gerne starte lidt c-stævner på hende, så hun skal have konkurrencehestepas. Men der er ikke medicinsider i det hun har nu. Og det skal der jo i anyways.

Ved at det skal sendes til Holland, men har ingen anelse om hvorhen! Der står NHS på hendes pas.

Er der nogle der ved, hvor det skal sendes hen, eller ved hvor man kan læse noget om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hollandsk hestepas - medicinsider
  • #1   23. jul 2012 Det troede vi også at vi skulle med min hollænder. Men da han er fra 2007 var der allerede medicinsider i fandt dyrlægerne ud af. Så vi var heldigvis fri for det smiley det kommer åbenbart an på hvilket årstal den er fra om det er i.

  • #2   23. jul 2012 Hvis ikke det har været i holland tror jeg ikke du ejer din hest. jeg købte carlos og der var de sider i for det har været regle derned i lang tid, men for at få ejer stempel skulle det derned og stemples i it navn, så skulle det til videncenter hvor han få et dansk nummer som du bruger når du skal lave konkurrence klistermærket (sådan var det med carlos og vi starter c)

  • #3   23. jul 2012 Jeg har ikke ejercertifikat på hende:/

  • #4   23. jul 2012 Men ved du så hvor man skal sende det hen, eller hvor man kan ringe hen?

  • #5   23. jul 2012 der skulle gerne være medicinsider i det hollandske pas. Det har de i hvert fald haft i mange år, og men hollænder der er 8 har også medicinsider i hendes pas.

  • karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 67 Følgere: 66 Svar: 271
    #6   23. jul 2012 Jeg mener bare at du sammen med din handelskontrakt ( altså beviset på at hun er din ) skal sende den på landskontoret for ejerskifte og nye medicinsider . Det kan du ringe til dem og spørge om ( det kan du med engelske og tyske heste ), ellers skal du opsøge det avlsforbund, hvor hesten er registreret og så få det lavet der .

  • #7   23. jul 2012 Jeg købte for 5 mdr siden en hollandsk varmblod og der sendte jeg bare passet ind til landscenteret for heste med en kopi af min købskontrakt og så modtog jeg et ejercertifikat .. de ligner ikk dem du får på dansk avlede heste, men har samme funktion..

  • #8   23. jul 2012 Har lige fået sendt min egen ponys pas til Holland. Han kom til DK for 7 år siden også via Jan Mortensen (han er lige blevet 20 i år). Kan ikke lige huske adressen, men kan finde den til dig.
    Det var i hvert fald noget med Oosterwolde, så vidt jeg husker.


  • #9   23. jul 2012 NNFPS
    Postbus 190
    8430 AD Oosterwolde
    Nederland

    Sååe smiley


  • #10   23. jul 2012 Det er vist ret bøvler med importheste og ponyer fra holland. Vi har denne sommer købt en pony på 15 år som har været i Danmark i mange år, men nu viser det sig at jeg ikke kan få et ejercertifikat på hende fra landscenteret uden at jeg fremskaffer den originale stamtavle fra new forest forbundet i holland. At der er bordaux pas med medicinsider og stempler og stamtavle osv osv. Det er ikke godt nok mere.

  • #11   24. jul 2012 Har ringet til landscenteret, men hende jeg snakkede med havde ikke så meget forstand på det, og hende der arbejder med udenlandske heste har ferie.
    Men har fundet frem til, at det skal sendes til KWPN sammen med en formular, men skal lige ringe til min dyrlæge og høre om det kan passe jeg skal have hans underskrift osv:-)


Kommentér på:
Hollandsk hestepas - medicinsider

Annonce