{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Ledvæskebehandling - udelukkelsesmetoden? {{forumTopicSubject}}

Min hest har i onsdags fået ledbehandling i begge bagknæ - har tidligere fået en behandling i venstre knæ, hvorefter han så haltede på højre....
Men hvis disse behandlinger ingen effekt har, altså ingen fremgang overhovedet, kan man så udelukke at det er manglende ledvæske?
Han har været i røntgen på venstre uden anmærkninger, men ikke på højre - endnu....
Efter krydsbøjeprøve er der umiddelbart ingen tvivl om at skaderne er i knæ/ene.
Dyrlægen har ferie, så vil lige høre andre herinde;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ledvæskebehandling - udelukkelsesmetoden?
  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #1   31. jul 2012 Hvad tog i billeder af da den var til røntgen ?

    Jeg ville jo nok når jeg havde hesten inde til røntgen tage hele benet alle led for en ting er hvad vi tror vi finder men mange gange sidder det slet ikke der hvor man først troede, min kære veninde har netop aflivet en 7 års pony der viste sig at have så mange nydannelser i koden at den ikke burde kunne gå men den havde vist reaktion i knæ samt tå ved bøjeprøven så den fik en ledbehandling i knæet som sikkert også har været inflammeret grundet dens nydannelser men da den havde slået dette ned ja så var hesten mere halt end før og så røg den i røntgen og så viste billederne hvor det reelle problem var og den havde vi nok ikke set komme, den kom desværre ikke med hjem igen.

    Nu kender jeg ikke dit område men tag ind på et hestehospital og få udredt hesten så i ikke famler i blinde også for hestens skyld, min egen dyrlæge er verdensmester i at finde haltheder men er kun sig selv og derfor har hun ikke alt det dyre isenkram der skal til at konstatere omfanget af problemet og så er det man må krybe til korset og køre derhen hvor de har faciliterne til det, det er også billigeste på den lange bane.

    Nu er jeg sådan lidt nysgerrig håber det er OK, hvad har i behandlet den med for normalt hvis man ledbehandler i knæ så må der kun behandles 1 ben af gangen da man ellers overstige den mængde medicin som der må gives på en gang og bøjeprøve efter mindre end 1 uge på en ledbehandlet hest synes jeg måske også er lidt drastisk men igen jeg spørger kun fordi jeg er nysgerrig smiley


  • #2   31. jul 2012 Han fik kun taget røntgen af knæleddet, da dyrlægen slet ikke var i tvivl om at det kom derfra:(
    Han fik ledbehandling og røntgen for 4 uger siden, havde så 3 ugers ro inden dyrlægen kom igen. Hvor han så var halt på højre knæ fremfor venstre... Dyrlægen mente så at han var for stram omkring leddene, og at ledvæske skulle kunne gøre det.
    Han er behandlet med saragyl og dexadreson...


  • #3   31. jul 2012 De der led behandlinger kan altså være dødens pølse..
    Man Lan ricikere at skulle behandle hesten med jævne mellemrum resten af dens liv, fordi behandlingernw har meget begrænset virkning..


  • #4   31. jul 2012 Tenna - jeg har også valgt at sætte begrænsning på, både for min, hestens og min bankmands helbreds skyld:D

    Men umiddelbart har det hjulpet i venstre, så må se om det virker i højre også, i morgen er der gået en uge, - skal ringe til dyrlægen igen i næste uge...


  • #5   31. jul 2012 Ja, nu ska jeg ikk være nederen, men sys altså tit de der dyrlæger giver ledbehandling når de er i tvivl om hvad der er galt og ikke kan se noget på røgten.. fik min hoppe også uden bedring. Nu har hun stået i 8 måneder og lader til at være klar til kamp igen.. hvem er dyrlægen?

  • #6   31. jul 2012 min har fået to gange ledbehandling i højre bagknæ, men det har altså ikke hjulpet, tvært imod.. Han var ikke halt, bare uren i bøjeprøve. Men han blev halt efterfølgende.. smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #7   31. jul 2012 Ok så det er ikke altsammen sket i onsdags smiley

    Når min doktor behandler led hvor man mistænker ledvæsken så er det Kenalog og hyaluronsyre, men der er sikkert flere måde at gøre det på, så håber da i får fikset hesten.

    Har hesten været holdt i 100 % ro efter behandling ellers kan de nemlig godt få rigtig naller, det fik vi ihvertfald besked på og så efter det første døgn i total ro hed det MEGET LILLE sygefold hvor der IKKE kan laves ballade ellers er det spildt.


  • #8   31. jul 2012 Simpelthen så forskelligt med de dyrlæger. Min går på døgnfold, og det skulle han bare blive ved med. Dog sku jeg lige være obs de første 24 timer grundet binyrebarkomon og græs er en dårlig kombi...
    André siger de skal have ro, hvor andre igen siger at bevægelse er vejen frem...

    Og ja spurgte os ind til en scanning, da jeg synes det er omsonst at behandle på noget unødvendigt. Dog mente doktoren ikke at en scanning var nødvendig. Så han lyder jo sikker i sin sag....
    Synes bare det er vildt at han har haft så ondt i venstre at man ikke har kunnet se halthed på højre, og da så venstre blot bedre, er han knokelhalt på højre...:(


  • #9   31. jul 2012 Oventus går dog på sygefold i den forstand at han kun har sin dame til selskab, folden er dog stadig stor, men han løber ingen steder. Forholder sig meget roligt:)

  • #10   31. jul 2012 Er godt nok meget i tvivl om, hvad næste skridt skal være...:(

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #11   1. aug 2012 Altså muligheden er jo også at den har beskadiget menisken og der skal man ind og lave en ki´kkert undersøgelse til en halv jetjager men ellers må i jo tage den slagne vej og bedøve 1 led af gangen og få lokaliseret at i arbejder på det rigtige område det kan jo som sagt være at der også er noget andre steder og det slet ikke er knæet den halter af nu men en anden ting.

  • #12   1. aug 2012 Tror det er korsleddet - synes det virker til bagparten slet ikke har forbindelse til resten af kroppen...:(

Kommentér på:
Ledvæskebehandling - udelukkelsesmetoden?

Annonce